شرکت تابش پرداز پگاه (دانش بنیان )

تست های غیر مخرب, بالابر های هوشمند , تامین دستگاه های خط تولید سیلندرهای CNG

دکتر اسد باباخانی:تشعشع‌های فرابنفش از این پس در کشور پایش می‌شوند

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

معاونت دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی گفت: تشعشع‌های فرابنفش از این پس در کشور مورد پایش قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، اسد باباخانی، ظهر امروز در همایش بررسی ایمنی تشعشع در شبکه‌های ارتباطی در یزد اظهار داشت: بیش از 100 هزار نفر در قالب 400 مرکز کار با مولدهای پرتوساز در کشور اعم از فعالان در بیمارستان‌ها، کارخانجات و دیگر مراکز کشور فعالیت دارند.

وی افزود: قانون حفاظت در برابر اشعه کشور در دهه 60 به عنوان یکی از قوانین در مورد پرتوها به تصویب رسید که وظیفه نظارت و حسن انجام این کار نیز به عهده سازمان انرژی اتمی و دفتر حفاظت در برابر اشعه گذاشته شده که وظیفه نظارت و اطمینان‌بخشی در مورد حفاظت مردم، جامعه و نسل‌های بعدی و محیط زیست در برابر اشعه انرژی هسته‌ای و دستگاه‌های مولد پرتو را بر عهده دارد.

باباخانی ادامه داد: در حال حاضر همه ما در دنیایی از پرتوها زندگی می‌کنیم که پرتوها به دو گونه یون‌ساز و غیریون‌ساز هستند.

معاون مدیرکل دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی کشور گفت: اشعه‌های ایکس و گاما در زمره پرتوهای یون‌ساز و تشعشع‌های آنتن‌های BTS و شبکه‌های ارتباطی نیز از نمونه پرتوهای غیر یون‌ساز هستند.

باباخانی افزود: بیش از 100 هزار نفر افراد شاغل و فعال در حوزه دستگاه‌های پرتو‌زا اعم از بیمارستان‌ها، کارخانجات یا سایر نقاط کشور فعالیت دارند و دامنه  کاری این دفتر نیز حفاظت در برابر اشعه با جامعه آماری جمعیت کل کشورمان است.

وی ادامه داد: بیش از 400 مرکز کار با مولدهای پرتوساز نیز در کشور فعالیت دارد که از برنامه‌های در حال انجام توسط این دفتر تدوین ضوابط و مقررات مرتبط با ایمنی کار با پرتوزا، بازرسی سالانه از مراکز پرتو ساز و پایش پرتوهای غیریون‌ساز در کشور است.

معاون مدیرکل دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در حوزه پرتوهای غیریون‌ساز با توجه به راه‌اندازی سامانه UV در اردیبهشت‌ماه سال جاری، از این به بعد تشعشع‌های فرابنفش در کشور نیز در سراسر کشور اندازه‌گیری و پایش می‌شود.

باباخانی اظهار داشت: انجام مطالعات در سامانه‌های پایش بر خط شبکه‌های BTS در کشور و نیز کالیبراسیون دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتوها از دیگر اقدامات دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی کشور است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی کشور، ارتقای فرهنگ ایمنی پرتوها برای فرهنگ‌سازی در مورد واقعیت ایمن بودن مولدهای پرتوساز و جلوگیری از بروز برخی نگرانی‌هایی است که در این مورد به جامعه القاء می‌شود.

معاون مدیرکل دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی گفت: انجام کار علمی اندازه‌گیری تشعشع‌های ایستگاه BTS نصب شده در کنار محل برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای آشنایی با روش‌های اندازه‌گیری و استانداردهای پرتو‌های مذکور برای حاضران است.

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت تابش پرداز پگاه (دانش بنیان )

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تست های غیر مخرب، بالابر های هوشمند ، تامین دستگاه های خط تولید سیلندرهای CNG، سازنده دستگاه های تست التراسونیک اسکنر در ایران، آموزش حفاظت در برابر اشعه، اندازه گیری امواج ، اتوماسیون صنعتی ، بهسازی سنگ های قیمتی، منیپلیتور، منی پولیتور، بازو های صنعتی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 2 روز پیش