الکتریک سازان افق کویر (ایران دی اچ)

الکترو مغناطیس, سیستم التراسونیک, دفع کننده دائمی کلیه حشرات

رئیس دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت: استفاده از امواج الکترومغناطیس به جای استفاده از سموم شیمیایی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
در گفتگو با مهر اعلام شد:
دفع حشرات و آفات با امواج/ بررسی تأثیر الکترومغناطیس بر زندگی
رئیس دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت با اشاره به کاربرد امواج الکترومغناطیس در حوزه‌های پزشکی، صنعتی و کشاورزی، گفت: با برگزاری کنفرانسی در دی ماه راهکارهای کاربردی کردن و اثرات این امواج بررسی می‌شود.

 دکتر احمد چلداوی در گفتگو با خبرنگار مهر، علم الکترومغناطیس را بخشی از علم فیزیک دانست و افزود: این بخش از علم فیزیک بیش از 130 سال پیش توسط ماکسول تدوین و اولین تست‌های آن توسط هرتز انجام شد و اولین خدمت این علم به جامعه بشری مخابرات بود که توانست اولین مخابرات فراقاره‌ای را بین نیویورک و پاریس ایجاد کند.

 رئیس دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اهمیت این علم در زندگی روزمره بشر، اظهار داشت: این علم به حدی در زندگی بشر نفوذ کرده است که نمی‌توان آن را از زندگی حذف کرد؛ چراکه در موبایل، در اتصال قطعات الکترونیکی در اتومبیل، در علم ستاره‌شناسی، در سیستم‌های ناوبری هواپیما وکشتی‌ها و حتی در ماکروفرهایی که در منازل استفاده می‌شود این علم کاربرد دارد.
 

وی با اشاره به کاربردهای این حوزه علمی در دفع آفات کشاورزی، توضیح داد: رشته بایو الکترو مغناطیس شاخه‌ای از این علم است که علاوه بر بررسی اثرات متقابل امواج الکترومغناطیس بر بافت‌های زنده انسان، قادر به دفع آفات محصولات برنج و گندم است.
 
چلداوی با بیان اینکه با استفاده از امواج الکترو مغناطیس می‌توان آفت "سن" گندم را فراری داد، خاطرنشان کرد: استفاده از امواج الکترومغناطیس این امکان را به بشر داده است که به جای استفاده از سموم شیمیایی از این امواج برای دفع آفات استفاده کرد.
 
وی دانشگاه علم و صنعت را مهد این علم در کشور دانست و یادآور شد: با راه‌اندازی رشته الکترو مغناطیس در دوره دکتری در حوزه‌هایی چون بایو الکترومغناطیس، مهندسی پزشکی مغناطیسی، ماهواره، آنتن، ماکروویو، فیبرنوری و سیستم‌های مخابرات نوری و سازگاری الکترومغناطیسی تدریس می‌شود.
 
چلداوی راه‌اندازی انجمن علمی الکترومغناطیس را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه این علم نام برد و ادامه داد: علاوه بر این در روزهای 6 و 7 دی ماه اقدام به برگزاری اولین کنفرانس الکترومغناطیس ایران خواهد شد.
 
رئیس دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت، اضافه کرد: در این کنفرانس که با حضور محققان ایرانی و خارجی برگزار می‌شود در خصوص موضوعاتی چون کاربردهای مهندسی الکترو مغناطیس، مهندسی آنتن، مهندسی ماکروویو، سیستمهای رادار، اپتیک و فتونیک، جنگ الکترومغناطیس، نوآوری‌های الکترومغناطیس و سازگاریهای الکترومغناطیس بحث و بررسی می شود.
 
وی ایجاد زمینه ای برای تعامل محققان این حوزه علمی، آشنایی با تازه‌های این علم و ارائه راهکارهایی برای کاربردی کردن این دانش در کشور از جمله اهداف این کنفرانس عنوان کرد.

-------------------------------------------------------------------------------------------

مطلب فوق بر گرفته از خبرگزاری مهر بود که برای مشاهده صفحه مربوطه اینجا را کلیک کنید.

 

برای دیدن رزومه جناب دکتر احمد چلداوری در زمینه الکترومغناطیس اینجا را کلیک کنید.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

الکتریک سازان افق کویر (ایران دی اچ)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

الکترو مغناطیس، سیستم التراسونیک، دفع کننده دائمی کلیه حشرات، پاکسازی و ریشه کن کردن کلیه حشرات ، دستگاههای الکترونیکی دور کننده حیوانات، دستگاه سوسک کش حشره کش، nsj'hi jwtdi i، دستگاه الکترونیکی پشه کش، دستگاه تصفیه هوا، تصفیه هوای خانگی، تصفیه کننده منزل دی اچ، دستگاه تصفیه هوا دی اچ، تمیز کننده هوای منزل، دستگاه معرفی شده در تلویزیون، دستگاه تصفیه سیمای خانواده، تصفیه هوا صدا و سیما

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات