دارونامه دامپزشکی ایران وت (IRANVET )

معرفی داروهای دام, داروهای طیور, داروهای اسب

آنتي بيوتيک خارج از چرخه در دامپروري زنگ خطر سلامت انسان است

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - رئيس اداره تشخيص و درمان اداره کل دامپزشکي خراسان جنوبي گفت: مصرف خودسرانه آنتي بيوتيک ها خارج از چرخه مجاز در صنعت دامپروري زنگ خطري براي سلامت انسان است و توليدکنندگان از اين روند خودداري کنند.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره کل دامپزشکي خراسان جنوبي فاطمه صباغ زاده افزود: تغذيه دام و طيور با داروها و مکمل ها بايد طبق ضوابط و شرايط خاصي انجام شود و استفاده از هر نوع دارو چه به عنوان مکمل، چه به عنوان درمان تابع شرايطي از جمله علمي بودن آن، محدوديت استفاده، مجاز بودن داروها و نظارت بر مصرف است.
وي اظهار داشت: افراد فعال در حوزه توليد گوشت و پروتئين، مسئوليت سنگيني برعهده دارند ولي متاسفانه در برخي موارد نادر در مزارع پرورش طيور به بهانه کاهش تلفات، صرفه اقتصادي و جلوگيري يا کنترل بيماري ها، در پرورش طيور از آنتي بيوتيک استفاده مي شود.
رئيس اداره تشخيص و درمان دامپزشکي خراسان جنوبي گفت: يکي از مهمترين مشکلات آنتي بيوتيک ها علاوه بر ايجاد مقاومت هاي آنتي بيوتيکي، سرطان زا بودن دارو است بخصوص اين اتفاق زماني مي افتد که مرغداري ها از آنتي بيوتيک هايي استفاده مي کنند که عوارض آنها در دنيا شناخته و بيشتر از چرخه فارماکوپه يا دارويي خارج شده است همچنين به صورت غيرمجاز يا قاچاق وارد کشور مي شوند.
وي با اشاره به اينکه پرورش طيور نيازمند داشتن برنامه پرورشي و مديريتي صحيح همراه با تغذيه مناسب و براساس ‏استانداردهاي توليد است گفت: مرغداران نبايد بر استفاده مستمر از آنتي بيوتيک به بهانه جلوگيري از بروز بيماري هاي ويروسي تاکيد کنند.
صباغ زاده اظهار داشت: توليدکنندگان با استفاده از راهکارهاي رعايت مسايل بهداشتي و قرنطينه اي و به کارگيري و اعمال يک مديريت صحيح و کاربردي و با نظارت دقيق، از بروز بيماري ها پيشگيري کنند تا با اين کار بتوان علاوه بر پرورش طيور، گوشت سالم و بدون عوارض را در اختيار مصرف کننده قرار دهند.
خراسان جنوبي داراي يک ميليون و 700 هزار راس دام سبک، 35 هزار راس گاو و گوساله و 26 هزار نفر شتر است.
به گزارش ايرنا اين استان داراي 700 مرغداري گوشتي و تخمگذار است که در حال حاضر 220 واحد فعال هستند.

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دارونامه دامپزشکی ایران وت (IRANVET )

شیراز

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

معرفی داروهای دام، داروهای طیور، داروهای اسب، داروهای زنبور عسل، مکمل های دام، کنسانتره طیور، لوازم دامپزشکی، لوازم دامپروری، حشره کش ها، سموم خانگی، سموم دامپزشکی، داروی طیور، خوراک دام وطیور، خوراک ماهی، غذای سگ وگربه، داروی حیوانات خانگی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات