گل گهر دارو- دانش بنیان

فرآوری گیاهان دارویی, تولید روغن های گیاهی, گاز رخ- خشخاش- بادام کوهی- کتانک

طرح کاشت گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

گیاهان دارویی مناطق گرمسیر دارای تنوع و گستردگی خاصی است و امکان اشتغالزایی زیادی را در اختیار ما قرار می دهند. در مدت چهار سال تحقیق و پژوهش روی گیاهان دارویی استان سیستان و بلوچستان که بصورت پیمایشی و اسنادی انجام گرفت توانستیم 537 گونه گیاه دارویی را شناسایی و بر اساس ریخت شناسی، نوع استفاده، اندام مورد استفاده، محل رویش، فصل رویش، زمان برداشت، چند ساله بودن و راهکار بهره برداری برای ایجاد اشتغال دائم، دسته بندی نموده و تحت عنوان کتابی با نام گیاهان دارویی استان سیستان و بلوچستان و راهکاری اشتغالزایی با استفاده از این پتانسیل عرصه طبیعی، تدوین و تالیف نمودیم.

گیاهان دارویی مناطق گرم و خشک یک ودیعه الهی برای مناطق محروم و کم برخوردار است که می توان از آن نهایت بهره برداری را نمود و براحتی می توان در نظام زراعی مناطق مختلف بر اساس یک الگوی کشت منظم و تدوین شده آنها را جای داد.

گیاهان دارویی از سطح مصرف نهاده کمتری نسبت به کشت های مرسوم و سنتی مانند گندم و جو برخوردارند و این بررسی نشان می دهد که با طول فصل رشد کوتاهتر و مصرف اب کمتر دارای زحمت کمتر و درآمد بیشتری نسبت به سطح برای زارعین بهمراه می آورند.

برنامه ریزی اصولی و ارائه راهکارهای منظم برای کاشت کیاهان دارویی بر عهده متخصصین و مروجین کشاورزی مناطق است که برای هر منطقه بر اساس توسعه منطقه و مقدار آب و نوع زمین، گونه های مختلف را معرفی نمایند.

همچنین کشت گیاهان دارویی در مناطق کم برخوردار نیاز به ایجاد مکانیسم های فرآوری دارد چون فرآوری گیاهان دارویی ارزش افزوده ی آنها را چند ده برابر می کند و دقیقا در این بخش است که می تواند ایجاد اشتغال پایدار نمود.

محمد شیخ- مدیر عامل گیاهان دارویی

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گل گهر دارو- دانش بنیان

سیستان و بلوچستان، زابل

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فرآوری گیاهان دارویی، تولید روغن های گیاهی، گاز رخ- خشخاش- بادام کوهی- کتانک، دانش بنیان

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات و خدمات