دارونامه دامپزشکی ایران وت (IRANVET )

معرفی داروهای دام, داروهای طیور, داروهای اسب

بهمنی: شیوع طاعون دامی در طالقان بررسی می‌شود

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون اطلاعاتی در زمینه شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان دریافت نکرده‌ام اما مباحث لازم را برای انجام تحقیقات ارسال کرده‌ و طی دو روز آینده پاسخ آنها را اعلام می‌کنم.

افق نیوز/ محمود بهمنی در خصوص شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه طالقان استان البرز، اظهار داشت: به صورت رسمی تا کنونی آمار و اطلاعاتی را در زمینه شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه طالقان دریافت نکرده‌ام، مباحث را برای انجام تحقیقات لازم ارسال کرده‌ام و طی دو روز آینده پاسخ آنها را اعلام می‌کنم.

گفتنی است در هفته‌های گذشته اخباری در خصوص شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه طالقان استان البرز و مشاهده تلفات ۱۷ راس کل و بز بر اثر این بیماری منتشر و موجب نگرانی برخی از دوستداران و فعالان محیط زیست و دامداران شد.

لازم به ذکر است بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک مشترک بین دام و انسان نیست و خطری در این زمینه ندارد و بر اساس گفته کارشناسان عامل این بیماری خارجی است و به دلیل وسیع بودن مرز‌های کشور و عدم کنترل دقیق به راحتی به دام‌های داخلی انتقال پیدا می‌کند.

پیش‌تر در این خصوص علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، اظهار داشته است: شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دلیل سرایت سریع تلفات نسبتا بالا دارد و باید با قرنطینه به موقع مانع از شیوع  و گسترش این بیماری شویم. اما متاسفانه این بیماری در میان دام‌های وحشی غیر قابل کنترل بوده و باید به صورت طبیعی مهار شود. امیدواریم سازمان دامپزشکی برای کنترل این بیماری دقت بیشتری کند.

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

دارونامه دامپزشکی ایران وت (IRANVET )

شیراز

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

معرفی داروهای دام، داروهای طیور، داروهای اسب، داروهای زنبور عسل، مکمل های دام، کنسانتره طیور، لوازم دامپزشکی، لوازم دامپروری، حشره کش ها، سموم خانگی، سموم دامپزشکی، داروی طیور، خوراک دام وطیور، خوراک ماهی، غذای سگ وگربه، داروی حیوانات خانگی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات