شرکت مهندسی بازرگانی صنایع پارس سازنده دستگاه های خطوط خر...

سنگ شکن کوبیت, سنگ شکن فکی, ماسه ساز هیدروکن

ایران , یکی از کشورهای معدن‌خیز جهان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ایران یکی از کشورهای معدن‌خیز دنیا شناخته شده به‌طوری‌که برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که ایران بیش از اینکه کشوری نفت‌خیز باشد کشوری معدنی است،

زیرا با وجود ذخیره قطعی افزون‌بر ۵۵میلیارد تن و تنوع بیش از ۶۴ نوع ماده معدنی، یکی از کشورهای صاحب‌نام و مطرح در این حیطه در میان سایر کشورها محسوب می‌شود به همین دلیل لازم است توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه کشور در این‌باره مورد شناسایی قرار گیرد. در این زمینه با همکاری پایگاه داده‌های علوم زمین، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و کارشناسان این بخش، سمیرا احمدی و ناهید اسدی، گزارشی تهیه شده که در آن به جایگاه معدنی ایران و بهره‌مندی از منابع و ذخایر معدنی پرداخته شده است. 


استفاده بهینه از منابع و ذخایر معدنی
یکی از شاخص‌های تولید ثروت در جوامع، بهره‌مندی هرچه بیشتر و بهینه از منابع و ذخایر معدنی است؛ پیشبرد این مهم گامی برای توسعه هر چه بیشتر کشور خواهد بود. 
پاسداشت و حفظ ثروت‌های ملی از گزند مخاطرات طبیعی و انسان ساخت گامی دیگر در راستای تدوین نقشه راه کشور است. بنابراین این موضوع از ۲جنبه قابل بررسی است: تولید ثروت و حفظ ثروت. 
یکی از سرمایه‌های عظیم و ثروت ملی ایران، وجود ذخایر و منابع معدنی در کشور بوده که با توجه به موقعیت ایران در بخش صنعت و معدن، این مقوله یکی از رکن‌های اساسی در تهیه نقشه راه می‌تواند باشد. سرزمین ایران در بخش میانی کمربند کوهزایی آلپ – هیمالیا قرار دارد که از باختر اروپا آغاز و پس از گذر از ترکیه، ایران، افغانستان تا تبت و نزدیکی برمه و اندونزی ادامه پیدا می‌کند.


 قرارگیری در این کمربند که مرز برخورد ۲ ابرقاره اصلی کره زمین بوده و ۱۵درصد ذخایر شناخته شده دنیا را در خود جای داده، سبب شده تا ایران سرزمینی با ظرفیت و از نظر توان معدنی پر استعداد تلقی شود. به عبارت دیگر در قسمت میانی کمربند فلززایی آلپ-هیمالیا، یعنی جایی که ایران قرار دارد، شواهدی از ظرفیت‌های مواد معدنی وجود دارد که مهم‌ترین آنها، وجود بیش از ۱۰ معدن فعال در مرتبه جهانی است. 
به سخن دیگر در قسمت میانی کمربند فلززایی آلپ-هیمالیا، یعنی جایی که ایران قرار دارد، شواهدی از ظرفیت‌های مواد معدنی وجود دارد که مهم‌ترین آنها، وجود بیش از ۱۰ معدن فعال در کلاس جهانی است. به‌عنوان مثال برای ذخایر آهن، می‌توان به ۵ معدن سنگ‌آهن سنگان، چادرملو، چغارت، گل‌گهر و هرمز، ذخایر بزرگ مس سرچشمه و سونگون، ذخایر سرب و روی مهدی‌آباد و انگوران و ذخایر طلا ازجمله زرشوران و ساریگونی اشاره کرد که همگی ازجمله ذخایر معدنی بزرگ جهان‌اند.

منبع: smtnews.ir   صمت نیوز – صفحه 6 – شماره 308

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مهندسی بازرگانی صنایع پارس سازنده دستگاه های خطوط خر...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سنگ شکن کوبیت، سنگ شکن فکی، ماسه ساز هیدروکن، ماسه ساز خرگوشی، فیدر، ماسه شور، سرند سنگ شکن، توری سرند، چکش سنگ شکن، نوانقاله کانوایر، چکش ماسه ساز، شانه فک، نوار نقاله، رولیک نوارنقاله، لوازم سنگ شکن، لوازم ماسه ساز

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات