فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

فروش ویولن دستساز, ویولن دستساز محسن محمدی, تعمیر ویولن

تفاوت تمرین بد و تمرین خوب ویولن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تفاوت تمرین بد و تمرین خوب ویولن

منظور از تمرین بد و تمرین خوب ویولن چیست؟
شاید شما هم این را شنیده باشید که بعضی از افراد برای تمرین ویولن وقت می گذارند، اما نتیجه لازم را نمی گیرند. از آن طرف بعضی ها به نسبت وقت کمتری را به تمرین اختصاص می دهند، اما نتیجه بهتری می گیرند. شاید شما هم این را شنیده باشید که دسته اول بد تمرین می کنند و دسته دوم خوب تمرین می کنند. اما سوال اینجاست که منظور از تمرین بد ویولن و تمرین خوب ویولن چیست؟ اصلا تمرین بد و تمرین خوب ویولن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

  

تمرین ویولن در زمان مناسب و غیر مناسب
فرض را بر این می گیریم که دو هنرجوی ویولن می خواهند در روز دو ساعت تمرین داشته باشند. هنرجوی اول یک ساعت تمرینش را در ساعت 12 ظهر انجام می دهد و بعد از کمی استراحت و فاصله گرفتن از سازش، ساعت دوم را با آرامش کامل در ساعت 5 بعد از ظهر انجام می دهد. از آن طرف هنرجوی دوم ساعت 10 شب و بعد از خستگی زیادی که دارد، شروع به تمرین ویولن می کند و تمرینش را بدون استراحت و توقف تا ساعت 12 شب ادامه می دهد. به نظر شما به احتمال زیاد کیفیت تمرین کدام هنرجو بیشتر است؟ البته این را هم بگویم که هر کسی بسته به شرایطی که دارد و همین طور بازدهی که دارد، می تواند زمان تمرین کردنش را مشخص کند. اما هر کسی باید تمام تلاشش را به کار بگیرد تا بسته به شرایطش، بهترین زمان را به تمرین ویولن اختصاص دهد تا کیفیت تمرینش بالاتر برود.

تمرین ویولن بدون مدرس و با مدرس
گاهی اوقات بعضی از هنرجویان بدون داشتن مدرس و با اکتفا به چند ویدئو آموزشی شروع به تمرین ویولن می کنند. اتفاقی که برای این دسته از هنرجویان می افتد، این است که گاهی اوقات متوجه اشتباهاتشان در تمرین نمی شوند و همان ها را مدام ادامه می دهند. در این صورت اشتباهاتشان در تمرین ویولن به عادت های مخربی در نوازندگیشان تبدیل می شود. اما اصولا کسانی که زیر نظر یک مدرس خوب شروع به یادگیری و تمرین ویولن می کنند، در هر جلسه متوجه می شوند که چه اشتباهاتی در تمرینشان داشته اند و در نتیجه آن اشتباهات را متوقف می کنند و جلوی اینکه آن اشتباهات به عادت های مخرب تبدیل شوند را می گیرند. مسلم است که تمرین هنرجوی دوم کیفیت بیشتری از تمرین هنرجوی اول خواهد داشت.

تمرین ویولن با تمرکز و بدون تمرکز
اگر می خواهید بهترین نتیجه را از تمرین ویولن بگیرید، باید تمام تلاشتان را به کار بگیرید که تمرکز بیشتری در حین تمرین ویولن داشته باشید. بهتر است که از هر عاملی که باعث بر هم زدن تمرکزتان می شود، خودداری کنید. مثلا اگر شلوغی خانه اذیتتان می کند، شرایط را به گونه ای مهیا کنید که از آن شلوغی به دور باشید. اگر گوشی تلفن همراهتان حواستان را پرت می کند، آن را خاموش کنید. بهتر است که یک بار برای همیشه به این فکر کنید که دقیقا چه عواملی تمرکزتان را در حین تمرین ویولن بر هم می زنند تا بتوانید چاره ای برای آن ها بیندیشید.

تمرین ویولن بدون برنامه ریزی و با برنامه ریزی
برای اینکه تمرین ویولن را به خوبی انجام دهید و به نتیجه مطلوب برسید، بهتر است که هر هفته و هر روز برای آن برنامه ریزی مشخصی داشته باشید. فرض را بر این می گیریم که شما در یک جلسه آموزشی شرکت کرده اید و آن هفته مدرستان یک سری تمرین ها به شما داده اند و از شما خواسته اند که یک تکنیک مشخص را بهبود دهید. کاری که باید انجام دهید، این است که در ابتدای هفته یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید و ببینید که با چه تمریناتی می توانید در طول 7 روز به آن تکنیکی که مد نظرتان هست، دست پیدا کنید. بعد که این برنامه ریزی کلی مشخص شد، طبق آن پیش بروید. ضمن اینکه هر روز قبل از شروع تمرین دقیقا مشخص کنید که به چه مدت زمانی می خواهید دقیقا چه تمریناتی را انجام دهید. مطمئن باشید که با این برنامه ریزی، کیفیت تمرین ویولن برایتان از این رو به آن رو می شود.
به نظر شما چه موارد دیگری بر کیفیت تمرین ویولن تاثیر می گذارد؟ شما چه تفاوت دیگری را بین تمرین خوب ویولن و تمرین بد ویولن می شناسید؟

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن و سایر سازها)

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش ویولن دستساز، ویولن دستساز محسن محمدی، تعمیر ویولن، رگلاژ ویولن، تعمیرات ویولن، ویولن کار دست، مرمت و بازسازی ویولن، بهسازی ویولن، ارتقاء صدای ویولن، تعمیرات تخصصی ویولن، خرید ویولن دستساز، فروش ادوات موسیقی، فروش آلات موسیقی ویلن، فروش ساز سنتی و ایرانی، تعمیر کمانچه عود ویولن سنتور، تعمیر تار سه تار گیتار تنبور

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 6 ساعت پیش