گروه مهندسی هپتاز

فروش ویژه پرینتر, شارژ کارتریج در محل و مواد وصرفی, گارانتی کلیه خدمات و محصولات

چگونه پرینتر خود را سالم نگه داریم ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

کارشناسان هپتاز به شما توصیه میکنند:

  •  کارتریجها را همواره در حالت افقی نگهداری و یاحمل کنیید.

• دمای نگهداری کارتریجها بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد باشدو کارتریجها را در معرض آفتاب و نور شدید قرار ندهید.

  •  پرینتر ها را در محیط پر گرد و غبار،  کنار پنجره و در معرض آفتاب و گرما قرار ندهید.

  •  بهتر است پریز برق پرینتر با یک پرینتر لیزری دیگر یا با کامپیوتر و مانیتور لامپی مشترک نباشد و محل اتصال کابل برق به پریز و پرینتر شل نباشد تا از جرقه زدن جلوگیری شود.

  •  هنگام پرینت کردن پرینتر را خاموش نکنید. همچنین هنگام پرینت کردن در پرینتر را باز نکنید. هر دو حالت فوق منجر به گیر کردن کاغذ در پرینتر می‎شود.

  •  از پرینت روی کاغذهای منگنه‏دار یا چسبنده پرهیز نمایید.

  •  پهنای سینی کاغذ را به شکلی تنظیم کنید که با لبه کاغذ مماس باشد و حداکثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با کاغذ فاصله داشته باشد.

  •  چنانچه به هر دلیل کاغذ در پرینتر گیر کرد پس از شناسایی محل کاغذ به آرامی و با دقت به شکلی آن را آزاد کنید که تکه‏ای از کاغذ کنده نشود چون باقی ماندن تکة کوچکی از کاغذ در پرینتر به سادگی می‏تواند دستگاه را متوقف کند.

  •  چنانچه از کاغذهای گلاسه برای چاپ استفاده می‏کنید سعی کنید از کاغذهایی که مخصوص پرینتر لیزر رنگی است استفاده کنید. اکثر کاغذ گلاسه‏های موجود در بازار مخصوص پرینترهای جوهر افشان است و استفاده از این کاغذها در لیزر رنگی ممکن است باعث شل شدن کاغذ در اثر حرارت فیوزر (جایی که کاغذ در پرینتر گرم می‏شود تا تونر روی آن پخته شود و در قسمت نزدیک به خروجی کاغذ از پرینتر قرار دارد) شود و کاغذ در پرینترگیر کند. ضمناً حداکثر وزن کاغذ مورد استفاده را می‏توانید در درایور پرینتر ببینید.

  •  هنگام استفاده از کاغذهای سنگین حتماً نوع کاغذ را در درایور تعریف کنید تا پرینتر وزن کاغذ را بداند و سرعت حرکت کاغذ را تنظیم کند در غیر این صورت ممکن است رنگ چاپ شده بخوبی به کاغذ نچسبد و به راحتی کنده شود. (در این حالت عمل پخته شدن پودر به خوبی روی کاغذ انجام نشده است)

  •  از استفاده طولانی و بی‏وقفه از پرینتر خودداری نمایید. در پرینترهای با قدرت کمتـر (مدلهای پایین‎تر از 3500  HP) حداکثر 60 برگ و در پرینترهای با قدرت بالاتر حداکثر 150 برگ را در یک مرحله پرینت کنید و به مدت چند دقیقه به آن استراحت دهید. ضمناً چنانچه هنگام پرینت کردن صدای فن خنک کننده پرینتر شنیده شد (این موضوع بیشتر در فصل گرما اتفاق می‏افتد) بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید و با یک استراحت کوتاه (حداقل 10 دقیقه) پرینت را از سر بگیرید.

  •  برای تمیز کردن داخل پرینتر از دستگاههای دمنده هوا (blower) استفاده نکنید چون پودر موجود در داخل پرینتر ممکن است جلوی شیشه لیزر لایه نازکی از گرد پودر ایجاد کند و تصویر چاپ شده را غیر شفاف کند. همچنین از جارو برقی استفاده نکنید چون تونرهای ریخته شده در پرینتر توسط جارو جذب نمی‏شود و از جارو به هوا پراکنده می‏شود . بهتر است در حالی که پرینتر خاموش است (و کابل برق را نیز کشیده‏اید) از یک پارچه مرطوب که آب آن به طور کامل گرفته شده است برای تمیز کردن داخل پرینتر استفاده کنید.

  •  با رعایت نکات فوق پرینتر لیزری رنگی نیازی به سرویس توسط سرویس کار ندارد.

گروه مهندسی هپتاز

 عرضه کننده ی انواع پرینتر و کارتریج اورجینال

شما را به عضویت در وبسایت www.hptaz.com دعوت می کند.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه مهندسی هپتاز

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

فروش ویژه پرینتر، شارژ کارتریج در محل و مواد وصرفی، گارانتی کلیه خدمات و محصولات، پلاتر-فکس-اسکنر، کارتریج، کاغذ، تعمیرات پرینتر، hp 276

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات