کالای برق به نیرو

سیم نسوز , کابل نسوز , کابل هالوژن فری

ایمنی برق در ساختمان

توصيه ايمني:  حریم برق برای شبکه های فشار ضعیف یک متر و نیم و برای شبکه های فشار متوسط یا 20 کیلو ولت سه متر می باشد که در این محدوده طبق قانون هر گونه عملیات ساختمانی و ایجاد تاسیسات مسکونی تا هر ارتفاع ممنوع می باشد

 

توصيه ايمني: با توجه به اینکه در صورتیکه جهت حمل بار در مراحل ساخت و ساز از بالابرها در مجاورت شبکه  20 کیلو ولت استفاده مي گردد هیچ راهی جهت کاهش خطر نمی باشد لذا نبایستی در نزدیکی این شبکه ها از بالابر استفاده نمایند.

 

توصيه ايمني: جهت پيشگيري از بروز حادثه براي داربست كاران و عموم مردم قبل از نصب هر نوع داربست با اداره برق محل هماهنگ نماييد

با توجه به استفاده از داربست براي انجام امور ساختماني ، این افراد بدلیل کار بر روی داربستهای فلزی با طول زیاد و کار در نزدیکی شبکه های برق رسانی در معرض خطر می باشند همچنین این داربستها بدلیل اینکه در تمام اوقات شبانه روز نصب می باشند برای عموم مردم نیز ایجاد خطر می نمایند چرا که بعلت نزدیکی با شبکه و وجود باد و طوفان امکان برخورد موضعی با داربست و برق دار شدن داربست و حتی اسکلت ساختمان موجود می باشد.

توصيه ايمني:استفاده از برق شهري براي انجام امور جوشكاري بدون دريافت انشعاب مجاز ممنوع بوده و براي اين كار از ژنراتورهاي نصب شده روي تراكتور بايستي استفاده گردد.

یکی از مشاغلی که کار آنها موجب بروز خسارت برای شبکه های برق رسانی و مردم می گردد جوشکاریهای غیر مجاز می باشد برای انجام جوشاری لازم است از موتورهای برقی که بر روی خودروهایی نظیر تراکتور بسته شده و یا از برق سه فازی که از تابلو توزیع مستقیما گرفته شده است استفاده گردد در غیر اینصورت جوشکاری غیر مجاز تلقی می گردد و با عث ایجاد نوسان در برق و خسارت به مردم و تاسیسات برقی می گردد که این افراد در مقابل شرکت برق و مردم از نظر قانونی بایستی پاسخگو بوده و از طریق مراجع قضایی نیز تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

توصيه ايمني:محل نصب آنتن تلويزيون در ساختمانها طوري انتخاب گردد كه در صورت سقوط و يا در هنگام جابجايي به شبكه هاي برق برخورد ننمايد.

یکی دیگر از مواردی که می بایستی کلیه مردم بدان توجه نمایند نحوه نصب آنتن تلویزیون می باشد چرا که در بسیاری از موارد بعلت نزدیکی محل نصب آنتن با شبکه برق و طوفانی بودن شرایط جوی آنتن بر روی شبکه سقوط نموده و موجب بروز خسارت برای تاسیسات برقی و همچنین سوختن تلویزیون گردیده است لذا از نصب آنتن در نزدیک شبکه ها ی برق رسانی امتناع نمایید.

توصيه ايمني :جهت كاهش خطربرق گرفتگي لازم است بدنه وسایل خانگی نظیر کولر، لباسشویی ،یخچال و... به صورت استاندارد به زمین وصل گردد.

با توجه به اینکه برق به دنبال راهی جهت انتقال به زمین می باشد و در صورتیکه بدنه تاسیسات علی الخصوص در صنایع به زمین وصل گردد برق خود را از این مسیر به زمین میرساند لازم است بدنه کلیه تاسیسات و دستگاهها در صنایع و بدنه وسایل خانگی نظیر کولر، لباسشویی ،یخچال و... به زمین وصل گردد که برای این کار با یستی با نظر متخصصین امر اقدام به حفر چاه مخصوص اتصال زمین و وصل بدنه دستگاههای مذکور به این چاه نمود.با این کار در صورتیکه بدنه هر یک از این دستگاهها برق دار گردند بجای اینکه برق از بدن افراد عبور نماید از مسیر چاه به زمین منتقل می گردد و مانع برق گرفتگی میشود.

توصيه ايمني: ژنراتورها بایستی با هماهنگی شرکت برق نصب و بصورت دوره ای مورد بازدید قرار گیرند و در زمان قطع برق و استفاده از ژنراتور حتما ابتدا فيوز منزل قطع و سپس ژنراتور مورد استفاده قرار گيرد.

در برخی صنایع و ادارات مهم ژنراتور اضطراری وجود دارد که در صورت قطع برق به مدار می آید ، این ژنراتورها بایستی با هماهنگی شرکت برق نصب گردیده و بصورت دوره ای مورد بازدید قرار گیرند چرا که در صورت عدم وجود کلید دو طرفه اتومات در این ژنراتورها امکان صدمه دیدن تاسیسات داخلی مشترک و یا ایجاد خطر برق گرفتگی برای همکاران این شرکت فراهم می آید لذا توصیه می گردد برای استفاده از این ژنراتورها در هر اندازه و توان با ادره برق همان شهرستان هماهنگی لازم بعمل آید.

 

توصيه ايمني: جهت تامين ايمني ساختمانها استفاده از نظر متخصصین در طراحی استاندارد سیم کشی منازل الزامي می باشد.

 یکی از مهمترین مواردی که در ساخت و سازها می بایستی مد نظر قرار گیرد استفاده از نظر متخصصین در طراحی استاندارد سیم کشی منازل و صنایع می باشد چرا که در صورت عدم طراحی استاندارد امکان برق گرفتگی و یا آتش سوزی بسیار زیاد خواهد بود؛ در طراحی استاندارد نصب فیوزمناسب در مسیر تغذیه ،  سایز سیم مورد استفاده ، وجود نقشه سیم کشی در ساختمان، ارتفاع استاندارد کلیدها و پریزها و عدم نصب کلید و پریز در حمام مد نظر قرار گیرد.

توصيه ايمني :در زمان عدم استفاده از پريزهاي برق برای تمام پریزهای منزل با هر ارتفاعی از درپوشهای پلاستیکی استفاده نمایید.

برای تمام پریزهای منزل با هر ارتفاعی از درپوشهای پلاستیکی استفاده نمایید.ودر زمان استفاده از پریز دقت لازم را داشته باشید تا حتما از دو شاخ استفاده گردد چرا که در برخی موارد مشاهده گردیده است سر سیم را لخت کرده و داخل پریز قرار می دهند که بعلت بیرون بودن سیم از پریز و احتمال برخورد دست با سیم خطر برق گرفتگی در کمین افراد می باشد.

توصيه ايمني:در هنگام استفاده از چند وسيله پر مصرف به طور همزمان به هيچ عنوان از يك پريز استفاده نگردد.

یکی از مواردی که در استفاده از تاسیسات برقی داخل منزل اهمیت دارد استفاده بهینه از پریزها می باشد چرا که سیمهای موجود در منازل تحمل هر جریان برقی را ندارند و در صورتیکه جریانی بیش از حد مجاز آنها گرفته شود و یا بعبارت دیگر در صورتیکه از یک پریز چند وسیله پر مصرف مانند لباسشویی ، جاروبرقی ، هیتر و سایر وسایل مشابه استفاده گردد بعلت بار زیاد سیمها گرم شده و احتمال سوختن سیمها و آتش سوزی وجود خواهد داشت

توصيه ايمني: يكي از مهمترين عوامل كاهش خطر آتش سوزي برقي، استفاده از فيوزهاي مناسب و استاندارد توسط متخصصين مرتبط مي باشد.

فیوز هایکی از مهمترین وسایل حفاظتی است که در تاسیسات برقی شرکتهای برق ، صنایع و منازل مورد استفاده قرار می گیرد

در صورتیکه بعلت اتصال سیمهای برق به یکدیگر جریان زیادی از سیمها عبور نماید این جریان باعث زیاد شدن حرارت سیم شده که در صورتیکه در مسیر فیوز وجود نداشته باشد باعث آتش سوزی و یاسوختن وسایل برقی می گردد ولی در صورتیکه در مسیر سیمهای برق فیوز وجود داشته باشد این جریان و حرارت بالا باعث سوختن فیوز می گردد  که این اتفاق زمانی می افتد که از فیوز ها طبق استانداردهای موجود استفاده گردد چرا که در بسیاری از موارد بعلت عدم استفاده صحیح از فیوز علی رغم وجود اتصالی در شبکه فیوز قطع نمی نماید.

استفاده از فیوز های برق بر حسب میزان باری است که از آن استفاده می گردد بدین معنی که اگر تعداد مصرف کننده برق بیشتر باشد از فیوز قوی تری استفاده می گردد بعنوان مثال در تابلوهای برق از فیوز های با رنج 100، 250 و غیره استفاده می گردد در کنتور منازل از فیوزهای بارنج حدود 25 آمپر استفاده می گردد و در داخل منازل نیز از فیوز های متناسب با میزان برق مورد نیاز استفاده می گردد بعنوان مثال برق مصرفی آشپزخانه بیشتر از سایر مناطق منزل می باشد و بایستی از فیوز قوی تری استفاده گردد  .

توصيه ايمني: نصب كليدهاي محافظ جانRSD براي حفاظت شما در برابر برق گرفتگي موثر مي باشد.

در ادامه مباحث ایمنی برق و مبحث نشتی جریان برق که توضیح داده شد ، ممکن از نشتی جریان از طریق وسایل برقی باشد که بعلت باز شدن یک رشته سیم از داخل دستگاه برقی و تماس آن با بدنه فلزی وسیله باعث برق گرفتگی افراد گردد که برای رفع این مشکل اولین پیشنهاد استفاده از کلیدهای rcd می باشد که در صورت وجود نشتی جریان برق اقدام به قطع بر ق می نمایند و راه حل دیگر اتصال بدنه دستگاه به سیستم اتصال زمینمی باشد تا از طریق هم خطر برق گرفتگی از بین بروز و هم مانع افزایش مصرف برق گردیم.

توصيه ايمني: استفاده از كالاهاي استاندارد براي سيم كشي ساختمانها الزامي مي باشد

استاندارد کالا یکی از معیار های ایمنی هر کالایی می باشد و تاسیسات برق نیز از این امر مستثنی       نمی باشند لذا لازم است درهنگام خرید کالاهای برقی نظیر کلید، پریز، لامپ و علی الخصوص سیم برق به استاندارد بودن آن توجه نماییم .

در سیمهای غیر استاندارد جنس و ضخامت عایق سیم  مناسب نبوده و همچنین ممکن است قطر سیم با قطری که بر روی سیم نوشته شده است همخوانی نداشته باشد و با استفاده از این سیمها  عایق سیم ذوب شده و احتمال برق گرفتگی یا آتش سوزی را در پی خواهد داشت

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کالای برق به نیرو

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سیم نسوز ، کابل نسوز ، کابل هالوژن فری، کابل مقاوم در برابر آتش ، کابل موتور چاهی ، کابل مقاوم در برابر آب ، کابل SWR، کابل لاستیک ، کابل کنترل و ابزار دقیق ، سیم افشان ، سم مفتول ، کابل افشان ، کابل افشان شیلددارر ، کابل جوش، کابل شبکه ، کابل تخت

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 9 هفته قبل