شرکت تنباکو تندر

تنباکوی معسل, تنباکو میوه ای, تنباکو فرآوری شده(فله ای)

فواید تنباکو و اثر نیکوتین بر مغز : مطالعات و مقالات

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
اثر نیکوتین بر مغز : مطالعات و مفالات .

 در یک گزارش در مجله ی  Archives Of Environmental Health  دکتر بروات بور (Dr.Brautbur) اثرات مستقيم نيكوتين را روی مغز به بحث می گذارد ، که ثابت می کند ، نیکوتین یک ماده ی اعتیاد آور است .

اطلاعاتی که دکتر بروات بور از سال 1980 ارائه داد ،هر کسی را مجبور می کند که فبول کند ، نیکوتین اعتیادآور است . اثرات اختصاصی در سیستم عصبی با گیرنده های اختصاصی و اینکه هم حیوان و هم انسان می توانند معتاد شوند.

در این اطلاعات افراد با تجربه گزارش می دهند که افراد سیگاری سه نشانه ی کلاسیک اعتیاد را تجربه می کنند : 1) آنها وابسته می شوند  2) آنها می خواهند ترک کنند اما نمی توانند  3) آنها نسبت به نیکوتین دچار تولرانس می شوند .

در این مفاله دکتر بروات بور گزارش می دهد که نیکوتین اگر چه سبب افزایش فعالیت مغز می شود اما یک تولرانس را ایجاد می کند ، به این شکل که فرد سیگار بیشتری مصرف می کند ، نیکوتین بیشتری در بدنش جمع می شود و سطح تولرانس بالا می رود . به طور ساده همانطوری که فرد سیگار بیشتری مصرف می کند ، مغز او سطح مشخصی از نیکوتین را تعیین می کند که برای ادامه ی درک لذت ناشی از نیکوتین لازم است . به این علت که این سطح با افزایش مقدار نیکوتین وارد شده به بدن بالا می رود ، در نتیجه راضی نگه داشتن مغز مشکل می شود . و در این مرحله بسیاری از سیگاریها علائم قطع نیکوتین را تجربه می کنند .

در ادامه دکتر بروات بور گزارش می دهد که نیکوتین سلولهای عصبی خاصی را در قسمتی از مغز به نام مزولیمبیک فعال می کند . این سیستم دقیقا همان راهی است که تمایل شدید به بعضی از غذاها و فعالیت ها را ایجاد می کند .

در مقابل ، دوپامین برای مغز سبب تحریک می شود . مطالعات نشان داده اند که هم کوکائین و هم نیکوتین این اثر را در مغز ایجاد می کنند . بطور کلی نیکوتین بطور مداوم سبب تحریک آزادسازی دوپامین می شود .

در تایید این ادعا مقاله ی دیگری که توسط دکتر بنوویتس (Dr.Benowitz) در مجله ی Annual Review Of Pharmacology  چاپ شده است ، نتایج تزریق نیکوتین در حیوانات را گزارش می دهد . به حیواناتی مانند موش و میمون ، نیکوتین در دوزهایی مشابه با انسان سیگاری تزریق شد . مطالعات در موش نشان داد که نیکوتین روی سیستم مزولیمبیک اثر می کند. نیکوتین مانند کوکائین سبب می شود که سیستم مزولیمبیک از قسمت قدامی تگمنتا ل مغز میانی به هسته ی اکومبنس منتهی می شود . نیکوتین سبب افزایش فعالیت نورون های قدام تگمنتا ل می شود که در نهایت سبب خروج انتقال دهنده های عصبی در این سیستم می شود .

هر دو مقاله گزارش دادند که نیکوتین سبب افزایش متابولیسم گلوکز می شود . دکتر بروات بور گزارش داد که موش ها به دنبال دریافت مقادیر بیشتری نیکوتین فعالیت متابولیک مغزشان افزایش یافت . این افزایش فعالیت مغز یک افزایش در دریافت گلوکز مغز بود . طبق نظر دکتر بروات بور تغییرات مصرف انرژی مغز در داروهایی مثل کوکائین نیز دیده شده است . در مقاله ی دکتر بنوویتس مناطقی که مصرف گلوکز مغز در آن افزایش یافته بود ، تمایل زیادی به اتصال به نیکوتین داشته اند .

در یک آزمایش که در انگلستان انجام شد ، اثرات نیکوتین مرتبط به اثرات کوکائین و آمفتامین بوده است . هر دوی آمفتامین و کوکائین سبب افزایش آزادسازی دوپامین در سلولهای مغزی ، و سبب افزایش فعالیت حرکتی می شوند .

طبق این گزارش مطالعات جدید نشان داده است که نیکوتین سبب آزادسازی دوپامین در هسته ی اکومبنس می شود . مطالعه چنین اثبات کرد که تزریق سیستمیک نیکوتین سبب افزایش مقدار خارج سلولی دوپامین در هسته ی اکومبنس موش می شود و همچنین سبب افزایش فعالیت حرکتی می گردد .

فواید تنباکو:

نیکوتین از برگهای خشک گیاه تنباکو درست می شود . نیکوتین یک محرک خفیف برای سیستم عصبی است . بعضی از اثرات کوتاه مدت نیکوتین مثل افزایش ضربان قلب و فشار خون ناشی از انقباض عروقی خونی سبب می شود که بعضی افراد تمرکزشان بالا رود ، اضطرابشان کم شود و حا لت آرامش ( ریلاکسیشن ) پیدا کنند . بسیاری از زنان جوان به این علت تنباکو رامصرف می کنند که سبب افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها می شود . و این اثر عمده ی تنباکو است که کل زنان جوان را جلب می کند .

مطالعات نشان داده است که زمان زیادی لازم است تا فرد سیگاری به نیکوتین معتاد شود . مردم اثرات نیکوتین را دوست دارند و به آن عادت می کنند . و این سبب می شود که تمایل بیشتری پیدا کنند .

بسیاری از وابستگی به نیکوتین روحی روانی است . افراد سیگاری فکر می کنند که آنها تنباکو را احتیاج دارند تا آرام شوند ، اضطرابشان کم شود ، اشتهایشان کنترل شود و به علت اینکه آنها سیگار را اغلب برای کنترل این مشکلات مصرف می کنند ؛ کم کم فکر می کنند که سیگار تنها راهی است برای کنترل این مشکلات و این جایی است که وابستگی به سیگار شروع می شود . تعداد زیادی شغل در سرتاسر دنیا وجود دارد که وابسته به تنباکو و سیگار است . بدون تنباکو بسیاری از افراد در کشورهای در حال توسعه کارشان را از دست می دهند . تنباکو برای رشد و تکامل اقتصاد مهم است . سازمان دارو و غذای آمریکا اعلام می کند که سیگاریها فقط منحصرا برای اثرات نیکوتین روی سیستم اعصاب مرکزیشان سیگار نمی کشند . این مسئله با این واقعیت که سیگاریها برای دلایلی غیر از نیکوتین سیگار می کشند ؛ معلوم می شود . اصطلاح اعتیاد به کار برده می شود تا نشان دهد 75 تا 95 درصد سیگاریها برای اعتیاد سیگار می کشند . اما آزمایشاتی که توسط FDA یا سازمان دارو و غذای آمریکا انجام شده است ،کاملا معتبر نیست ؛ زیرا اکثر این تحقیقات در کلینیک های ترک اعتیاد انجام شده است و نشانگر وضعیت سیگاریها در جمعیت عمومی نیست . بررسی وضعیت کلی جمعیت از نظر اعتیاد به سیگار هنگامی میسر است که مطالعه روی نقاط متعدد اتفاقی انجام شود .

منابع :

مراجعه به سایتhttp://student.biology.arizona.edu/honors96/group7/studies.htm

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت تنباکو تندر

شیراز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

تنباکوی معسل، تنباکو میوه ای، تنباکو فرآوری شده(فله ای)، تنباکو ی طعم دار، فروش انواع توتون، فروش انواع تنباکو، تنباکو سنتی، تنباکو برازجانی، فروش افزودنی های توتون، فروش انواع قلیان ، فروش انواع ذغال ، فروش اسانس های توتون وتنباکو

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 9 هفته قبل