شرکت آریان جام

شیشه بالکن, بالکن شیشه ای, پروفیل شیشه بالکن

کابین دوش چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

کابین دوش چیست؟

همه‌ی انسان‌ها مدت زمان زیادی از عمرشان را به شست‌ و شو و پاکیزگی تن و بدنشان اختصاص می‌دهند. به همین علت حمام یکی از فضاهای مهم در هر خانه‌ای است و کارکرد صحیح آن، به اندازه آشپزخانه و یا اتاق خواب مهم است. امروزه به علت وجود ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها با واحد‌های با متراژ پایین حمام‌ها نیز کوچک شده‌اند. به طوری که آنطور که باید نمی‌توانند پاسخگوی کاربران خود باشند و همینطور به لحاظ بصری زیبایی خاصی ندارند. نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد رطوبت موجود در حمام است که موجب خرابی مصالح و یا لک‌دار و کثیف شدن آن‌ها و یا جمع شدن قارچ‌ و جرم در فضا می‌شود. مصالح زیادی در بازار وجود دارند که در هرکدام سعی شده مقاومت در برابر رطوبت و آلودگی‌ها بالا رود. اما در نهایت هرکدام تا حدی توانسته‌اند در دستیابی به هدف خود موفق باشند. لذا متخصصان با بررسی نیازهای موجود بازار و کمبودها و ضعف‌های حمام‌ها و مصالح مورد استفاده در آن سعی در طراحی و ساخت نوعی از حمام کردند که پاسخگوی کاملی به تمامی این نیازها باشد. کابین دوش محصولی است که متخصصان برای این نیازها ارائه دادند.

کابین دوش برای خانه‌هایی با حمام کوچک یا کسانی که قصد جدا کردن حمام از سرویس بهداشتی را دارند می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب باشد. اما منظورمان از کابین دوش چیست؟

انواع دوش کابین از نظر تولید

کابین دوش یا کابین حمام (پارتیشن حمام) دارای انواع مختلفی است که در واقع اتاقکی است شیشه‌ای که در مدل ساده‌ی آن مستطیلی شکل است و تنها دارای دوش است. اما در مدل‌های پیشرفته‌تر دارای امکاناتی از قبیل دوش دستی، سیستم نمایش و کنترل دما، رادیو، تلفن، LCD نمایشی، ماساژور پا، سیستم‌های جکوزی، سونا، سیستم تهویه و سیستم نورپردازی LED سقفی و کناری است. کابین‌ دوش‌ها پیشرفته به نسبت نوع ساده فضای کمتری هم اشغال می‌کنند و زیبایی و تنوع بیشتری دارند و امکانات متفاوتی را با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید در اختیارتان قرار می‌دهند. نوع دیگری از کابین دوش‌ها کابین‌های دست‌ساز است نحوه نصب این کابین‌ها به اینصورت است که در مقابل قسمتی فرو رفته از فضا یک پانل یا در نصب می‌کنند و به این طریق یک کابینت حمام ایجاد می‌شود که گرما و بخار و آب را در خود نگاه‌ می‌دارد در این نوع کابین دوش دو سمت کابین را دیوار می‌پوشاند.

برای ساخت کابین دوش از شیشه‌های سخت و ایمن چون شیشه‌های سکوریت یا پلکسی گلاس که ایمن‌تر و محکم‌تر هستند استفاده می‌شود. قطر این دیواره‌های شیشه‌ای بین 5 تا 10 میلی‌متر است. هرچقدر قطر دیواره‌ها بیشتر باشد ایمنی آنها بالاتر است و همچنین گرمای حمام را بیشتر در خود نگاه می‌دارد. سازندگان این کابین‌ها برای اینکه مشتری‌ها حق انتخاب طرح مناسب و مورد علاقه‌ی خود را داشته باشند دیواره‌های شیشه‌ای پلکسی گلاس را به دو صورت ساده و مشجر در بازار عرضه کرده‌اند که از نوع مشجر آن علاوه بر طرح‌های زیبایی که دارد می‌توان در فضاهایی که مقصود جداسازی حمام از سرویس بهداشتی است استفاده کرد. همچنین می‌توان بر روی شیشه‌های سکوریت انواع طرح‌های سندپلاست را اجرا کرد و بدین شکل کابین حمام خود را به طرح و رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود آراست. شیشه‌هایی که دارای قاب هستند دارای دوام بیشتر هستند و کمتر در معرض خطر هستند. قاب‌های شیشه‌ها نیز انواع مختلفی دارند که بهترین‌ آن‌ها قاب‌های آلومینیومی هستند که در ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شوند قاب‌های با ضخامت بالاتر قدرت حمایتی بیشتری دارند. از انواع دیگر این قاب‌ها نوع کرومی و پلاستیک فشرده است. هرچند قاب‌های آلومینیومی و استیل خاصیت ضد آب، ضد خش شدن را دارند و در برابر اکسید شدن مقاوم هستند به همین علت مطمئنا انتخاب بهتری نسبت به انواع دیگر قاب‌های کابین دوش هستند

درهای کابین دوش‌ها بیشتر به صورت کشویی و یا تاشو هستند زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند اما با توجه به درخواست مشتری درهای محوری و لولایی نیز تولید می‌شود که این درها برای خانه‌هایی که فضای کافی برای باز و بسته شدن در دارند می‌تواند مناسب باشد.

از دیگر اجزای موجود در کابین دوش‌ها سینی فضای دوش است که معمولا از جنس سنگ‌های یک تکه یا اکریلیک ساخته می‌شوند. وظیفه‌ی این سینی‌ که دقیقا زیر دوش نصب می‌شود این است که از خروج آب از محوطه مخصوص دوش جلوگیری کند و همچنین موجب آب‌بندی و مکش آب خوب می‌شود. این سینی‌ها نیز دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی هستند که هرچه عمقش بیشتر باشد عملکرد بهتری هم خواهد داشت. خاصیت دیگر سینی فضای زیر دوش صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب است. نوع اکریلیک این سینی‌ها با مدل‌ها و کیفیت‌های متنوعی در بازار موجود است. هرچه خلوص ماده‌ی به کار رفته در آن‌ها بیشتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

اگر قصد تهیه کابین دوش برای منزل خود دارید بهتر است هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید.

  1. به قاب کابین دوش توجه کنید. گاهی به نظر این قاب‌ها آلومینیومی هستند اما درواقع از جنس پلاستیک فشرده هستند که به رنگ نقره‌ای در آمده و یا روکش آلومینیومی دارند. این قاب‌ها که قیمت پایین‌تری هم دارد دارای کیفیت خوبی نیستند.
  2. کیفیت آلومینیوم استفاده شده در قاب‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در بعضی از کارخانه‌ها از آلومینیوم‌های بازیافت شده و یا کامپوزیت آلومینیوم به جای جنس مرغوب آن استفاده می‌شود هدف آنها کاهش هزینه‌ها و قیمت محصول است. مطمئنا این مدل قاب‌ها کیفیت پایینتری از جنس مرغوب خود دارند.
  3. هنگام نصب سینی دوش بهتر است در نحوه‌ی نصب آن بسیار دقیق عمل کنید زیرا با کمترین اشتباه هنگامی که تحت فشار قرار می‌گیرد نشتی می‌دهد. برای نصب سینی دوش بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
  4. در هنگام خرید سینی دوش نوعی را انتخاب کنید که لغزنده نباشد تا خطرات افتادن و دیگر مشکلات در هنگام حمام کردن پیش نیاید.
  5. سینی‌های اکریلیکی با رنگ سفید خیلی روشن و برلیانی معمولا کیفیت خوبی ندارند لذا هنگام خرید به این نکته توجه کنید که نوع کدرتر آن را تهیه کنید.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت آریان جام

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

شیشه بالکن، بالکن شیشه ای، پروفیل شیشه بالکن، یراق آلات شیشه بالکن، کابین دوش، دور دوشی، کابین دوش آریان جام، نوار مویی درزگیر، شیشه سکوریت تاشو، شیشه ریلی آکاردئونی، شیشه تاشو آکاردئونی، درزگیر استوپی، درزگیر آلومینیومی، پروفیل و یراق شیشه بالکن، پارتیشن شیشه ای حمام، شیشه بالکن آریان جام

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات