شرکت صادرات و واردات خشکبار و زعفران گلاره خراسان

زعفران, زرشک , حبوبات

کاربرد غذایی زعفران

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اگرچه از قرنها پیش ادویه های مختلفی از سراسر دنیا و به ویژه هندوستان مورد مصرف بوده است اما همواره زعفران طعم دهنده دیگری است. چاشنی زعفرانی، یک طعم دهنده و رنگ دهنده قوی و بسیار خوشبو می باشد. برخی به دلیل گرانی چاشنی زعفران در موارد خاصی از آن استفاده می کنند و برخی دیگر که قدرت اقتصادی بیشتری داشته اند، دایره استفاده از چاشنی زعفران را وسیعتر کرده اند.

زعفران در انواع نوشیدنی های سرد و گرم مانند شربت زعفرانی، چای زعفرانی، شیر زعفرانی و … کاربرد دارد. همچنین در انواع شیرینی ها، مرباها و دسرها و نیز در انواع خورشتها و خوراکهای مرغ و گوشت، دم کرده برنجها و …. بدلیل طعم و رنگ و عطر بخصوصش کاربرد دارد.

در ایران درست کردن بسیاری از غذاها بدون وجود چاشنی زعفران امکان پذیر نیست، از جمله این موارد ته چین زعفرانی با مرغ می باشد. همچنین زعفران در تهیه بسیاری از شیرینی های سنتی ایران مانند سوهان قم، مسقطی شیراز، حلوای یزد، نان کرمانشاهی، رنگینک خوزستانی، کلوچه خرمایی لرستانی، قطاب و …  نقش موثری داراست.

گذشته از غذاهای ایرانی، در برخی از کشورهای جهان نیز مصرف چاشنی زعفرانی کاربرد دارد. برای مثال غذای مردم شمال ایتالیا و نیز جنوب سوئیس با عنوان ”Risotto“ و غذای مشهور اسپانیایی با عنوان ”Paella“ که یکی از غذاهای مورد علاقه شاعر فقید اسپانیا ” فدریکو گارلیا“ بوده است با زعفران دست می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت صادرات و واردات خشکبار و زعفران گلاره خراسان

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

زعفران، زرشک ، حبوبات، پسته، خاویار

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات