انرژیسازان نوین پارک سینا

لوله کاروگیت, لوله پلی اتیلن, لوله پی وی سی

مواد مناسب برای حفاظت و تعادل لوله

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


ماده متعادل کننده embedment ماده ای است که فورا در اطراف لوله قرار می گیرد. این مواد ممکن است از قبیل سنگ خرد شده یا ممکن است موادی مورد استفاده در حفاری باشند تا شرایط مناسب برای قرارگیری لوله فراهم کند. مواد متعادل کننده باید مقاومت، سفتی، یکنواختی تماس و ثبات کافی را برای به حداقل رساندن تغییر شکل لوله به دلیل فشارهای زمین فراهم کند. فشار زمین بر روی لوله و در اطراف آن متفاوت است. فشار بر روی تاج و یا بالای لوله به طور معمول کمتر از استرس یا فشار وارده شده به انتها یا پایین لوله است. اغلب بیشترین فشار ممکن است به صورت افقی به لوله وارد شود. از آنجایی که فشار زمین در اطراف لوله نقشی مهم دارد پس تمامی شرایط و فشارهای وارد شده بر لوله باید به طور کامل بررسی شود. این ممکن است شامل فشار زمین، عمق دفن و... باشد. برای اطمینان از این عملکرد مهندس طراحی مواد مجاز جوش لوله و حداقل تراکم قابل قبول و خواص خاک موضعی که در آن لوله قرار می گیرد را بررسی می کند. خاک محل مورد نظر ممکن است فشرده سازی و تغییر شکل را به دلیل فشار افقی که توسط لوله انجام می شود و از طریق جابجایی مواد منتقل شده، تجربه کند. این معمولا یک اثر جزئی است، اما در برخی موارد می تواند منجر به انحراف اضافی لوله ها شود. این مورد احتمالا بیشتر در آن خاک های بومی مرطوب و شل، نرم و یا جایی که خاک مورد حفاری و یا خرد شدن قرار گرفته رخ دهد. بنابراین، باید به خاک موضعی توجه بیشتری نشان داده شود تا اطمینان حاصل شود که قدرت کافی برای نگه داری سیستم را دارد.


عملیات استاندارد برای نصب لوله زیرزمینی پلی اتیلن برای فاضلاب

دیگر برنامه های کاربردی جریان های سنگین بسیار اهمیت دارد.باید به مقاومت خاك بستر هنگام انتخاب ماده بسیار توجه کرد. اندازه دانه، شکل و توزيع دانه بر ميزان مقاومت آن تأثير مي گذارد. به طور کلی، خاک های با دانه های بزرگ مانند شن دارای بالاترین سفتی و در نتیجه بیشترین حمایت از لوله را دارند و این نقطه قوت آن هاست. دانه های گرد برای ریختن ساده تر از دانه های زاویه ای و یا تیز دارند. مخلوطی از خاک که حاوی طیف گسترده ای از اندازه هستند، مقاومت بیشتری نسبت به خاک هایی با اشکالی با اندازه یکسان دارند، از این رو تراکم بیشتر و تاثیر بیشتری بر سفتی و تعادل لوله دارد.

چگالی بالای خاک همبستگی قابل توجهی از دانه ها و سطح بالایی از تماس دانه ها را به دنبال دارد. جنبش درون توده خاک با چگالی بالا محدود است، زیرا حجم خاک در امتداد سطح افقی باید برای تغییر و حرکت دانه تغییر کند که به درجه بالایی از انرژی نیاز دارد. در یک خاک آزاد، حرکت دانه ها نیاز به انرژی کمتری برای حرکت دارند. بنابراین، خاک های شل مقاومت کمتری نسبت به حرکت دارند و خاک با چگالی پایین انعطاف بیشتری برای حرکت لوله نسبت به یک خاک متراکم دارد. محاسبه دقیق چگالی، میزان تراکم خاک و جابجایی لوله در آن برای انتخاب نوع ماده متعادل کننده بسیارمحتاطانه و مهم است. به طور معمول، در هنگام راه اندازی پروژه، چندین بار بررسی می شود تا اطمینان حاصل شود که روش محاسبه چگالی درست است. حتی پس از اتمام بررسی ها نیاز است مجدد آزمایش هایی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مواد یا روش ها تغییر نکرده اند. بررسی ها و آزمایش ها باید روی ارتفاعات مختلفی از خاک انجام شود تا تا اطمینان حاصل شود که تراکم مورد نظر در طول منطقه جابجایی به دست می آید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

انرژیسازان نوین پارک سینا

همدان

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لوله کاروگیت، لوله پلی اتیلن، لوله پی وی سی، لوله جداره چاه، منهول پلی اتیلن، قیمت لوله پلی اتیلن، قیمت لوله کاروگیت، دریچه منهول، هندهول پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 هفته قبل