پارس الکترونیک (اسیلوسکوپ،منبع تغذیه،مولتی متر،آمپرمتر،تر...

اسیلوسکوپ, مولتی متر , آمپر متر

طرز کار مولتی متر دیجیتال

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مولتی متر دیجیتال

دقت اندازه گیری و همچنین سهولت کار از ویژگی های مهم  مولتی مترهای دیجیتال می باشد.

مولتی متر دیجیتال برای اندازگیری کمیت های الکتریسیته ازقبیل اختلاف پتانسیل یا ولتاژ ، مقاومت وجریان طراحی گردیده و مقادیر اندازه گیری شده را به صورت ارقام روی نمایشگر نشان می‌دهند این دستگاه قابلیت‌های دیگری جهت اندازه گیری میلی آمپر، میکرو آمپر،فرکانس،میکروفاراد،سانتیگراد،تست دیود ،تست اتصال و ...  را دارا می باشد.

نحوه  استفاده از مولتی متر در مدار

 جهت اندازه گیری ولتاژ در مدار، ولت متر  را به صورت موازی در مدار متصل بایدکرد ،مقاومت درونی ولت متر بسیار زیاد است و تقریباً هیچ جریانی را از خود عبور نمی دهد.

 همچنین جهت اندازه گیری آمپر در مدار، آمپرمتر را به صورت سری در مدار متصل باید کرد ،مقاومت درونی آمپر متر بسیار ناچیز و قابل صرف نظر کردن است.

جهت اندازه گیری مقدار اهم،حتما دقت داشته باشید جریان در مدار نباشد و همچنین هنگام اندازه گیری آمپر , مولتی متر باید به صورت سری در مدار قرار گیرد و در صورت قرار گرفتن بصورت موازی ,  آسیب جدی به دستگاه وارد میشود.  

 طرز کار مولتی متر دیجیتال

یکی از قسمت های مهم مولتی متر ، ولت مترDC آن می باشد. اساس کار یک ولت متر DCدیجیتالی بر مبنای مقایسه است. یعنی ولتاژ وارد شده به ولت متر ، با یک ولتاژ مرجع معمولا ۱۰۰ میلی ولت مقایسه شده و نتیجه مقایسه به کمک مدارات الکترونیکی و دیجیتالی به صورت ارقام که مبین مقدار ولتاژ DC اعمالی به ولت متر است، روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌گردد.

مولتی متر های دیجیتال قادر به اندازه گیری ولتاژ  از چند صد میلی ولت تا ۱۰۰۰ولت به صورت خودکار هستند و نیاز به تنظیم  رنج دستی ندارند، فقط کافیست کاربر جهت انتخاب ولتاژAC  رنج یاب را روی قسمت AC و جهت انتخاب ولتاژ  DC  رنج یاب را روی قسمت DCقرار دهد. همچنین جهت  اندازه گیری کمیت های دیگر از جمله مقاومت یا آمپر باید نشانگر رنج را روی قسمت مربوطه قرار دهد. به این نوع مولتی مترها که به صورت خودکار تنظیم می شوند اتو رنج Auto Range می گویند.

مولتی متر حرفه ای

از مزایای مولتی مترهای حرفه ای دقت بالا ،پایداری دقت در دراز مدت،پهنای باند وسیع اندازه گیری، امپدانس ورودی بالا،ثبت و نمایش مقادیر اندازه گیری شده Data Logger ،  قابلیت اتصال به کامپیوتر جهت ذخیره نمودن و بررسی مجدد می توان نام برد.

افرادی که به‌صورت حرفه‌ای با صنعت برق کار می‌کنند و تجربه‌ی کار با مولتی‌متر را دارند، نام  محصولات APPA ساخت تایوان ،را برندی برتر به شمار می‌آورند. این شرکت با تولیدات متنوع مولتی‌متر ،آمپرمتر،حرارت سنج ،میگر، پاور آنالایزر ....جایگاه برتر ی دربازار اروپا و آمریکا پیدا کرده است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پارس الکترونیک (اسیلوسکوپ،منبع تغذیه،مولتی متر،آمپرمتر،تر...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

اسیلوسکوپ، مولتی متر ، آمپر متر، منبع تغذیه، ترمومتر، دیتالاگر، میگر، فانکشن ژنراتور، دیتالاگر، حرات سنج، ارت سنج، ارت تستر، تستر باطری، تستر شبکه، کالیبراتور، LCR متر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات