شرکت دانش بنیان آذرشـیـمــی- روان کننده های صنعتی و آب صابون

آب صابون , خمیر وایرکات, آب تراش

روغن حل شونده , آب صابون , زدوان Z1 تراشکاری-فلزکاری و آب تراش و دوام دهنده آب صابون نانو

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آب صابون , فرایندهای فلزکاری هزاران سال است که در جریان می باشد. نمونه های امروزی صنایع فلزکاری شامل فرایندهای پیچیده ای همچون قالب گیری فلزی، سیم کشی، هیدروفرمینگ، نورد و شکل دادن های سرد و گرم می باشند. اغلب این فرایندها فشارهای زیادی بین سطوح عمل کننده وارد می کنند و در بسیاری از موارد دارای درجه حرارت های بالایی نیز هستند. در هر یک از این فرایندها، تکنیک های مختلفی با استفاده از ابزارهای تخصصی بکار رفته است، قالب های دقیق و سیالات فرموله شده خاص (یا روان کننده ها) برای ایجاد محصولات نهایی همه در کنار هم کار می کنند. به علت تنوع ویژگی کاربردهای فلزکاری، فرایندهای فلزکاری با استفاده از انواع مختلف روان کننده ها انجام می گردد. عوامل کلیدی روان کننده های فلزکاری عبارتند از: چرب کنندگی، خنک سازی، حذف ضایعات فلزی و محافظت در برابر خوردگی. هدف کلی این است که اطمینان حاصل شود که ابزارها، قالب ها و دیگر اجزای تشکیل دهنده جهت تولید بسیاری از قطعات محصول نهایی با یک مقدار تعمیر و نگهداری حداقلی حاصل از تخریب بیش از حد حاصل از گرما، سایش و خوردگی کار کنند. هنگام بررسی استفاده از نوع سیال، شما باید تمام این عوامل را به همراه روش استفاده با توجه به زمان و موقعیت را در نظر داشته باشید. انتخاب روان کننده مناسب همچنین باید بر اساس پارامترهای خاصی همچون نوع فلز کارشده، روش کاربرد یا فرایند، کیفیت آب (همچون سیالات پایه آبی)، نیازهای فلز کار شده قبل و بعد از فرایند و همچنین توقعات مشتری باشد. بطور کلی سیالات فلزکاری در چهار نوع عمده دسته بندی می شوند: پایه آبی، پایه روغنی، سنتتیک یا نیمه سنتتیک و فیلم جامد (خشک). روغن های پایه آبی یا روغن های حل شدنی حاوی امولسیون یا میکروامولسیون می باشند. آنها ویژگی های خنک کنندگی بزرگی ارائه می دهند اما فاقد روان کنندگی هستند. این روان کننده ها برای برنامه های کاربردی با سرعت بالا ایده آل هستند و می توانند بصورت غلیظ خریداری شوند. روان کننده های پایه روغنی خصوصیات روان کنندگی زیاد و طول عمری طولانی ارائه می کنند اما گاهی اوقات فاقد ادتیو قابل انحلال می باشند. روان کننده های سنتتیک و نیمه سنتتیک برای ارائه قابلیت های خنک کنندگی بسیار بالا طراحی شده اند. روغن های سنتتیک جهت ارائه روان کنندگی بهتر می توانند با آب تولید امولسیون کنند (گاهی اوقات با نام نئو سنتتیک نیز شناخته می شوند). روانکاری فیلم جامد (یا خشک) استفاده از مواد جامد (مانند گرافیت) با و یا بدون روغن یا آب می باشد. بهترین برنامه های کاربردی در شرایط سخت همچون سرعت های پایین شفت، در درجه حرارت های بالا و پایین و فشارهای بالا می باشد.

روانکارهای فلزکاری امتزاج پذیر با آب ( روغنهای خنک کننده و روان کننده) آب صابون زد وان یا به عبارتی روغن های حل شونده  جهت عملیات خنک کاری و روان کنندگی(کاهش اصطکاک) که در عامیانه به روغن آب صابون یا روغن تراش و Z1 زد وان ( ضد وان) مصطلح می باشد. از جمله سیالات فلزکاری می باشند.

مهمترین هدف فرایندهای فلز کاری، بوجود آوردن شکل های جدید با استفاده از قطعات فلزی است . بطور کلی این فرایندها شامل تماس دو قطعه ی فلزی یعنی ابزار و قطعه کار میباشد.

در خلق شکل های جدید از فلزها توسط فرایندهای فلزکاری ، شاهد پدیده هایی مثل اصطکاک زیاد ، دمای بالا و سایش ابزار خواهیم بود. در نتیجه روانکاری در عملیات فلز کاری هم بر میزان کارایی و اثربخشی فرایندهای فلزکاری و هم بر بازده کلی عملیات تولید تاثیر می گذارد .
بطور کلی وظایف روغن در علیات برش در چهار دسته زیر خلاصه میشوند :
-    روانکاری ابزار و قطعه کار
-    خنک کنندگی و انتقال گرما
-    شستن براده ها و تراشه ها وتمییز کردن سطح قطعه کار و ابزار برش
-    جلوگیری از زنگ زدن و جوش خوردن سطوح تازه ی ایجاد شده توسط برش
روغنهای فلز کاری امتزاج پذیر با آب قابلیت مخلوط یا محلول شدن با آب را دارا هستند . بیشتر بودن هدایت گرمایی و ظرفیت گرمایی آب از عواملی هستند که اثر خنک کنندگی روغن های امتزاج پذیر را بهبود می بخشند.
خنک کنندگی و روان کنندگی ابزار و قطعه کار مهمترین عواملی هستند که روغن های امتزاج پذیر به خاطر آن��ا مورد استفاده قرار می گیرند.

اهمیت خنک کنندگی به حدی است که اغلب از روغن های امتزاج پذیر روغن حل شونده یا روغن آب صابون تراش ( روغن زد وان Z1)به عنوان روغن های خنک کننده یاد می شود.

در طول سال 1930 نوع جدیدی از روان کننده ها به بازار مصرف معرفی گردید. امولسیون های روغن در آب (o/w) و آب در روغن(w/o). این محصولات منحصراً پاسخگوی نیازمندیها بود تا اینکه در سال 1950 که روغنهای سنتتیک آماده ی عرضه گردیدند. یکی از بهترین های روانکاری نوع سدیم نیتریت/ سورفکتانت بود. این نمونه ها بخوبی کار می کردند تا زمانیکه مشخص گردید که کاربرد آنها برای اپراتورها خطرناک می باشد.

دو مشکل عمده در مورد آموزش مشتریان درباره روان کننده های خالص سنتتیک مشاهده میگردد: میکس نامناسب و وجود روغن در روان کننده ها. اغلب نحوه مخلوط کردن، مشتریان را سر در گم می کند. آنها برای تهیه مخلوطی صحیح، به راه حلی سریع و ساده نیاز دارند و این با استفاده از یک رفرکتومتر ( انکسار سنج) شدنی می باشد.

جهت استفاده روغن را در دستگاه قرار داده و از طریق چشمی دریافت نور مناسب را آزمایش کنید. شما یک میدان تاریک و یک میدان روشن خواهید دید که این دو میدان در مقیاس ضریب شکست قابل رویت می باشند هر چند که این صددرصد نمی باشد. برخی مواد شیمیایی امواج نور را بهتر و برخی دیگر بخوبی از خود عبور نمی دهند. در کار با نمونه های خالص سنتتیک، دو دسته از عوامل را باید مد نظر داشت اول درست کردن محلول جهت استفاده در دستگاه ( مثلاً 10 به 1) دوم تغییر محلول استفاده شده جهت پر کردن مجدد در دستگاه. با یک حساب سر انگشتی نیاز به حداقل 5/1 تا 2 برابر رقیق سازی می باشد( مثلاً 1 به 15 یا 1 به 20)

نگهداری روغن ها در چاله ی ضایعات مشکلات خاصی را به دنبال دارد. باعث افزایش هزینه ی دفع و کاهش روان کنندگی می گردد و همچنین نیاز به تغییر بیشتر روان کنندگی می باشد. امولسیون آب و روغن بسختی فاسد می گردند. چندی است که از واژه زیست تخریب پذیر سوء استفاده می گردد. همه چیز تخریب پذیر است. درختان نسبت به یک تکه فولاد تجزیه پذیرتر می باشند. سوال واقعی اینست که میزان این تجزیه پذیری چقدر می باشد؟ میزان تجزیه پذیری را میتوان با میزان اکسیژن مورد نیاز جهت تجزیه باکتری موجود در مواد اندازه گیری نمود.

این اندازه گیری ها به نام T.O.D(نیاز به اکسیژن کل)، C.O.D(نیاز به اکسیژن شیمیایی) و B.O.D( نیاز به اکسیژن بیوشیمیایی) دسته بندی می گردند. پیشنهاد می گردد که اگر ابتدا با کاربران درباره نوع آب مصرفی شان صحبت گردد آنان بهتر می توانند توضیحات این سیستم را بفهمند.

عملیات سیالات فلزکاری

سیالات حذف مواد زاید فلزی MRF : سیالاتی می باشند که هنگام استفاده از ابزار آلات و قطعات کار در برشکاری یا حذف مواد زاید فلزکاری بکار برده می شوند.

این سیالات ممکن است پایه آبی یا پایه روغنی داشته باشند. کاربردهای اصلی آنها عبارتند از: سرد کردن قطعات کار و ابزار آلات، ارایه روانکاری و تخلیه سریع پلیسه ها یا آلاینده های تولید شده در هنگام برش یا سمباده کاری.

سیالات فلزکاری یا روان سازهای خنک کننده در بسیاری از فرآیندهای ماشینکاری نقش حیاتی ایفاء می کنند کارکرد اصلی سیالات فلزکاری عبارت است از:

خنک کنندگی : باعث کاهش حرارت در منطقه برش می گردند.

روان کنندگی : باعث کاهش اصطکاک بین ابزار آلات و قطعات کنده شده می گردند.

تخلیه تراشه ها : باعث تخلیه سریع تراشه ها از محل برش و حمل آن به چاله ی لجن می گردند.

کنترل خوردگی : باعث حفاظت ماشین آلات و ابزارها در برابر خوردگی می گردند.

خنک کنندگی در برابر روان کنندگی

با تغییر نسبت مخلوط و یا غلظت آب روان سازهای خنک کننده، شما می توانید تعادل بین خنک کنندگی و روان کنندگی را تغییر دهید. بطور کلی آب در مخلوط رقیق تر نقش خنک کنندگی بهتر دارد و در مخلوط غلیظ تر نقش روان کنندگی مشهودتر می باشد. بطور کلی در فرآیند های فلزکاری، نیاز به روانکاری بیشتر از خنک کردن می باشد از این رو از محلول غلیظ تر استفاده می گردد. هنگام سمباده کاری الزامات مورد نیاز برای خنک کنندگی بیشتر می باشد و یک محلول رقیق تر (اما نه به این معنی که ایجاد زنگ زدگی کند) تهیه می گردد. بهر حال برای هر قاعده ای استثناء نیز وجود دارد. برخی از ماشینکاری های بالا می توانند کارآیی بهتری از مخلوط های رقیق روان سازهای خنک کننده داشته باشند و در برخی از کاربردهای سمباده کاری به یک مخلوط غلیظ جهت روان کنندگی نرم نیاز می باشد. در هر یک از عملیات ها باید مستقلاً جهت تعیین غلظت مناسب مورد نیاز تصمیم گیری نمود.و همچنین پودر روغن آب تراش و کولانت آنتی کروژن بی ان B.N

انواع مایعات قابل توسعه در آب برش فلزات

سیالات فلزکاری اغلب به عنوان یک اصطلاح عمومی برای توصیف چهار دسته از سیالات جهت تسهیل در طیف گسترده ای از عملیات های کاربردی یا اصلاح فلزکاری مورد استفاده قرار می گیرند:

روغن های حلشونده  Soluble: روغن هایی هستند که دارای بیشتر از 30% روغن غلیظ بوده و دارای ظاهری شیری رنگ می باشند.

روغن های نیمه سنتتیک  SEMI-SYNTHETICS : روغن هایی هستند که دارای کمتر از 30% روغن غلیظ بوده و دارای ظاهری شفاف می باشند.

روغن های سنتتیک خالص Synthetic : بدون روغن بوده و دارای رنگی شفاف می باشند.

روغن های Straight: یک سیال حذف مواد زاید فلزی پایه مستقیماً روغنی است که حاوی آب بوده و حاوی هیچگونه مخلوط آبی دیگر در کارکردهای معمولی نمی باشد.

آذر شیمی تولید کننده روان کار های صنعتی بر پایه نانو آب تراش آب سنگ  عملیات سنگ زنی آب صابون آلومينيوم ابزار تراش اره آب صابوني امولسيون برقو برنج تراش تراشکاري جوشکاري دستگاه تراش روانکارهاي خاص روانکارهاي فلز کاري روانکاري روغن آب صابون روغن امولسيون شونده روغن برش روغن برقو روغن تراش روغن حل شونده روغن قلاويز روغنهاي صنعتي روغن کشش روغن کشش آلومينيوم روغن کشش مس روغن کشش مفتول روغن کمک فنر ريخته گري سوراخ کاري عمليات حرارتي فلزات رنگي فلز کاري قالب قالب سازي قلاويز لوله و پروفيل ماشين سازي متالوژي مته مس مفتول جوش چدن کولانت تراش  فیلتراسیون آب صابون آنتی باکتریال و دوام دهنده آب صابون نانو جلوگیری از لجن گرفتن آب صابون فلزکاری در محزن لجن حتی در مواقع راکد بودن روغن آب صابون روغن آب صابون سهند و البرز آنتی باکتریال بی ان و آب تراش و کولانت آنتی کروژن بی ان کلاسیک و یو اس آ  USA  آبصابون بی بو

09128600732

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت دانش بنیان آذرشـیـمــی- روان کننده های صنعتی و آب صابون

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

آب صابون ، خمیر وایرکات، آب تراش، روغن آب صابون، آب تراش و کولانت، روغن تراشکاری، روغن حل شونده، روغن زد وان، روغن Z1، آنتی باکتریال و بایوساید، دوام دهنده آب صابون، روغن تراش، آب صابون آلومینیوم کار، آب صابون استاندارد، آب صابون نانو، آب صابون پایه گیاهی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات