فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

فروش ویولن دستساز, ویولن دستساز محسن محمدی, تعمیر ویولن

جلا دهی و وارنیش چوب

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سطوح چوبی زمانی زیبایی خود را از دست می دهند که روی آنها خط و خش ایجاد شود و رنگ آن ها از بین برود. برای رفع این عیوب سطح چوب باید پولیش خورده و پرداخت شود. وارنیش یا روغن جلا از سطح چوب محافظت می‌کند و لایه‌ای مقاوم و مستحکم ایجاد می‌کند که از آسیب رسیدن به سطح چوب جلوگیری می‌کند. اجرای وارنیش کار سختی نیست اما نیاز به صرف زمان کافی و صبر و حوصله دارد. از طرف دیگر، وجود محصولات متنوع در بازار گزینه های زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. اما همین تنوع محصول می‌تواند گیج کننده باشد. در این مطلب قصد داریم با پولیش زدن چوب، انواع جلای چوب و نحوه اجرای وارنیش و پرداخت سطوح چوبی آشنا شویم.

 

انواع وارنیش چوب
همان طور که گفتیم، محصولات متنوعی برای جلا دادن و پرداخت چوب وجود دارند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اجرای بعضی از وارنیش ها آسان‌تر است، در حالی‌که ممکن است برای انجام یک پروژه خاص مجبور باشید از یک وارنیش دیگر که متناسب با کار شماست استفاده کنید. پس باید بدانیم هر وارنیشی را کجا باید استفاده کرد. در ادامه برخی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین انواع جلای چوب را بررسی می‌کنیم.

 
وارنیش شلاک
وارنیش شلاک یک جلای چوب طبیعی است که از یک نوع حشره به نام سوسک لاک که در جنگل های هندوستان و تایلند یافت می‌شود گرفته می‌شود. لاک الکل نیز از همین اسم ریشه می‌گیرد. این ماده از ترشحات نوع ماده این حشره که بر روی پوست درختان به جا می‌ماند گرفته می‌شود. این لاک از روی درخت تراشیده شده، با اِعمال فرایندی به صورت فلس های خشک در آمده و بعد با اتانول ترکیب می‌شود تا به شکل مایع تبدیل شود. از محصول نهایی به عنوان رنگ خوراکی و همچنین وارنیش چوب استفاده می‌شود.

شلاک ماده قابل توجهی است. یک پرایمر طبیعی و بادوام است، بو و طعم گس را می‌گیرد، و به عنوان رنگ چوب و همچنین وارنیش و براق کننده چوب کاربرد دارد. قابلیت عایق سازی فوق العاده ای دارد و رطوبت را دفع می‌کند.

تا قبل از عرضه شدن وارنیش های پلی اورتان، شلاک محبوب ترین و پراستفاده ترین وارنیش چوب محسوب می‌شد. از آنجایی که شلاک با بیشتر پوشش های رویه سازگاری دارد، بیشتر به عنوان آستری استفاده می‌شود. شلاک مانع لک شدن رنگ چوب می‌شود و یک سدکننده قوی است. شلاک گره های چوب را به خوبی می‌پوشاند، منافذ چوب را پر می‌کند و خط و خش های سطحی چوب را پوشش می‌دهد.

 
وارنیش پلی اورتان
پلی اورتان یک پلاستیک به شکل مایع است. وارنیش های پلی اورتان به دو صورت پایه آب و پایه روغن تواید می‌شوند و جلای مات، براق و نیم براق را شامل می‌شوند. وارنیش‌های پلی اورتان خاصیت ضدباکتری دارند، به همین دلیل برای سطوح بهداشتی، آشپزخانه، کف حمام و دستشویی و لوازم چوبی بسیار مناسب هستند. همچنین برای اسباب بازی های چوبی ایمن و بی ضرر هستند.

 
وارنیش پایه آب
وارنیش های پایه آب محصولاتی جدید و نوظهور هستند و به اندازه وارنیش های طبیعی خوب و حتی بهتر از آن ها هستند. از این وارنیش ها برای پولیش کاری درب‌های چوبی داخل ساختمان، وسایل چوبی، کف و پلکان استفاده می‌شود. محصولات باکیفیت این نوع وارنیش ها به نوعی همه کاره هستند و می‌توان برای تمام مصارف و انواع سطوح چوبی از آن ها استفاده کرد.

وارنیش های پایه آب بوی کمی دارند، عاری از مواد سمی هستند، نیاز به افزودن رنگ ندارند و سطحی شفاف ایجاد می‌کنند. بسیار سریع تر از وارنیش های روغنی خشک می‌شوند و برای اجرا روی رنگ های پایه آب (اکریلیک و لاتکس) مناسب هستند.

وارنیش های پایه آب در برابر مواد شیمیایی و حرارت مقاومت زیادی ندارند، به همین دلیل بیشتر برای جلادهی سطوح چوبی داخل ساختمان که در معرض گرمای شدید فضاهای بیرونی نیستند کاربرد دارند.

 
وارنیش پایه روغن
وارنیش های روغنی تا حدی بادوام تر از وارنیش های پایه آب هستند و در برابر گرما و حرارت استقامت بیشتری دارند. هنگام اجرا، باید در فضای باز و یا دارای تهویه هوای مناسب اجرا شوند. زمان خشک شدن این وارنیش ها بسیار بیشتر از وارنیش پایه آب است. بر روی رنگ های اکریلیک و لاتکس می توان وارنیش های روغنی اجرا کرد، اما رنگ چوب را کمی تغییر می‌دهند.

 

اسپری وارنیش
اسپری های وارنیش برای سطوح عریض بسیار مناسب و ایده آل هستند و اجرای آن ها بسیار راحت است. این اسپری ها پوشش جلای متنوعی دارند (مات، براق و نیم براق) و برای جلا دادن آلات موسیقی مثل گیتار و ویولون بهترین گزینه هستند.

 

لاک الکل
لاک الکل مترادف وارنیش است و هیچ فرقی ندارد. معمولا حرفه ای ها و کسانی که در صنایع مربوط فعال هستند بیشتر از کلمه «لاک الکل» استفاده می کنند، ولی شاید عموم با کلمه «وارنیش» بیشتر آشنا باشند.

 
وارنیش اکریلیک
وارنیش های اکریلیک جزو وارنیش های پایه آب دسته بندی می شوند. معمولا شفافیت بسیار بالایی دارند و زرد نمی‌شوند. تمیز کردن جلاهای اکریلیک راحت تر است و هیچ گونه بخار و گازی متصاعد نمی‌کنند، برای همین برای سلامتی و محیط زیست هیچ خطری ندارند. با این حال به سطح چوب و محصولات پایه روغن نفوذ نمی‌کنند.

وارنیش های اکریلیک در برابر گرد و غبار و اشعه ماورابنفش خورشید مقاوم هستند و معمولا هنرمندان برای محافظت از نقاشی های خود با این نوع وارنیش سطح کار را پوشش می‌دهند.

وارنیش دریایی (Marine Varnish)
همان طور که از نام آن پیداست، این وارنیش ها فوق العاده مقاوم و بادوام هستند و مخصوص غوطه ور شدن در آب و نمک طراحی شده اند. بنابراین برای پوشش دادن قایق ها و در صنایع دریایی کاربرد دارند.

 در  سازهای مختلف سازنده ها بسته به نوع ساز ،حجم ساز و قواعد سازسازی رنگ مورد نظر را به ساز خود می زنند.

 فروش خرید  تعمیرات  رگلاژ  و معاوضه  سنتور  ، گیتار ، دف، دایره ، کمانچه ، ویولن ، ویولا ، ملودیکا ، هنگ درام ، کالیمبا ، تمپو ، داربوکا ، تمبک ، سه تار ، تار ، دو تار ، تنبور ، نی ، فلوت ، پیانو ، ارگ ، قانون ، درام ، ساکسیفون ، ترومپت ، ترومبون ، ویولنسل ، گیتار فلامینگو،  گیتار کلاسیک ، هارپ ،چنگ ، فرتوت، نی لبک ، زنبورک ، کلارینت ، قره نی ، هورن ، طبل و

لاک الکل لاک شلاک پلی اورتان،  پلی استر،   جلادهی رنگ ویولن ، جلادهی ساز ، مرمت رنگ ویولن ویلن  وارنیش ویولن پولیش 

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش ویولن دستساز، ویولن دستساز محسن محمدی، تعمیر ویولن، رگلاژ ویولن، تعمیرات ویولن، ویولن کار دست، مرمت و بازسازی ویولن، بهسازی ویولن، ارتقاء صدای ویولن، تعمیرات تخصصی ویولن، خرید ویولن دستساز، فروش ادوات موسیقی، فروش آلات موسیقی ویلن، فروش ساز سنتی و ایرانی، تعمیر کمانچه عود ویولن سنتور، تعمیر تار سه تار گیتار تنبور

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 5 ساعت پیش