مرکز درمان تهران

پزشکی

درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر، بدون عمل جراحی و قطعی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

به متورم شدن سیاهرگ ها در ناحیه مقعد گفته میشود. بسته به این اینکه سیاهرگ متورم شده داخل مقعد است و یا خارج از آن، بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم میشود.

در گذشته برای برداشتن این زائده ها از تیغ جراحی استفاده میشد که مشکلات خونریزی، بیهوشی و دوران نقاهت طولانی مدت را بهمراه داشت. با ورود تکنولوژی لیزر به دنیای پزشکی، روش های نوینی برای جراحی و درمان بسیاری از بیماری ها ابداع شد که درمان بواسیر با لیزر یکی از روش ها می باشد که با استقبال و رضایت دکتر و بیمار بهمراه است.

برای درمان قطعی بواسیر با لیزر به کمتر از نیم ساعت زمان نیاز داریم. در طول عمل بیمار را بیهوش نمی کنند و از بی حسی موضعی برای آرامش خاطر  استفاده شود.

برای انجام جراحی هموروئید با لیزر باید بر روی شکم دراز کشید، و پرستار بیمار را آماده کرده و موضعی که قرار است تحت درمان با لیزر قرار گیرد را باز گذاشته و نواحی دیگر را با پارچه می پوشاند.

در این روش درمان تنها با تابش اشعه انجام میشود و از چاقو و تیغ جراحی استفاده نمی کنند. اشعه لیزر بافت اضافه را بدون هیچ درد یا خونریزی از بین می برد.

بعد از عمل نیازی به بستری نیست و بیمار در همان روز مرخص میشود. حتی بازگشت او به محیط کار نیز مشکلی ندارد. با توجه به اینکه لیزر همزمان با برداشتن زائده جلوی خونریزی را میگیرد نیاز به تعویض پانسمان هم نمی باشد.

به نقل از webmd.com

With an electric probe, a laser beam, or an infrared light, your doctor will make a tiny burn to remove tissue and painlessly seal the end of the hemorrhoid, causing it to close off and shrink. This works best for prolapsed hemorrhoids.

با یک پروب الکتریکی، یک پرتو لیزر یا یک نور مادون قرمز (تولید می شود.) دکتر شما یک سوختگی (برش) کوچک ایجاد می کند، تا بافت را برداشته و انتهای بواسیر را بدون درد ببندد، (لیزر) باعث بسته شدن و کوچک شدن آن (بواسیر) می شود. این روش (لیزر) برای بواسیرهای افتاده یا پرولاپس شده ( بزرگ تر) بهتر است.

درمان هموروئید - کلینیک عابدیان - https://drabedian.com/hemorrhoids/

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مرکز درمان تهران

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

پزشکی

دسته‌بندی خدمات