الکتریک سازان افق کویر (ایران دی اچ)

الکترو مغناطیس, سیستم التراسونیک, دفع کننده دائمی کلیه حشرات

ساس و راه های پیشگیری از آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ساس

هفتادو چهار گونه ساس از خانواده سیمیسیده از انسان خونخواری میکنند. از این 74 گونه شایع ترین گونه، ساس تختخواب معروف است . گونه هایی از ساسا وجود دارد که خفاش، پرستو و کبوتر میزبان آن گونه ها میباشند . اما این گونه ها نیز با دستیابی به فرصت مناسب میتوانند بر روی بدن انسان خونخواری کنند.

 

بیولوژی ساس

دو نوع ساس که از نظر بهداشتی برای انسان اهمیت دارد. ساس تختخواب و ساس گرمسیری است . این دو نوع ساس از روی پیش سینه یعنی اولین قسمت سینه از هم تشخیص داده میشوند. قسمت پیش سینه ساس تختخواب معمولی، پهن تر و حاشیه انتهایی آن صافتر از نوع گرمسیری است .                     

ضمائم دهانی ساس شامل دو لوله تو خالی است که از طریق یک لوله بزاق دهان خود را که حاوی مواد ضد انعقاد خون میباشد وارد بدن انسان میکند و از طریق لوله دوم خون را میمکد . مراحل تکاملی ساس شامل مرحله تخم، 5 مرحله  نمفی و مرحله بالغ است .ساس بالغ قهوه ای رنگ دارای بدنی تخت و بیضی شکل است که طول بدنش قبل از خونخواری به 4 تا 5 میلیمتر میرسد . بعد از خونخواری بدن ساس به رنگ قهوه ای متمایل به قرمز در میآید . ساس ها در طی 5 مرحله نمفی و قبل از هربار تخم گذاری نیاز به تخم ریزی نیاز به خونخواری پیدا میکنند . گرمای بدن انسان و دی اکسید کربن عمل بازدم انسان ساس ها را به خود جلب میکند.                                                                     

ساس تختخواب میزبان های دیگر مانند خفاش، مرغ و حیوانات اهلی را نیز مورد تهاجم قرار میدهد. به طور معمول عمل خونخواری قبل از طلوع آفتاب انجام میگیرد و بعد از خونخواری ساس ها به پناهگاههای خود باز میگردنند .

ساس ها در مرحله نمفی پس ازیک وعده خونخواری میتوانند تا دو ماه و ساس ها بالغ تا بیش از یکسال بدون خونخواری به حیات خود ادامه دهند . پزش ساس دردناک نمیباشد اما رسوب بزاق ساس در لایه صدمه دیده اپیدرم باعث ایجاد حساسیت میشود . ساس تختخواب در ملحفه ها و روبالشی ها و درزها و شکافهای موجود درساختمان ها و در زیر کاغذ دیواری ها پنهان میشود .

ساس ماده در طول زندگی خود تقریبا 200 تخم بر جای میگذارد ( 1 تا 12 تخم در روز ). ساس های ماده تخم ها را روی سطوح ناصاف قرار میدهند و آنها را با یک ماده سیمانی شفاف میچسبانند . در عرض 6 تا 17 روز نصف ساس که غالبا بی رنگ است از تخم خارج میگردد . بعد ازگذرانیدن 5 مرحله نمفی که حدود 10 هفته به طول می انجامد، نمفی ها به مرحله بلوغ میرسند و ساس بالغ 10 ماه زنده می ماند .

ساس های تختخواب بر اساس تحقیقی که دانشمندان برروی این موجود داشتند بدون مصرف غذا تا یک سال میتوانند زنده بمانند .

تشخیص ساس در محیط

از آنجایی که ساس ها حشرات محتاطی هستند، اغلب تشخیص پناهگاه های آنان کار دشواری است . به هر حال وقتی تعداد ساس ها زیاد میشود بوی بدی از ترشحات روغنی بدن آنها متصاعد میشود . نشانه دیگر وجود تشخیص ساس، لکه های مواد دفعی ساس برروی محل رفت و آمد آنها میباشد .

راههای پیشگیری از ساس

رعایت موازین بهداشتی .

نظافت خانه و محیط مسکونی .

بهسازی محیط و بازسازی درها و پنجره های کهنه .

شست و شوی وسایل از قبیل پتو و انواع ملحفه ها با آب گرم .

هنگام خرید لوازم چوبی دست دوم کلیه شکافها پوشیده شود .

هنگام خرید قالی و فرش دقت شود و بازدید به عمل آید .

راههای مبارزه با ساس

بالا بردن دمای محیط تا 37 درجه .

پایین آوردن دمای محیط ت در زمان طولانی تا 9- درجه .

قرار دادن ملحفه و پتوها در نایلونهای سیاه و قراردادن آنها در آفتاب .

مسدود کردن تمام درزها و شکافها .

شستن ملحفه ها و پرده ها و پتوها با آب داغ .

جداکردن کاغذ دیواری های جدا شده از دیوار .

راههای تسکین دهنده خارش و گزش ساس

با آب و صابون محل گزیدگی ساس را بشویید .

استفاده از مقداری لوسیون بر روی گزیدگی .

استفاده از کرم های ضذ خارش و پمادها .

اگر جای گزش عفونی شود باید به پزشک مراجعه و برای از بین بردن عفونت دارو تجویز شود .

 اما تنها روش ریشه کن کننده دائمی ساس دستگاه تخصصی دفع ساس یعنی مدل 02 می باشد

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

الکتریک سازان افق کویر (ایران دی اچ)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

الکترو مغناطیس، سیستم التراسونیک، دفع کننده دائمی کلیه حشرات، پاکسازی و ریشه کن کردن کلیه حشرات ، دستگاههای الکترونیکی دور کننده حیوانات، دستگاه سوسک کش حشره کش، nsj'hi jwtdi i، دستگاه الکترونیکی پشه کش، دستگاه تصفیه هوا، تصفیه هوای خانگی، تصفیه کننده منزل دی اچ، دستگاه تصفیه هوا دی اچ، تمیز کننده هوای منزل، دستگاه معرفی شده در تلویزیون، دستگاه تصفیه سیمای خانواده، تصفیه هوا صدا و سیما

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات