زرکودبرکت

کود گوگرد بنتونیتی, کود کامل ماکرو NPK, کود پلت مرغی

نقش موادآلی در زراعت گندم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مهمترین نقش مواد آلی در خاکهای زراعی بهبود وضعیت فیزیکی خاک، آزاد سازی عناصر غذایی متناسب باقابلیتهای جذب گیاه است.

🔘 یکی از مهمترین منابع تامین موادآلی در زراعت گندم استفاده از بقایای محصولات زراعتی کشت قبلی میباشد که با جلوگیری از آتش زدن این مواد می توان از این مواد آلی نهایت استفاده را به عمل آورد.

🔘 ازت :
میزان مصرف کود اوره در گندم حدوداً 350 تا 400 کیلو گرم در هکتار توصیه می گردد که با توجه به نیاز گندم به ازت در مراحل حساس پنجه زنی ، ساقه رفتن و ظهور سنبله مصرف 120 کیلو گرم کود اوره در مراحل یاد شده لازم می باشد .

🔘 فسفر :
براساس آزمون خاک مصرف شود. حد بحرانی فسفر برای زراعت گندم 15 میلی گرم در کیلو گرم خاک می باشد . این کود بصورت نواری با استفاده از کود کار مصرف گردد.

🔘 پتاسیم:
مصرف پتاسیم براساس آزمون خاک انجام می گیرد در مناطق شور از مصرف کلرید پتاسیم خود داری و به جای آن از کود سولفات پتاسیم استفاده شود.

🔘 کود کامل ماکرو
 حاوی 15% ازت – 8% فسفر و 15% پتاسیم می باشد. مصرف 300 کیلو گرم در هکتار این کود معادل 100 کیلو گرم اوره – 100 کیلو گرم کلرید پتاسیم و 50 کیلو گرم کود سوپر فسفات تریپل در هکتار است.

🔘 کود های ریز مغزی:
بر اساس آزمون خاک مصرف می شود ک به صورت خاک دهی قبل از کاشت به میزلان 40 کیلو گرم سولفات روی ، 30 کیلو گرم سولفات منگنز ، 10 کیلو گرم سولفات مس و 10 کیلو گرم اسید بوریک هر سه سال یک بار مصرف می گردد.

🔘 گوگرد :
استفاده از کودهای گوگردی به خصوص کود های آلی گرانوله برای اصلاح PH محیط ریشه و تسهیل برای در جذب عناصر غذایی ماکرو و میکرو بایستی عمومیت داده شود.
#دانش_کشاورزی


🌾زرکود برکت🌾

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

زرکودبرکت

اردبیل

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش

خدمات/محصولات

کود گوگرد بنتونیتی، کود کامل ماکرو NPK، کود پلت مرغی، کود سوپرفسفاته، کود غنی شده با ازت

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات