شرکت نگین سنگ

خط تولید سنگ مصنوعی, طرح توجیهی سنگ مصنوعی, تراورتن

سنگ مصنوعی چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی چیست؟ تولید سنگ مصنوعی چقدر قدمت دارد ؟ سنگ مصنوعی دارای چه ترکیباتی است؟ سنگ مصنوعی را چگونه تولید می کنند؟ کاربرد سنگ مصنوعی چیست؟ و دیگر سوالات مشابه نمونه ای از تردیدهایی هستند که افراد در مرحله انتخاب متریال برای دکوراسیون ساختمان خود با آن درگیر می شوند و در انتخاب خود سر در گم می شوند.در این مطلب تلاش شده به تمامی این پرسش ها پاسخ داده و امیدواریم که بتوانیم شما را در انتخاب بهترین متریال برای دست یابی به اهداف مد نظر در طراحی، یاری کنیم. در آغاز به اتفاق بازدیدی مجازی از کارخانه ای مدرن در اروپا خواهیم داشت، در فیلم زیر خط تولید اتوماتیک این کارخانه نمایش داده می شود که به منظور افزایش بهره وری و کیفیت محصولات از حداقل نیروی انسانی استفاده می شود و تا حد امکان مراحل تولید توسط دستگاه صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

نحوه تولید سنگ مصنوعی 

در تولید سنگ مصنوعی ترکیبی از افزودنی های پلیمری، سیمان ، خاک رس و خرده های سنگ طبیعی با آب ترکیب می شوند و در قالب های فلزی که دارای نقش و نگار می باشند ریخته و در شرایط خلاء و با ایجاد ویبره این ترکیب تمام قالب را اشغال و پس از اتمام فرآیند خشک کردن، سنگ مصنوعی آماده شده است و به منظور ایجاد تراکم بیشتر و بهبود کیفیت امکان استفاده از تكنولوژی تركیبی ویبره ـ پرس نیز وجود دارد.

آماده کردن قالب سنگ مصنوعی

 

پر کردن قالب سنگ ممصنوعی

 

تاریخچه تولید سنگ مصنوعی

تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی به سبک جدید از سال 1960 در کشور ایتالیا پدید آمد و از همان زمان اولین کارخانه های تولید سنگ بدین روش در این کشور فعالیت خود را آغاز نمودند.

 

ترکیبات سنگ مصنوعی

در استانداردهای کشورهای دیگر همچون ایتالیا، روسیه و کانادا مواد تشکیل دهنده سنگ مصنوعی به پنج دسته اصلی تقسیم بندی شده که در صورت نیاز به ظاهر و خواص منحصر به فرد می توان درصد ترکیبات را تغییر و یا افزودنی لازم را به این ترکیب پایه افزود.

 

آگرگاتها یا همان خرده های سنگ

قیمت مناسب و ارزان ماسه های شکسته باعث شده تا استفاده از آنها برای تولید سنگ مصنوعی بسیار متداول باشد و بسته به ابعاد سنگ مصنوعی و خواص مد نظر می توان دانه بندی دلخواهی از آگرگاتها را برای این منظور انتخاب نمود. قابل ذکر است که اندازه دانه و جنس سنگ دانه ها تاثیر مستقیم بر روی خواص محصول نهایی دارند..

 

سیمان خاکستری و یا سیمان سفید:

عموما برای تولید سنگ مصنوعی از سیمان پرتلند تیپ 2 به بالا استفاده می شود که خوشبختانه در اکثر استانهای کشور ما موجود است و استفاده از سیمانهای پوز و لانی به دلیل وجود املاح آهکی توصیه نمی شوند زیرا املاح آهکی تاثیر منفی بر خواص محصول می گذارند و باعث کاهش کیفیت محصول می شوند و زمانیکه قصد تولید سنگ مصنوعی با رنگ روشن را داشته باشید می بایست حتما از سیمان سفید استفاده نمود ولی پیش از استفاده از آن می بایست در اشل های کوچک نمونه هایی ساخته، تا از کیفیت سیمان سفید انتخابی اطمینان حاصل نمود

 

رزینهای پلیمری

رزین های پلیمری به کار برده در تولید سنگ مصنوعی نقش مستقیمی در مقاومت های کششی، فشاری و خمشی محصول نهایی دارند و وجود رزین ها باعث ایجاد مزیت هایی در سنگ مصنوعی در قیاس با سنگ طبیعی می شود. این مواد با ساختار پلیمری خود باعث ایجاد حلقه های زنجیره ای در اطراف عناصر ترکیب شده می شوند و مانع گسستگی آنها می شوند و حاصل آن ایجاد محصولی با استحکام و مقاومت بیشتر می باشد.

 

رنگ

در فرآیند تولید سنگ مصنوعی رنگ های مورد استفاده غالبا بر پایه اکسید فلزات می باشند که از فرآیندهای شیمیایی صورت گرفته بر روی فلزات حاصل می شوند و با افزودن آنها به ترکیب سنگ مصنوعی میتوان محصولی یک دست و با ثبات بالای رنگ تولید نمود سنگ های مصنوعی تولید شده دارای قابلیت ثبات رنگ بالایی در برابر نور طبیعی و نور های ماوراء بنفش می باشند و کمترین تغییر رنگ را در طول زمان از خود نشان می دهند.

 

خاک رس

افزودن خاک رس به ترکیب سنگ مصنوعی دو حسن بزرگ به همراه دارد اول باعث سبک شدن محصول و راحتی نصب و اجرای آن مخصوصا در ارتفاعات می شود که با سبک شدن سازه، استقامت و امنیت آن در برابر زلزله افزایش می یابد و دیگری افزایش مقاومت در برابر حرارت و امکان استفاده از سنگ مصنوعی برای تزئین دیواره های بیرونی آتشدان ها و شومینه ها می شود.

 

آب

برای ترکیب شدن مواد با یکدیگر و انجام واکنش های هیدراتاسیون و پلیمریزاسیون احتیاج به آب می باشد که البته باید توجه داشت آب مورد استفاده از لحاظ کیفی باید دارای شرایط مطلوب و مناسب برای تولید باشد و حاوی ترکیبات مضر نباشد. در واقع آب نقش کاتالیزور برای ترکیب مواد با یکدیگر را دارد و در نهایت در مرحله خشک شدن از ترکیب خارج می شود

 

 

کاربرد سنگ مصنوعی

با توجه به طرح و رنگ سنگ مصنوعی می توان در بخش های مختلف ساختمان از این محصول استفاده نمود همچون استفاده در تزئین ویلا، باغ، نمای داخلی و یا خارجی ساختمان و سنگ فرش معابر که برای آشنایی بیشتر در مقاله چهار ایده طراحی با سنگ مصنوعیاقدام به معرفی چهار سبک برتر روز جهان در نحوه چیدمان و طراحی سنگ مصنوعی پرداخته شده که مطالعه آن می تواند ایده های جدیدی به شما برای تزئین ساختمان بدهد.

در فیلم زیر یکی از متدهای روز دنیا برای سهولت و ایمنی در نصب سنگ مصنوعی را مشاهده می کنید که در حین فرآیند تولید سنگ مصنوعی به آن اسکوپ نیز اضافه شده است با این خلاقیت باعث تسریع در نصب و افزایش ایمنی و دوام محصول شده است.

 

 

 

 

به منظور خرید سنگ دلخواه خود و استعلام از قیمت روز به بخش خرید سنگ مراجعه نمایید در این بخش تامین کنندگان سنگ از سراسر کشور قیمت و نحوه فروش محصولات خود را ارائه کرده اند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت نگین سنگ

سمنان

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

خط تولید سنگ مصنوعی، طرح توجیهی سنگ مصنوعی، تراورتن، مرمر ، گرانیت، پله، آبنما، شومینه، مجسمه، ابزارهای برجسته رومی، قرنیز، صراحی، جدول سنگی، کفپوش، کتیبه، ابزارهای برجسته انگلیسی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات و خدمات