فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

فروش ویولن دستساز, ویولن دستساز محسن محمدی, تعمیر ویولن

تشخیص ارتفاع درست سیم های ویولن و ویولا از فینگر برد

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تشخیص ارتفاع درست سیم های ویولن و ویولا از فینگر برد


ارتفاع درست سیم های ویولن و ویولا از صفحه انگشت گذاری
اگر احساس می کنید که انگشت هایتان را باید بیش از اندازه روی سیم های ویولن فشار دهید و این کار باعث خسته شدنتان و ایجاد ردهای عمیق روی انگشتانتان می شود، این مطلب را از دست ندهید. در چنین حالتی امکان این مساله وجود دارد که ارتفاع سیم های ویولنتان از سطح فینگر برد زیاد باشد و ویولنتان نیاز به تنظیمات مجدد داشته باشد. برای اینکه متوجه شوید که ارتفاع سیم های ویولن شما از صفحه انگشت گذاری درست هست یا نه، همین حالا سازتان را به همراه یک خط کش آماده کنید و بعد ادامه مطلب را مطالعه کنید.

از کجا بفهمیم که سیم های ویولنمان از صفحه انگشت گذاری فاصله درستی دارد؟
بهترین راهی که می توانید از طریق آن متوجه شوید که ارتفاع سیم های ویولن شما درست هست یا نه، این است که ارتفاع سیم های ویولنتان را با خط کش اندازه گیری کنید. در واقع یک سری استانداردها برای ارتفاع هر کدام از سیم های ویولن نسبت به صفحه انگشت گذاری یا همان فینگر برد وجود دارد که شما می توانید با مقایسه ارتفاع سیم های ویولن خودتان با آن استانداردها متوجه شوید که تنظیمات ویولن شما در چه حالی است.

چگونه باید ارتفاع سیم های ویولن را با خط کش اندازه گیری کنیم؟
همان طور که می دانید سیم های ویولن از سمت خرک با شیب به سمت گوشی های ویولن کشیده شده اند و در ننیجه ارتفاع سیم های ویولن در هر قسمت از این ساز متفاوت با قسمت دیگر است. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که باید ارتفاع سیم های ویولن را در بخش انتهایی صفحه انگشت گذاری اندازه گیری کنید. منظور از بخش انتهایی صفحه انگشت گذاری، نزدیک ترین قسمت فینگر برد به خرک است. یعنی همان جایی که صفحه مشکی رنگ انگشت گذاری به انتها می رسد. کاری که باید انجام دهید، این است که خط کش خود را مطابق تصویر زیر در این نقطه از فینگر برد قرار دهید و ببینید که ارتفاع نقطه پایینی سیم هایتان از فینگر برد چقدر است.

 

ارتفاع سیم های ویولن از فینگر برد باید چقدر باشد؟
حالا رسیدیم به قسمت مهم این مطلب! سوال این است که چه استانداردی برای ارتفاع سیم های ویولن از فینگر برد وجود دارد؟ جواب این است که سیم سل باید از صفحه انگشت گذاری ویولن حدود 5.5 میلی متر تا نهایت 6 میلی متر و سیم می باید از صفحه انگشت گذاری ویولن  4 میلی متر فاصله داشته باشد. اگر ارتفاع سیم های شما بیش از این مقدار است، یعنی تنظیمات سازتان درست نیست و به خاطر این است که انگشت هایتان در حین تمرین ویولن درد می گیرند. پس بهتر است که با اصلاح این مشکل روند ساز زدن و تمرین کردنتان را بهتر کنید و هر چه زودتر خودتان را از این مشکل رها کنید. لازم به ذکر است که این ارتفاع برای ساز ویولا متفاوت است. اگر احیانا ساز شما ویولا است، باید دقت کنید که ارتفاع سیم سل ساز شما باید بین 7 تا 8 میلی متر و ارتفاع سیم می ساز شما باید بین 4.5 تا 5 میلی متر باشد.

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش ویولن دستساز، ویولن دستساز محسن محمدی، تعمیر ویولن، رگلاژ ویولن، تعمیرات ویولن، ویولن کار دست، مرمت و بازسازی ویولن، بهسازی ویولن، ارتقاء صدای ویولن، تعمیرات تخصصی ویولن، خرید ویولن دستساز، فروش ادوات موسیقی، فروش آلات موسیقی ویلن، فروش ساز سنتی و ایرانی، تعمیر کمانچه عود ویولن سنتور، تعمیر تار سه تار گیتار تنبور

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 6 ساعت پیش