شرکت ZGL (مهندس دیانی) نمایندگی ایران فروش ماشین آلات نسا...

دستگاه خارزنی, دستگاه استنتر, دستگاه تیغ

ماشین خشک کن استنتر

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ماشین خشک کن استنتر یکی از مهمترین ماشین آلات نساجی در زمینه ی تکمیل و رنگرزی کالای نساجی می باشد. در قسمت رنگرزی از این ماشین جهت خشک کردن و تثبیت حرارتی رنگزا استفاده می شود. علاوه بر خشک کردن پارچه از این ماشین جهت تنظیم کشش پارچه ، تثبیت حرارتی و ابعادی (طول و عرض) پارچه و تکمیل های شیمیایی استفاده می شود.

ماشین استنتر دارای بخش های مختلف می باشد که قسمت ورودی ماشین شمل بخش کشش، غلتک های کشش و فشار می باشد که پارچه در این ناحیه صاف و مستقیم شده و به داخل ماشین هدایت می شود. غلتک های بالایی دستگاه نقش مهمی در تغذیه ی پارچه به صورت یکنواخت در سراسر ماشین ایفا می کنند. در ناحیه ی دوم، مخزن رنگزا و مواد شیمیایی غلتک های فولارد قرار دارند که عمل پد کردن با درصد برداشت یا پیک آب معین انجام می شود.و پارجه در این قسمت به مایعات موردنیاز آغشته می شود و بعد از عبور از جفت غلتک فولارد، مواد اضافی به مخزن بر می گردد.

در ناحیه ی سوم که ناحیه ی تغذیه می باشد، کارگر ناظر تا حدی عرض پارچه و تراکم نخ ها را با افزایش یا کاهش سرعت غلتک ها تنظیم می کند. در ناحیه ی چهارم یا تثبیت، اتاقکی با هوای داغ وجود دارد که پارچه و رنگزا یا مواد کمکی در آن تثبیت می شود. اتاقک خشک کن ماشین استنتر توسط هوازن ها، هوای گرمی را از طریق رادیاتور می مکند و آن را به داخل نازل ها می زنند و باعث خشک شدن پارچه می شود.

در داخل اتاقک ها هم محور تنظیم عرض و نیز زنجیری که سوزن یا کلیپس بر روی آن قرار گرفته است، وجود دارد. هشت تا ده اتاقک خشک کن در ماشین استنتر وجود دارد که هر کدام 3 متر طول دارند.پارچه بعد از خشک شدن و تثبیت وارد قسمت خنک کننده می شود و در آخر بر روی یک غلتک  به صورت عرض باز پیچیده می شود.

روش کار با ماشین خشک کن استنتر آزمایشگاهی و صنعتی

روش کار با ماشین خشک کن استنتر آزمایشگاهی و صنعتی به ترتیب زیر می باشد:

وصل کردن کلید اصلی دستگاه از روی تابلوی برق اصلی دستگاه

تنظیم کردن رگولاتور درجه حرارت بر روی دمای مورد نیاز به طوری که ماکزیمم درجه حرارت در این ماشین جهت تثبیت رنگزای دیسپرس بر روی پلی استر 230 درجه ی سانتی گراد می باشد.

وصل کردن کلید های موتور فن و گرم کن های دستگاه

رساندن دمای ماشین به درجه حرارت های بالا اغلب مستلزم وقت زیادی می باشد از این رو جهت کاهش زمان گرم شدن دستگاه از چند گرم کن در ماشین استفاده می گردد که هر کدام دارای یک کلید جداگانه در تابلوی برق می باشند. یک مدل گرم کن آزمایشگاهی دارای قدرت دو تا چهار وات می باشد که گرم کن چهار کیلو وات قادر است دما را به حدود 80 تا 120 درجه ی سانتی گراد برساند اگر گرم کن سه کیلو وات نیز روشن شود، دما به محدوده ی 110 تا 160 درجه ی سانتی گراد میرسد. در صورتی که هر سه گرم کن با هم روشن شوند دمای ماشین می تواند به محدوده ی 150 تا 230 درجه ی سانتی گراد برسد.اغلب برای دما های متفاوت در ابتدا هر سه گرم کن را روشن می کنند تا زمان رسیدن به دمای مطلوب و نهایی کاهش یابد. پس از رسیدن به دمای مطلوب نهایی، برخی گرم کن ها را خاموش می کنند.

تنظیم عرض زنجیر حامل سوزن با عرض کار

این عمل هنگام توقف زنجیر توسط اهرم تنظیم کننده، صورت می گیرد. لبه های پارچه را در هر دو طرف، بر روی سوزن ها قرار می دهند و سپس غلتک برسی را به سمت پایین می کشند.

تنظیم زمان تثبیت حرارتی

در ماشین خشک کن استنتر آزمایشگاهی، عمل تنظیم زمان، با یک اهرم کلاچ دو مرحله ای و اهرم دستی در محدوده ی 30 تا 360 ثانیه متغیر می باشد، انجام می شود. برای تنظیم دقیق سرعت باید زمان واقعی موردنیاز را از هنگام ورود تا خروج از ناحیه ی تثبیت به دست آورد. هنگامی که اهرم کلاچ در حالت تند باشد، فرمان توسط اهرم دستی از 30 تا 120 ثانیه متغیر می باشد و اگر اهرم کلاچ در حالت کند باشد زمان توسط اهرم دستی از 90 تا 360 ثانیه متغیر می باشد.

بازدید از کارخانجات

در بازدید از کارخانجات رنگرزی هم چنین به غیر از موارد ذکر شده در استنتر آزمایشگاهی با توجه کامل در کارکرد ماشین استنتر صنعتی و پرسش از کارشناسان مربوط ، در گزارشی به موارد زیر بپردازید.

علت استفاده از دو کلید قطع و وصل در دو سر ماشین و نحوه ی کارکرد آنها

بررسی نحوه باز کردن شیر های بخار، آب و هوا

تغذیه ی مناسب پارچه بر روی زنجیر اصلی استنتر

بررسی سایر تنظیمات ماشین بر روی پرو گرامر یا پنل ماشین

بررسی مراحل عبور پارچه از قسمت های مختلف پارچه و نقش پارچه ی آستری

آشنایی با سیستم گرمایشی ماشین و نازل ها تنظیمات درجه حرارت هر بخش و خروجی دود

روش کنترل کیفی چشمی تغذیه و محصول و رفع عیوب ساده کیفی و فنی ماشین

بررسی سرعت و عرض پارچه در ماشین

بررسی زنجیر های ورودی، پین ها یا سوزن های ماشین و نحوه ی عملکرد آنها

بررسی نحوه ی روغن کاری، گریس کاری و سرویس کاری ماشین

بررسی نکات زیست محیطی، بهداشتی، حفاظت و ایمنی در کار

آشنایی با خطرات دستگاه استنتر و راه های پیشگیری از حوادث ناشی از اعمال و شرایط نا ایمن

آشنایی با نحوه ی خنک کردن پارچه پس از تثبیت رنگزا

آشنایی با ابزار های مکانیکی مورد نیاز، قطعات اصلی، بلبرینگ ها و یاتاقان ها، پولی ها، زنجیر ها، چرخ دنده ها، شافت ها و...

آشنایی با کنترل کننده های مکانیکی و الکترونیکی در ماشین

آشنایی با سیستم انتقال حرکت در ماشین و رسم نمای شماتیک ماشین

آشنایی با قسمت های اور فید، غلتک های راهنما و پارچه صاف کن

 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت ZGL (مهندس دیانی) نمایندگی ایران فروش ماشین آلات نسا...

اصفهان

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه خارزنی، دستگاه استنتر، دستگاه تیغ ، دستگاه چاپ، دستگاه پولیش، دستگاه چله پیچی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات