فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

فروش ویولن دستساز, ویولن دستساز محسن محمدی, تعمیر ویولن

صفحه یک تکه یا دو تکه ؟کدام یک برای ویولن مناسب تر است؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سوالی که برای بسیاری از نوازندگان و هنر جویان ویولن مطرح هست این است که در هنگام خرید با این سوال برخورد می کنند که صفحه یک تکه برای ویولن مناسب تر است یا صفحه دو تکه؟ ممکن است در فروشگاه های ادوات موسیقی یا اساتید فروشنده ساز قیمت بالاتری را برای ویولن صفحه یک تکه مطالبه کنند. و دلیل آنرا یک تکه بودن آن عنوان کنند و تاکید داشته باشند که ویولن های یک تکه بهتر هستند.

این باوری کاملا اشتباه هست که متاسفانه در ایران فروشندگان و دلالین ساز برای سود بیشتر این موضوع را در افکار نوازندگان ایرانی جا انداخته اند.

این موضوع را از زاویه های مختلف بررسی مینماییم.در زمانیکه یک تنه درخت افرا برای برشکاری به نجاری می رود برشکار قطر تنه درخت را طوری در نظر می گیرد که بتواند بیشترین تعداد صفحه را از آن تنه درخت بدست بیاورد.حال در برخی از برشهای عرض صفحه بیشتر است و می توان با آن ساز یک تکه ساخت و برخی قسمتها که عرض کمتری دارند سازی با صفحه دو تکه ساخت.و این موضوع برای چوبهایی که توسط برشکارانی غیر متخصص در امور سازسازی بریده می شود بیشتر مشهود هست.

(لازم به ذکر هست که برش تنه درختان برای امر ساز سازی بسیار متفاوت با امور دیگر هست  که از این مقوله خارج هست

در عکسهای بالا انواعی از برشهای متفاوت را می توانید ببینید.)

برای یک نوازنده صدای ساز مهمترین مشخصه  یک ساز خوب هست.که نوع چوب ساز ساخته شده ،بافت چوب و منطقه رویشی آن بسیار مهم هست که صدای خروجی خوبی برای ساز حاصل کند.

که اگر سازنده از مهارت کافی برای درز کردن (چسباندن ) صفحات برخوردار  باشد سازهای دارای صفحه دو تکه صدای بسیار بهتری را می تواند بدهند.البته برای یک سازنده ساختن ساز با صفحه ایی یک تکه بسیار راحت تر می باشد و زحمت درز کردن صفحات را نخواهد داشت.و از لحاظ فیزیکی صوت چوبهایی دو تکه قرینگی بیشتری را ایجاد می کنند و می توانند صدای بهتری تولید کنند

چه بسا که بسیاری از سازهای قدیمی چند میلیون دلاری سازهایی با صفحه دو تکه می باشند.

تنها مزیت برای سازهای یک تکه می تواند عدم بازشدگی صفحه در اثر رطوبت و عوامل دیگر می باشد. که اگر سازنده مهرت کافی در درز کردن صفحات را داشته باشد و از چسب مرغوب استفاده کند.سازهای دو تکه نیز می توانند استحکام و ماندگاری بالایی داشته باشند.

نتیجه گیری:

سازی را انتخاب کنید که صدای خوبی داشته باشد

توصیه:

اگر بین دو ساز با صفحه یک تکه و دیگری با صفحه ایی دو تکه که تقریبا صدایی یکسان دارند و سازنده آنها یک نفر باشد و یا هر دو سازنده از مهارت یکسان برخوردار هستند. ساز دو تکه را انتخاب نمایید.

 فروش خرید  تعمیرات  رگلاژ  و معاوضه  سنتور  ، گیتار ، دف، دایره ، کمانچه ، ویولن ، ویولا ، ملودیکا ، هنگ درام ، کالیمبا ، تمپو ، داربوکا ، تمبک ، سه تار ، تار ، دو تار ، تنبور ، نی ، فلوت ، پیانو ، ارگ ، قانون ، درام ، ساکسیفون ، ترومپت ، ترومبون ، ویولنسل ، گیتار فلامینگو،  گیتار کلاسیک ، هارپ ،چنگ ، فرتوت، نی لبک ، زنبورک ، کلارینت ، قره نی ، هورن ، طبل و ...  و

ویولن دو تکه

ویولن یک تکه

صفحه ویولن یک تکه

صفحه ویولن دو تکه

ویولن یک تکه یا دو تکه

خرید ویولن یک تکه

خرید ویولن دو تکه

صفحه یک تکه یا دو تکه ویلن

بهترین صفحه برای ویولن

ویولن دستساز

ویولن دستساز یک تکه

ویولن دستساز دو تکه

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش ویولن دستساز، ویولن دستساز محسن محمدی، تعمیر ویولن، رگلاژ ویولن، تعمیرات ویولن، ویولن کار دست، مرمت و بازسازی ویولن، بهسازی ویولن، ارتقاء صدای ویولن، تعمیرات تخصصی ویولن، خرید ویولن دستساز، فروش ادوات موسیقی، فروش آلات موسیقی ویلن، فروش ساز سنتی و ایرانی، تعمیر کمانچه عود ویولن سنتور، تعمیر تار سه تار گیتار تنبور

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 5 ساعت پیش