موسسه مهاجرتی ویزا نیو

اخذ ویزا, اخذ پاسپورت, اخذ اقامت

وکیل مهاجرت

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

وکیل مهاجرت کیست؟ وکیل مهاجرت چه وظایفی دارد؟ انتخاب وکیل مهاجرت باید بر چه اساسی باشد؟ به چه افرادی با عنوان وکیل مهاجرت میتوان اعتماد کرد؟ چگونه در ایران به وکیل مهاجرت دست پیدا کنیم؟ آیا در ایران وکیل مهاجرت وجود دارد؟ آیا برای امور حقوقی بین المللی به وکیل مهاجرت نیاز است؟ راه های ارتباط و شناخت وکلای مهاجرتی چگونه است؟ اعتبار وکلای مهاجرتی از کجا مشخص میشود؟

اینها و ده ها مورد از این دسته سوالات از مواردی هستند که روزانه ذهن تعداد زیادی از هموطنان را به خود مشغول کرده است,  متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و امورات حقوقی خود را به یک وکیل آگاه که به قوانین کشورها و سفارتخانه ها آشنایی و اطاعات جامعی دارند بسپارند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. چرا که اصولا انتخاب وکیل مهاجرت امری حساس و تعیین کننده است که میتواند سرنوشت و آینده شما تاثیر بسیاری داشته باشد. ما در این مقاله سعی داریم که به سوالات شما متقاضی گرامی پیرامون چگونگی شناخت وکیل مهاجرت پاسخ داده و شما را با موسسات و وکلای معتبر بین المللی آشنا کنیم.عبارت مرسوم “وکیل مهاجرت” در اصل به کسی اطلاق می شود که وکالت شما را برای امر مهاجرت به عهده می گیرد. در اصطلاح زبان انگلیسی به این فرد Immigration Representative می گویند که ترجمه مستقیم آن نماینده مهاجرت است.

درکشور جمهورى اسلامى ایران، وکیل مهاجرت وجود ندارد، براساس قانون وکالت، کلیه وکلاء دادگسترى، صلاحیت و حق ارائه مشاوره حقوقى و اظهارنظر در باب تمامى مسائل را دارند. مانند موضوع مهاجرت، اخذ پذیرش تحصیلى، اخذ ویزاى کارى، ازدواج با اتباع بیگانه، تولد فرزند در خارج از کشور و تبعات آن،کنوانسیون پناهندگى و همه و همه ازمسائل روز حقوق بین الملل خصوصى است و در دانشکده هاى حقوق تدریس مى شود.

وکیل دادگسترى، پس از فارغ التحصیلى از دانشگاه، شرکت در آزمون وکالت و طى دوره ١٨ ماهه کارآموزى، موفق به دریافت پروانه وکالت از کانون وکلاء دادگسترى مى شود.

بنابراین از نظر قانونی امروزه دو مرجع برای اعطای پروانه وکالت وجود دارند:

۱_کانون وکلای دادگستری ۲_هیأت اجرایی مشاورین و وکلای دادگستری قوه قضاییه

پس بدین ترتیب شخصی حق مشاوره قضایی و وکالت دادگستری را دارد که از یکی از این دونهاد، موفق به اخذ پروانه وکالت شده باشد و اشخاص فاقد این مجوز نه تنها حق مشاوره و وکالت و تأسیس دفتر ندارند بلکه اگر به این کار، تظاهر نموده، مرتکب جرم شده و به مجازات مقرر قانونی محکوم می شوند.

بنابراین متقاضیان امر مهاجرت باید توجه کنند پس از مراجعه به دفاتر مهاجرتى و موسسات حقوقى، براى اطمینان از قانونى بودن فعالیتشان، باید پروانه وکالت دادگسترى، پروانه موسسه حقوقی، مجوز انجام امور حقوق بین الملل و امثالهم را داشته باشند تا مطمئن باشید در دام کلاهبرداران بى نام و نشان گرفتار نشده اید.

امروزه می بینم در اکثر کشورهاى دنیا، هر خانواده،جهت مشاوره درمسائل مختلف،یک وکیل در اختیار دارد. در کشور ما به دلیل دخالت افراد غیر متخصص در امور حقوقى و مهاجرتی، میزان مراجعه به وکیل آگاه به قوانین حقوق بین الملل، در حد مطلوبى قرار ندارد و شهروندان ایرانى در زمان مشکلات، نسخه هاى قبلى را براى یکدیگر تجویز می کنند. ازطرفى، بعضى از موسسه هاى حقوقى که فاقد دانش حقوق و عارى از تعهد می باشند، با تظاهر به امر وکالت، امکان انتخاب صحیح را از مردم سلب می نمایند.

لذا امروزه، نقش حقوقدان و وکیل متخصص به حقوق و امور بین الملل، می تواند از خیلى از مشاغل و تخصص ها تاثیرگذارتر باشد چرا که اگر در انعقاد هر قراردادى، یک حقوقدان خبره و یا وکیل دادگسترى حضور داشته باشد، افرادى که نیت کلاهبردارى دارند پا پس کشیده و در معاملات امنیت روانى برقرار می شود.

بررسى و تنظیم قراردادها توسط وکیل ،راه هاى آسیب را خواهد بست و پاشنه آشیل معاملات رفع خواهد شد. بسیارى ازاختلافات قراردادى که باعث ایجاد استرس و درنتیجه از بین رفتن حق الوکاله و مبالغ پرداختی مال باخته می شود با یک پیشگیرى ساده و با حضور یک وکیل قابل جلوگیرى هستند و این نقش وکیل بین المللی در قراردادهاى بین المللی آشکارتر می شود.

با بهره گیرى از دانش بهترین وکلاى دادگسترى، قضات بازنشسته و اساتید دانشگاه و امکان استفاده از خدمات مشاوره حقوقى در قراردادها، ازدواج و احوال شخصیه، تابعیت، اقامت، مهاجرت و همچنین طرح دعاوى بین المللى را در داخل و خارج از کشور فراهم کرده است.

در این موقعیت های خاص که اکنون از هر گوشه و کناری دفتری افتتاح می شود و و خود را وکیل مهاجرت می نامند و بی آنکه حتی یکبار خود این گونه افراد تجربه سفر به خارج از کشور داشته باشند و یا حتی از علم مشاوره برخوردار باشند اقدام به خیال پردازی کرده و چه بسا هزینه های سنگین مالی و معنوی را متوجه افراد کرده اند و حال در این شرایط حساس به درخواست دانشجویان حقوق جهت یکسان سازی علم مشاوره مهاجرت و کمک به مردم و بالا رفتن سواد عمومی و بدون هیچ گونه نفع مالی و چشم داشتی و فقط با اعتقاد بر اصل صداقت و درستی، چند سالی است که اقدام به برگزاری آموزش دوره های تخصصی حقوق بین الملل خصوصی و امور  مهاجرتی کرده اند که حاصل آن وجود ده ها دفتر و صدها کارمند در داخل و خارج از کشور است که همگی با نام MIEمشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

منبع

https://visanew.com/immigration-lawyer

    اطلاعات تماس
    بیوگرافی شرکت

    موسسه مهاجرتی ویزا نیو

    تهران

    نوع فعالیت

    خدمات

    خدمات/محصولات

    اخذ ویزا، اخذ پاسپورت، اخذ اقامت، مشاوره حقوقی پناهندگان

    نوع مالکیت:

    شرکت سهامی خاص

    دسته‌بندی خدمات