فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

انواع روش های تصفیه فاضلاب کدام اند؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

تصفیه طبیعی همیشه در محیط زیست با کاهش و حذف آلاینده ها صورت می گیرد. اما این فرآیندها و واکنش ها زمان زیادی می برد و ممکن است چندین سال طول بکشد تا یک آلاینده از طبیعت حذف شود.
در شهرهای بزرگ به دلیل حجم بالای فاضلاب تولیدی و در نتیجه مشکلات بهداشتی و کمبود زمین، تصفیه طبیعی فاضلاب معمولا امکان پذیر نیست و به همین دلیل از روش های مصنوعی برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود که در واقع روش های طبیعی را با استفاده از علوم مهندسی از این رو روش های مختلفی برای تصفیه فاضلاب وجود دارد.
به طور کلی مهمترین اهداف تصفیه فاضلاب بهداشتی شامل ایجاد شرایط بهداشتی مناسب برای زندگی مردم، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع فاضلاب است که با حذف مواد درشت و معلق اعم از رسوب پذیر و غیر قابل ته نشینی، مواد را اکسید می کنند. ترکیبات آلی ناپایدار تا پایدار و غیر قابل تجزیه و جداسازی عوامل بیماری زا و همچنین مواد سمی و مضر تا حد قابل قبولی.
با پیشرفت علوم مختلف در زمینه مهندسی محیط زیست، امروزه به منظور حفظ استاندارد خروجی فاضلاب ایران برای تخلیه، می توان انواع فاضلاب با ویژگی های متفاوت را تصفیه کرد.
انواع روش های تصفیه فاضلاب
ممکن است طبقه بندی انواع مختلف روش های تصفیه فاضلاب به دلیل تنوع زیاد فاضلاب ها آسان نباشد. اما طبق توافق اکثر کارشناسان، طبقه بندی به روش های مختلفی قابل انجام است.
به طور کلی روش های تصفیه که در آنها استفاده از نیروهای فیزیکی عامل مهم تری است به عنوان عملیات واحد شناخته می شوند.
این عملیات از ابتدا بر اساس مشاهدات فیزیکی الگوبرداری شد و اولین روش های تصفیه مورد استفاده بود. امروزه عملیات واحد فیزیکی اساس اکثر فرآیندهای پالایشی را تشکیل می دهد.
در مقابل، روش‌هایی که در آن آلاینده‌ها از طریق واکنش‌های شیمیایی و فرآیندهای بیولوژیکی حذف می‌شوند، به عنوان فرآیندهای تصفیه واحد شناخته می‌شوند.
بنابراین، فرآیندهایی که در آنها واکنش های شیمیایی باعث تغییرات می شود، فرآیندهای شیمیایی واحد نامیده می شوند که معمولاً در زمینه تصفیه فاضلاب در ارتباط با عملیات واحد فیزیکی و فرآیندهای واحد بیولوژیکی برای برآورده کردن اهداف تصفیه مورد استفاده قرار می گیرند.
در تصفیه بیولوژیکی فاضلاب، هدف لخته سازی و جداسازی جامدات کلوئیدی ته نشین نشده و تثبیت مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها می باشد.
در هر یک از این واحدها با توجه به نوع آلاینده موجود، عملیات تصفیه انجام شده و مرحله به مرحله میزان آلودگی کاهش می یابد.
امروزه عملیات و فرآیندهای واحد با هم برای دستیابی به سطوح مختلف درمان در مراحل مختلف پیش تصفیه، تصفیه اولیه و ثانویه مورد استفاده قرار می گیرند.

در یک تصفیه خانه فاضلاب، هر چه استاندارد خروجی فاضلاب تصفیه شده سخت گیرانه تر باشد، هزینه های مورد نیاز بیشتر می شود.
در فرآیند تصفیه، با حرکت از تصفیه اولیه به تصفیه پیشرفته، هزینه ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به نحوی که هزینه فرآیندهای پیشرفته فاضلاب چندین برابر هزینه تصفیه اولیه و ثانویه است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات