فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

طراحی و نصب سپتیک تانک بتنی چگونه است؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مواردی که هنگام نصب سپتیک تانک باید در نظر بگیرید:
1. سپتیک تانک ها نباید 1.5 متر با ساختمان ها فاصله داشته باشند و 3 متر با پنجره هایی كه باز می شوند فاصله داشته باشند. در مکانهایی که خاک شنی وجود دارد و ممکن است بیفتد ، یا از ساختمانهایی که ساخت سپتیک تانک ممکن است فونداسیون را ضعیف کرده و فرو بریزد و بهتر است حداقل 3 متر با آن فاصله داشته باشید.
2- سپتیک تانک ها را در مناطقی که مستعد سیل هستند یا سطح آبهای زیرزمینی کمتر از یک متر از کف مخزن فاصله دارد ، نصب نکنید. همچنین از مناطقی که ممکن است آبهای سطحی از سقف مخزن وارد شوند ، خودداری کنید.
3. در محل عبور وسایل نقلیه سپتیک تانک نسازید. زیرا جابجایی آنها و پارک آنها بر روی سپتیک تانک ممکن است به آن آسیب برساند.
4. مطمئن شوید که مخزن برای تخلیه لجن به خوبی قابل دسترسی است.
5- با نصب صحیح شیر برای تخلیه گازها ، مشکل بو در سپتیک تانک به حداقل می رسد ، اما منطقی است که آن را در مکانی قرار دهید که بو مزاحم آن نشود.
توجه داشته باشید که اگر لوله های ورودی و خروجی به درستی نصب شده باشند ، کاملاً آب بندی شده و نشتی ندارند. بنابراین ، امکان آلودگی آبهای زیرزمینی وجود ندارد. مخزن سپتیک غیر استاندارد ممکن است آبهای زیرزمینی را آلوده کند. این مخازن باید با یک سپتیک تانک کاملاً ایمن جایگزین شوند.
یک سپتیک تانک پیش ساخته بتنی مناسب طراحی شده باید بتواند در برابر شرایط مختلف بارگیری که در حین ساخت ، نصب ، آزمایش و بهره برداری وارد آن می شود ، مقاومت کند. مخازن باید طوری طراحی شوند که این شرایط بارگیری را تحمل کنند.
بنابراین ، در طراحی موارد زیر را در نظر بگیرید:
1. بار سربار
2. چرخ اتومبیل هایی که ممکن است از روی آن عبور کنند را بارگیری کنید.
3. بارهای جانبی
4. ظرفیت باربری خاک
5. نیروهای شناور
6. ارتباطات و تأثیر آنها
7. بارهای متمرکز

ضخامت بتن
ضخامت بتن باید به حدی باشد که بتواند حداقل شرایط مورد نیاز برای آرماتوربندی و مقاومت کافی در برابر بارگذاری تحت شرایط مختلف را برآورده کند.

طرح اختلاط بتن
حداقل مقاومت فشاری بتن 28 روزه باید 4000 PSI باشد. روشهایی را برای کاهش نفوذپذیری ، بهبود دوام و افزایش مقاومت بتن در نظر بگیرید. نسبت آب به سیمان برای رسیدن به همان هدف کم است. برای دستیابی به اهداف فوق ، نسبت آب به سیمان نباید از 0.45 تجاوز کند.

آرماتورها
تقویت بتن برای تحمل بارهای وارد شده بر روی آن در محل لازم است. با استفاده از آرماتورها در بتن ، ما همچنین می توانیم مقاومت کششی سازه خود را افزایش دهیم. در این آرماتور سازه ای ، استحکام سازه در حین حرکت ، نصب و کارکرد و همچنین اثرات تغییرات دما ، انقباض و انبساط آرماتورها و ... باید در نظر گرفته شود.
مواد
اجزای اصلی بتن پیش ساخته شامل سیمان ، سنگدانه های ریز و درشت ، آب و افزودنی های بتن است.
سیستم های سپتیک تانک بتنی به طور سنتی برای تصفیه فاضلاب در محل مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین ، اطلاعات زیادی در مورد مخازن بتنی در مقایسه با مخازن ساخته شده از مواد دیگر وجود دارد. امروزه استفاده از مخازن ساخته شده از FRP و پلی اتیلن نیز بسیار متداول است.

نصب و راه اندازی
همه سپتیک تانک های بتنی به دلیل وزن و اندازه نیاز به نصب حرفه ای دارند.
این مخازن از سنگین ترین مواد موجود ساخته شده اند و برای نصب به تجهیزات بزرگ و سنگین نیاز دارند. اگر مکانی که می خواهید سپتیک تانک را نصب کنید اجازه دسترسی به ماشین آلات سنگین را نمی دهد ، باید از سپتیک تانک های پلی اتیلن و سپتیک تانک های فایبرگلاس استفاده کنید.

طول عمر و دوام
زمان کارکرد سپتیک تانک های بتنی بستگی به نحوه ساخت آنها دارد. بتن با کیفیت بالا ، آب بندی مناسب ، استفاده از محصولات فولادی در آنها مانند مش و میلگرد عمر مفید آنها را افزایش می دهد.
همچنین توجه داشته باشید که مخازن بتنی در شرایط آب و هوایی بسیار سرد نیز می توانند ترک بخورند ، در این صورت میزان نشتی در آنها بسیار بیشتر از مخازن پلاستیکی و فایبرگلاس است.
اگر سپتیک تانک های بتنی به درستی ساخته شده و به طور منظم نگهداری شوند ، بیشتر آنها تا 40 سال دوام می آورند.

منافذ ورودی و خروجی
دیواره های ورودی و خروجی به فیلتر زباله ، روغن و کف در ورودی و خروجی کمک می کند.

ورودی ورودی
بافل ورودی در ورودی سپتیک تانک نصب شده است ، نزدیک جایی که از ساختمان در مخزن فاضلاب وارد مخزن می شود. این حفره برای موفقیت و سلامت سیستم سپتیک مهم است. زیرا از گرفتگی و انسداد لوله ورودی جلوگیری می کند.

دلایل نصب بافل ورودی
1. ورود لجن را به سپتیک تانک کند کنید. ورود فاضلاب با سرعت بالا به مخزن می تواند باعث ته نشینی مواد جامد در کف (لجن) و روغن و طبقه فوقانی شود.
2. از خروج گازها از مجرای ورودی مخزن جلوگیری می کند ، در غیر این صورت در این مخزن ، ممکن است گازها از طریق لوله های ورودی به ساختمان بازگردند که باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

بافل خروجی
همه سپتیک تانک ها باید دارای یک بافل خروجی متصل به لوله خروجی باشند. این بافل ها همانند بافل ورودی جلوی لوله خروجی طراحی شده اند ، اما معکوس هستند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات