مجموعه هولدینگ کوشک

مصالح ساختمان, تولید مصالح, الیاف بتن

خواص و مشخصات سبک دانه رس منبسط

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

1.1 مقدمه

سبک دانه ها به دو گروه طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند.یکی از سبک دانه های مصنوعی متداول در جهان سبکدانه رس منبسط است.

این مصالح عایق حرارتی از مواد دانه ای سبک با ساختار سلولی و با منبسط کردن حرارتی کانی های رسی ساخته می شوند.انبساط خاک رس در کوره های گردان با حرارتی حدود1200 درجه سلسیوس باعث تولید سبک دانه های لیکا میشوند.انبساط خاک رس خمیری شکل در این دما به دلیل محبوس شدن گازها در خمیر است.دانه ها دارای شکل گرد و سطحی ناهموار و متخلخل هستند و بافت داخلی دانه ها اسفنجی شکل است.این تخلخل و فضاهای خالی بین دانه ها باعث ایجاد فضاهای خالی و بروز ویژگی های خاص و مهم مانند : وزن کم ، ضریب هدایت حرارتی پایین ، افت صوتی ، جلوگیری از نفوذ رطوبت و زهکشی ، مقاومت در برابر آتش و دوام و پایداری شیمیایی زیاد می شود.

لیکا در سراسر جهان از منابع طبیعی و معادن محلی تولید میشود ، بنابر این ممکن است فراورده های لیکا از کشوری به کشور دیگه متفاوت باشد. اما روش های تولید و مزایای آن در همه جا یکسان است. لیکا فراورده ای طبیعی و دوست دار محیط زیست است که تخریب ناپذیر ، مقاوم در برابر یخبندان ، غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر حشرات و پوسیدگی ناشی از آب است.

دانه های لیکا سبک و در همان حال مستحکم است. این فراورده خواص مناسب برای عایق کاری حرارتی ساختمان ها را دارد. این خواص هنگامی که لیکا در کف زیرین پرکننده سازه ای در زیر زمین های عایق حرارتی شده ، تراس ها و بام ها استفاده میشود ، ارزشمندند.اندازه دانه های لیکا تعیین کننده ان است که کدام خاصیت غالب است و چگونه فراورده در عمل باید استفاده شود. بنابراین لیکا در اندازه های مختلف برای مصارف متفاوت به کار می رود.

در دانمارک لیکا و لیکا سبک به صورت روکش دار برای کف های صلب نیز تولید میشود. لیکا-سبک نام تجارتی نوعی لیکاست که دارای چگالی دانه ها ، چگالی انبوهی و ضریب هدایت حرارتی کمتری نسبت به لیکای معمولی است اما مقاومت خردشدگی آن کمتر از لیکای معمولی می باشد. پوششی که کاملا غیر رسمی است ، خواص آب گریزی پدید آورده ومطمئن میسازد که جذب رطوبت از خاک زیر لایه پی ساخته شده از لیکا یا لیکا-سبک گسترش نمی یابد.

لیکای روکش دار و لیکا-سبک روکش دار فراورده های خاصی هستند که خواص عایق کاری و خصوصیات غیرموئینگی را با همترکیب می کنند.

بتن ساخته شده با سبک دانه لیکا دارای مزایای زیادی نسبت به بتن معمولی است مانند کاهش بار مرده سازه ، کاهش هزینه پی ، آسایش حرارتی و آکوستیکی بهتر و مقاومت بهتر در برابر آتش.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مجموعه هولدینگ کوشک

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

مصالح ساختمان، تولید مصالح، الیاف بتن، عرشه فولادی، آهن و میلگرد، آسانسور، هوشمند سازی منازل، نمای GRC، کاشی وسرامیک، سنگ تزئینی و نما، گچ بنایی، سیمان، بتن، کف پوش، دیوار پوش، پارکت

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات