نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

نهالستان پارس, نهالفروشی, مهندس زردادی

درخت پالونیا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

درخت پالونیا Paulownia یا درخت امپراتریس از هزاران سال پیش در کشور چین کشت می شده است . مردم آن کشور سالهاست درختان پالونیا را به نشانه خوش یمنی و تقدس در اطراف منزل خود می کارند، اما امروزه با کشف بیشتر خصوصیات چوب و رشد اعجاب انگیز آن موجبات کشت وسیع این درختان در چین فراهم گردیده است.
در سال ١٧٨١ گیاهشناسی سوئیسی بنام تونبرگ در کتاب فلور ژاپن نام علمی پالونیا را به جنس این درختان اتلاق نمود . سالها بعد دانشمندان چینی این گیاه را در زیر تیره Scrophulariaceae قرار دادند و ٩ گونه آن بنامهای زیر شناسایی گردید:
Fortunei
Catalpifolia
Elongata
Kawakamii
Fargesii
Taiwainana
Albipholea
Tomentosa
Australis
این درختان در شرایط اقلیمی و خاکی گوناگون سازگاری نشان داده اند و در دشتهای پست تا ارتفاعات ٢٠٠٠ متری کشور چین گسترده شده اند . درختان بالغ تنه بلند و قطوری دارند و گلهای زیبا ی ارغوانی رنگ در اواخر زمستان قبل از رویش برگها جلوه خاصی به آﻧﻬا میدهند . افزایش رشد حجمی هر درخت سالانه ۰٫۳ تا ۰٫۱۵ مترمکعب بوده و در سن پنج سالگی الی شش سالگی با قطری حدود ۳۰ الی ۴۰ سانتیمتر به سن بهره برداری میرسند.
چوب آن بسیار سبک بوده و نقش ی زیبا دارد که مناسب نجاری و کنده کاریست بطوریکه بسادگی شکاف و ترک بر نمی دارد. مبلمان، تخت و کمد، میز و صندلی ساخته شده از آن سبک بوده و براحتی قابل حمل و بسیار با دوام است و به دلیل خاصیت رزونانسی چوب در ساخت آلات موسیقی استفاده شده و همچنین در صنایع روکش سازی، تخته چند لا و خمیر کاغذ مورد مصرف قرار می گیرد . مصارف دیگر آن از قبیل ساخت هواپیماهای مدل، عایق بندی، کربن فعال صنایع، مداد سیاه، داروسازی، کندوی زنبور عسل، جعبه های میوه و نیز کود سبز حاصل از برگها و گلها علاوه بر ویژگیهای چون تکثیر آسان، رشد سریع و سازگاری، جایگاه مناسبی را درصنایع متنوع کشور چین برای خود باز نموده است

 درخت پالونیا به خاک با ۵٠ % تخلخل و ۳۰% تهویه با چگالی ۰٫۰۳ تا ۱٫۳ g/m3 نیاز دارد. در فصول مرطوب سطح ایستابی با سطح خاک باید بیشتر از ۱٫۵ متر فاصله داشته باشد . مقاومترین گونه نسبت به تغییرات ph خاک P.tomentosa, P.elongata میباشند که در ph بین ۵- ۸٫۹ به رشد خود ادامه میدهند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نهالستان پارس مشهد مهندس زردادی

مشهد

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

نهالستان پارس، نهالفروشی، مهندس زردادی، گیاه_آپارتمانی، گیاهان_دارویی، پایه_رویشی گلابی، خراسان رضوی، پایه رویشی گیلاس، خرید نهال، پایه رویشی هلو، پایه GN—پایهGF677، فروش نهال، پایه مالینگ، Nursery tree pars، بذر گلابی، احداث باغ

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات