هارمونیک کنترل

نمایندگی Acrel, ترانسدیوسر, نمایندگی فروش Acrel

توضیح مفهوم ترانسمیتر و ترانسدیوسر در صنعت

وقتی در صنعت برق سخن از ابزاردقیق و اندازه گیری به میان می آید بدون تردید یکی از ارکان اصلی آن ترانسمیتر و ترانسدیوسر است و این دو ازنظر شرایط کاری آنقدر به هم شبیه هستند که دربسیاری از مواقع نام آنها را بجای یکدیگر بکار می برند. امروزه ساخت و ابداع تجهیزات اندازه گیری جدید ، یکی از زمینه های رقابتی بین کمپانی های سازنده می باشد، و مراکز تحقیقاتی زیادی در این زمینه فعالیت می کنند ، در واقع بسیاری از پیشرفتهای چشمگیر در سیستم های پیچیده نظامی ، صنعتی ، پزشکی و جراحی و ... مرهون اختراع سیستم های اندازه گیری جدید می باشد.

معرفی ترانسدیوسر : 

عنصری است که یک نوع انرژی را به نوع دیگری تبدیل می کند. بنابراین ترانسدیوسر را می توان مبدل نامید. حتی یک سنسور نیز گاهی اوقات می تواند در عین حال ترانسدیوسر باشد،  مثلاً ترموکوپل علاوه بر آنکه یک عنصر حساس به دماست یک ترانسدیوسر نیز می باشد، چرا که انرژی گرمایی ( دما ) را به انرژی الکتریکی ( ولتاژ ) تبدیل می کند، در سنسورها اگر تبدیل انرژی انجام شود ، کل انرژی ناشی از کمیت تحت اندازه گیری می باشد. مثلاً در ترموکوپل ها انرژی الکتریکی خروجی تماماً ناشی از انرژی دمای مورد نظر می باشد.

یک ترانسدیوسر صنعتی برای تبدیل انرژی ممکن است از منبع تغذیه خارجی نیز استفاده کند. مثلاً یک ترانسدیوسر فشار به ولتاژ معمولاً دارای یک منبع تغذیه الکتریکی می باشد، تا انرژی مکانیکی ( فشار ) را با مقیاس بزرگتری به انرژی الکترکی ( ولتاژ ) تبدیل کند.در این حالت ترانسدیوسر را بعضاً ترانسمیتر نیز می توان نامید.

معرفی ترانسمیتر: 

اکثر وسایل و تجهیزاتی که برای کنترل یک پروسه به کار برده می شود معمولاً در اتاق فرمان و در فاصله ای دور از پروسه نصب می شوند، از طرفی عنصر اندازه گیر معمولاً روی پروسه و یا در فاصله ای نزدیک آن نصب می گردد.بنابراین سیگنال ناشی از کمیت اندازه گیری شده می بایستی به گونه ای مطمئن به اتاق فرمان ارسال گردد، این کار توسط ترانسمیتر انجام می شود. ترانسمیترها سیگنال ناشی از سنسور را معمولاً تقویت و گاهی تبدیل به کمیتی دیگر می کنند.مثلاً در صنایع نفت اکثر کمیت های اندازه گیری شده تبدیل به سیگنال جریان 20-4 میلی آمپر می شوند.

از دیدگاه تقویت کنندگی و تبدیل انرژی ممکن است نتوان یک ترانسدیوسر را از ترانسمیتر متمایز ساخت. اما معمولاً ترانسدیوسرها به کمیت تحت اندازه گیری نزدیکترند و گاهی با آن تماس مستقیم دارند، ولی ترانسمیترها با کمیت مورد اندازه گیری تماس ندارند و بعلاوه میزان انرژی و توان ترانسمیتر ها بسیار بیشتر از ترانسدیوسرها است. از آنجایی که در کنترل پروسه های صنعتی غالباً نیاز به سنسور ، مبدل و انتقال دهنده می باشد ، کمپانی های سازنده نیز این سه عنصر را معمولاً یکجا و بصورت یک دستگاه می سازند و به همین دلیل ممکن است هر یک از نامهایی را که ذکر کردیم برای آن دستگاه بکار ببریم.

هر فرآیندی نیاز به تدبیری هوشمندانه دارد

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

هارمونیک کنترل

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

نمایندگی Acrel، ترانسدیوسر، نمایندگی فروش Acrel، نمایندگی فروش اکرل، نمایندگی Acrel ایران، محصولات Acrel، ولتاژ، پاور آنالایزر، سنسور جریان، ترانسدیوسر ولتاژ، ترانسدیوسر جریان، مبدل جریان به ولتاژ، مبدل ولتاژ به جریان، پاورآنالایزر، کنترلر دما و رطوبت، ترانسمیتر دما

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات