قارچ کفیر تهران

قارچ کفیر, دوغ کفیر

قارچ کفیر چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

از دانه‌های کفیر یا قارچ کفیر برای تولید کفیر استفاده می شود، این دانه ها چیزی شبیه به گل کلم یا تکه هائی از مرجان های دریائی می باشند که جنسی شبیه ژله دارند و شامل انواع باکتری های مفید و مخمر های زنده می باشند. به طور طبیعی این دانه ها ابعادی بین 5 تا 25 میلیمتر دارند و رنگ آنها در طیف سفید تا کرم زرد می باشد. قارچ کفیر معمولا به دو صورت نگهداری می شود:

  • قارچ زنده که در داخل شیر و در دمای اتاق نگهداری می شود
  • قارچ خشک شده همراه با شیر خشک که در یخچال نگهداری می شود

در هر دو صورت وقتی این قارچ ها بدست شما برسد، مدتی طول می کشد که به حالت عادی رشد و نمو خود و امکان تولید کفیر خوب برسند. قارچ های کفیری که در شیر به صورت زنده ارسال می کردند معمولا طی 2 تا 3 روز نگه داری صحیح و قارچ های خشک شده طی 7 تا 14 روز به حالت طبیعی و با کیفیت خود بر خواهند گشت.

توجه نمائید که کفیر خوب و با کیفیت از قارچ های زنده تولید می شود. در روش صنعتی به جهت هزینه بر بودن و وقت گیری کار با قارچ کفیر زنده، از قارچ خشک شده کفیر استفاده می کنند بدین سبب محصول تولید شده کیفیت و خاصیت محصولی که با قارچ زنده تولید شده است را ندارد.

با یکبار خرید قارچ کفیر از ما و با کمی تلاش می توانید با بالاترین کبفیت نوشیدنی کفیر خود را تولید نمائید. جالب اینجاست که طول عمر قارچ کفیر در شرایط مساعد نامحدود می باشد، قارچ کفیر در مقابل شرایط نامساعد بسیار مقاوم می باشد هر چند برای برگشت به حالت طبیعی و تولیدی خود مدت زمانی باید در شرایط مساعد قرار گیرد. این قارچ ها بسته به شرایط، روزانه در حدود 10 تا 30 درصد حجم خود افزایش حجم پیدا می نمایند، این بدین معناست که پس از مدتی شما می توانید قارچ های بیشتری داشته باشید و مازاد آنرا به نزدیکان خود هدیه دهید و در سلامتیشان به آنها کمک نمائید.

عواملی که باید در نگه داری قارچ کفیر ببشتر از همه به آنها توجه داشته باشید تا از بین رفتن این قارچ ها جلوگیری نمائید:

  • بدترین حالت برای قارچ های کفیر، قرار گرفتن آنها در حرارت بالای 32 درجه سانتیگراد می باشد که باعث تجزیه شدن و از بین رفتن این قارچ ها می شود
  • قارچ کفیر باید دور از نور قرار گیرد، نور بر کیفیت و تولید این قارچ تاثیر مخربی دارد.
  • برای نگه داری قارچ کفیر به هیچ عنوان نباید از ظروف فلزی استفاده نمود، بهترین ظرف برای آنها ظروف شیشه ای و سفالی و چینی غیر لعابی می باشد.
  • برای نگه داری و یا شسشوی قارچ های کفیر نباید از آبی که دارای کلر و یا مواد شوینده است استفاده نمود که آنها را از بین می برد.

دانه های قارچ کفیر، به تنهائی قابل خوردن می باشند، و دارای خواص کفیر می باشند. اما با خوردن آنها، سربازان تهیه خوراک سلامتی خود را از دست خواهید داد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

قارچ کفیر تهران

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

قارچ کفیر، دوغ کفیر

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات