شرکت کارت پرداز افزار

چاپ کارت PVC, فروش کارت خام پی وی سی PVC, فروش پرینتر کارت PVC

چاپ افست کارت pvc

چاپ افست
 
چاپ افست یکی از پررونق‌ترین چاپ‌ها است و جزو جدیدترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ به شمار می‌رود. چاپ افست کارت PVC به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود که بهترین انتخاب برای چاپ کارت در تیراژهای نسبتا بالا و با ضخامت‌های مختلف از ۵۰۰ تا ۳۰۰ میکرون است و عملکرد بسیار خوبی دارد. این تکنولوژی علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، فاقد هر نوع فرورفتگی و برجستگی بوده و برای چاپ انواع کارت پی وی سی از جمله کارت شناسایی و کارت‌های ویزیت pvc استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید در خصوص این نوع چاپ و مزایایی که دارد اطلاعات کسب کنید تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

مزایای چاپ افست روی کارت PVC

  •  کیفیت بالا
    چاپ کارت pvc به روش افست نتیجه مطلوبی به همراه خواهد داشت زیرا کیفیت کارت‌های چاپ شده بسیار بالا بوده و با گذشت زمان از میزان کیفیت آن‌ها کاسته نمی‌شود. بهتر است بدانید که این ثبات کیفیت حاصل استفاده از غلتک در فرآیند چاپ افست کارت پی وی سی است.
  •  سرعت بالا
    چاپ افست نسبت به دیگر شیوه‌های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد. در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ با در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست.
  •  هزینه پایین
    هزینه چاپ افست بسیار مناسب بوده و نسبت به چاپ دیجیتال مقرون به صرفه‌تر است.
  •  تنوع رنگ
    در چاپ افست می‌توان از رنگ‌های اصلی (CMYK) استفاده کرد و یا با ترکیب آن‌ها رنگ‌های متنوعی تولید نمود.

 
 
روش های چاپ افست
چاپ افست را دو نوع دسته‌بندی می‌کنند:

  • چاپ افست خشک
  • چاپ افست معمولی
     

 
تفاوت چاپ کارت افست خشک و معمولی
در چاپ افست معمولی از برای گزینش مرکب توسط پلیت از محلول آبی استفاده می‌شود. ظرف آب، محلول آب، نوردهای آب و رفتار آب و مرکب بخش اساسی روش افست معمولی است. در حالی که در چاپ افست خشک از هیچ نوع محلول رطوبت دهی استفاده نمی‌شود. حذف محلول رطوبت دهی در افست خشک دارای مزایایی است که آن را بهتر از چاپ افست معمولی کرده است.

از جمله این مزایا می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
جلوگیری از اتلاف آب صنعتی
دوستدار محیط زیست بودن
ایجاد تصاویر شارپ‌تر و دقیق‌تر
قابلیت چاپ بر روی سطوح غیر جاذب مثل پلاستیک و …


توجه داشته باشید که چاپ افست خشک به صورت تک کارت و در تیراژ بالا انجام می‌شود.

 

انواع چاپ افست پی وی سی

  •  چاپ افست تک کارت

چاپ افست سینگل یا تک کارت از طریق دستگاه ‌چاپ افست کارت پی‌ وی‌ سی صورت می‌گیرد. این روش ترکیبی از چاپ افست و چاپ دیجیتال است که اطلاعات ثابت به روش افست و اطلاعات متغیر با چاپگر دیجیتال صورت می‌گیرد. طی این فرایند ابتدا کارت‌های pvc خام که ساده و فاقد طرح هستند به چاپخانه افست ارسال می شوند، تا عملیات چاپ روی آن ها انجام شود.

در این تکنیک برای چاپ اطلاعات متغیر نظیر(چاپ بارکد، qrcode، کد متغیر) یک باکس سفید در نظر گرفته می شود، زیرا نمی‌توان در بخش‌هایی که چاپ زده شده است، اطلاعاتی چاپ نمود. سپس اطلاعات لازم توسط پرینترهای چاپ کارت در آن قسمت چاپ زده شود. در این روش کارت‌های نهایی به صورت مات خواهند بود و به همین علت آن را با نام چاپ افست مات نیز می‌شناسند.
 

  • چاپ افست لمینتی

چاپ افست لمینتی که به چاپ شیت یا چاپ براق نیز معروف است برای چاپ کارت پی وی سی در تیراژهای بالا مناسب است و معمولا برای چاپ کارت بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، برای ماندگاری و افزایش طول عمر کارت‌ها یک لایه لمینت و براق روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

در تکنیک فوق امکان چاپ شیت پی وی سی بر روی انواع کارت که شامل کارت ساده، کارت مایفر، کارت مغناطیسی، کارت دسفایر و… می‌گردد وجود دارد. در این روش تولید کارت و چاپ بر روی آن به صورت همزمان با یکدیگر اتفاق می‌افتد و سپس لایه لمینت بر روی کارت قرار می‌گیرد. مزیتی که روش نامبرده دارد اینست که می‌توان اطلاعات متغیر را در هر نقطه‌ای از کارت چاپ کرد. این نوع چاپ به طور معمول برای چاپ کارت بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

مراحل چاپ افست کارت pvc

 
طراحی
اولین و مهمترین بخش هر سیستم چاپی مربوط به طراحی است. این مرحله بسیار حائز اهمیت است و می بایست به گونه ای انجام شود که تاثیرگذار باشد. همچنین باید دقت شود که علاوه بر رعایت نکات مربوط به طراحی کارت های pvc، برای اطلاعات متغیر نیز بخشی در نظر گرفته شود. سپس از طرح یک فرم چاپی تهیه می شود و پس از ذخیره شدن با فرمت tif بر روی CD کپی شود.

شما می توانید طراحی کارت های PVC خود را به ما بسپارید.
کافیست با شماره ۶۶۴۰۳۰۱۲ – ۰۲۱ تماس حاصل نمایید.
 

لیتوگرافی
در این مرحله باید فرم تهیه شده به لیتوگرافی برده ‌شود تا از طریق دستگاه ایمیج ستر(Image Setter) یک فیلم از طرح گرفته ‌شود. لازم به ذکر است که به ازای هر رنگ یک فیلم تهیه می‌شود، یعنی اگر کار به صورت چهار رنگ باشد در نهایت چهار فیلم خواهیم داشت. پس از انجام این عمل، هر فیلم در معرض تابش نور شدیدی توسط دستگاهی به نام قید کپی قرار می‌ گیرد که موجب نقش بستن فیلم روی زینک می گردد. یعنی از هر رنگ یک زینک تهیه می شود و در نهایت چهار زینک خواهیم داشت.

 
چاپ
در این مرحله زینک توسط یک غلطک مرطوب می شود و توسط یک غلطک دیگر جوهر بر روی زینک مالیده می ‌شود و طرح از روی زینک بر روی لاستیک چاپ افتاده و سپس روی کارت درج می گردد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت کارت پرداز افزار

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

چاپ کارت PVC، فروش کارت خام پی وی سی PVC، فروش پرینتر کارت PVC، فروش ریبون و مواد مصرفی چاپگر کارت، فروش لوازم همراه کارت شناسایی، فروش پرینتر سوزنی و مواد مصرفی، فروش لیبل پرینتر و مواد مصرفی، فروش پول شمار و اسکنر، فروش متریال چاپ کارت پی وی سی، فروش نرم افزار باشگاه مشتریان

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات