انرژیسازان نوین پارک سینا

لوله کاروگیت, لوله پلی اتیلن, لوله پی وی سی

ویژگی‌های لوله HDPE کاروگیت شده

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
ویژگی‌های لوله HDPE کاروگیت شده

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک ماده انعطاف پذیر است و ویژگی‌های مناسبی برای استفاده در سازه‌های زیرزمینی دارد. لوله HDPE نسبتاً کم وزن است که امکان انتقال راحت‌تر و کم خرج تر و هزینه‌های نصب کمتر را فراهم می‌کند. این ماده، شکننده نبوده و بنابراین مستعد ترک برداشتن در هنگام استفاده و نصب نیست. وقتی HDPE به شکل لوله در می‌آید، سطحی صاف دارد که در برابر ساییدگی، خوردگی و زدودگی‌های شیمیایی مقاوم است. این سطح صاف، ویژگی‌های جریان خط لوله بسیار خوبی را فراهم می‌کند. لوله HDPE ساختار قوی داشته و قابلیت تحمل بار زیاد را دارد.


HDPE قادر به کاهش فشار است. این ویژگی مزایایی را برای ساختارهای زیرزمینی فراهم میکند و همچنین به تعریف محدودیتهای کاربردی کمک میکند. به محض آنکه لوله HDPE بارگیری میشود، رها میشود و در طول زمان وزن بار را به خاک مجاور منتقل میکند. این ویژگی به لوله این امکان را میدهد که نقاط فشار موضعی را تخلیه کند. کاهش فشار میتواند به مرور منجر به تغییر شکل جزئی لوله شود تا لوله با شرایط بارگیری در مکان سازگار شود. این باور وجود دارد که این تغییر شکلها منجر به پایداری ساختاری بلندمدت میشود.


HDPE کاروگیت برای شرایط لوله کشی جریان گرانشی یا با فرازه پایین عالی هست. پایداری ساختاری لوله HDPE کاروگیت بهوسیله سه طراحی لوله ایجاد میشود. طبق AASHTO M294، این طراحیها اینطور تعریف میشوند:

نوع C: این لوله سطح مقطع کاملاً گرد با سطح داخلی و خارجی حلقوی کاروگیت دارد.
نوع S: این لوله یک سطح مقطع دو دیوارهای کاملاً گرد با یک دیواره لوله کاروگیت خارجی و یک آستر داخلی صاف است.
نوع D: این لوله یک سطح مقطع گرد شامل یک دیواره درونی در اصل صاف است که به یک دیواره خارجی در اصل صاف با عناصر اتصال حلقوی یا مارپیچ متصل شده است.


نوع C معمولاً با دیوارههای کاروگیت داخلی و خارجی در قطرهای ۳ تا ۲۴ اینچی در دسترس است. لوله کاروگیت داخلی و خارجی در قطرهای کوچکتر با اتصالات ربایشی مجزا بدون گسکت متصل میشوند. در قطرهای بزرگتر، اتصالات با باندهای کاروگیت انجام شده و با تسمههای پلاستیکی محکم میشوند.


طرح خاص لوله بسته به سازنده، تغییر می‌کند. هر بخش با خواص ساختاری و مشخصات عملکردی خاصی همراه است. آن مشخصات از طرف سازنده برای استفاده در محاسبات بارگیری قابل دسترس هستند.


تولیدکنندههای لوله، بسته به سبک لوله و ملزومات پروژه روشهای اتصال لوله مختلفی را ارائه میکنند. باندهای کوپلینگ، با گسکت یا بدون گسکت، دور لوله پیچیده شده و با تسمههای پلاستیکی محکم میشوند. اتصالات ته لوله دارای گسکت نیز بهصورت گسترده استفاده میشوند. اتصالات ضد نفوذ آب بدون درجهبندی که در شرایط عدم فشار آزمایش شدهاند، برای اغلب کاربردهای زهکشی بدون فشار (با جریان ثقلی) مناسب هستند و معمولاً دچار نشت قابل ملاحظهای نمیشوند. به دلایل زیست محیطی و دلایل دیگر، اغلب تولیدکنندهها یک اتصال دارای درجهبندی فشار و آب بندی شده مناسب برای کاربردهای بدون فشار نیز دارند. اتصالات هنگام آزمایش بر حسب ASTM D3212 روی 10/8 psi یا 5/0 psi درجهبندی میشوند.


اگرچه محصولات لوله HDPE بسیار متنوع هستند، کاربرد اولیه HPDE کاروگیت شده برای مدیریت آب جریان گرانشی است. نمونه این سیستم‌های مدیریت آب شامل موارد زیر است:


زهکشی طوفان
زهکشی زیرزمینی
فاضلاب‌ها
مجموعه شيرابه
توقیف/نگهداری سیستم مدیریت آب طوفان

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

انرژیسازان نوین پارک سینا

همدان

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لوله کاروگیت، لوله پلی اتیلن، لوله پی وی سی، لوله جداره چاه، منهول پلی اتیلن، قیمت لوله پلی اتیلن، قیمت لوله کاروگیت، دریچه منهول، هندهول پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 7 روز پیش