گروه دلپوش

لباس زیر زنانه

محاسبه سایز سوتین

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

چطور سایز سینه بند خود را محاسبه کنم

انتخاب سوتین مناسب و راحت, بسیار مهم است و از این رو اندازه گیری دقیق برای خرید امری مهم به شمار می رود. بسیاری از خانم ها مبلغ زیادی برای خرید لباس مهمانی که اندازه شان باشد هزینه می کنند اما توجه کمی به لباس زیر دارند. سوتین اگر کوچکتر از سایز واقعی شما باشد می تواند دردهای پشت در ستون فقرات,گردن و شانه ها ایجاد کند و اگر بزرگتر از سایز مناسب شما باشد به حد کافی کارائی نخواهد داشت و از پوشیدن آن استفاده مناسب نخواهید کرد.

روش های اندازه گیری

روش های مختلفی برای اندازه گیری لباس زیر وجود دارد, در تمام این روش های شما به دو اندازه زیرسینه و دورسینه ( در برگیرنده کل بافت سینه می باشد) نیاز دارید. شکل شماره 1 را ملاحظه بفرمایید.

راندازه اول همان اندازه بند پشتی سوتین را مشخص می کند. (منظور بندی است که در اطراف زیر سینه قرار می گیرد و در انتهای آن قزن بسته می شود) . اندازه دوم به منظور اندازه گیری کاپ ( کاسه سوتین) انجام می شود.( شکل شماره 2 را ملاحظه فرمایید). اگر در سینه بندهای خریداری شده خود دقت کرده باشید, اندازه ها به صورت یک عدد به همراه یک یا دو حرف انگلیسی نمایش داده می شوند. عدد معرف اندازه زیر سینه شما یا همان بند پشتی سوتین می باشد و حرف انگلیسی معرف اندازه کاپ سوتین ( کاسه سوتین) می باشد. به عنوان مثال اندازه 90B  , به معنای این است که اندازه بند سوتین 90 سانت و کاپ با قالب اندازه B تولید شده است.

اندازه گیری بند سوتین ایستاده انجام می شود , اما شما می توانید اندازه گیری مرحله دوم را ( اندازه گیری کاپ) به صورت ایستاده, خم شده , و دراز انجام دهید. که در ادامه توضیحات آن را ملاحظه می فرمایید. نکته مهم این است که اندازه گیری را در جلوی آینه انجام دهید تا از درست قرار گرفتن نوار اندازه گیری در جای صحیح و بدون پیچ خوردگی مطمئن شوید. نوار اندازه گیری می بایست بر روی پشت شما مماس و خوابیده باشد. همچنین به منظور دقت بیشتر  می توانید از کمک شخص دیگری نیز استفاده نمایید تا اندازه گیری درست انجام شود.

برای محاسبه هر دو اندازه ( اندازه زیر سینه یا بند پشتی و اندازه کاپ سینه ) دو روش وجود دارد. که هر دو روش در این اینجا ذکر شده است. توجه فرمایید که که روش اندازه گیری مشترک است تنها تفاوت در روش محاسبه اندازه ها می باشد. محاسبه اندازه اول ( زیر سینه ) بسیار راحت است , اما در مورد اندازه دوم باید بگوییم که اندکی پیچیدگی وجود دارد. این پیچیدگی به دلایل مختلف که مختص تفاوت های فیزیکی هر انسانی با دیگری است ایجاد می شود. به همین دلیل تا امروز تولید کنندگان این صنف نتوانسته اند روشی جامع و ساده در اینباره ارائه نمایند. اما نگران نباشید. ابزارهای متفاوتی در دست است که به ما کمک کند تا بتوانیم اندازه درست تری از اندازه فعلی کاپ خود بدست آوریم. ما در اینجا کلیه مطالبی که می تواند به اندازه گیری صحیح تر کمک نماید ذکر کرده ایم. خواهشمند است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اندازه گیری بر اساس واحد اینچ یا سانتی متر

اکثریت جداول ارائه شده توسط شرکت ها و تولید کنندگان به واحد اینچ می باشد. به همین خاطر در صورتی که امکان دسترسی به نوار اندازه گیری اینچ برای شما فراهم است , توصیه می کنیم که از این واحد برای اندازه گیری استفاده فرمایید. زیرا اندازه گیری با واحد اینچ در این زمینه می تواند نتایج دقیقتری به ما بدهد. اما چنانچه شما تنها به نوار اندازه گیری سانتی متر دسترسی دارید, نگران نباشید, ما در اینجا اندازه گیری بر اساس هر دو واحد را توضیح می دهیم . شما می توانید با توجه به نوار اندازه گیریی که در اختیار دارید اندازه های خود را بر اساس هر کدام از واحدهای زیر ( اینچ یا سانت) انجام دهید. جدول هایی بر اساس هر دو واحد نیز آورده شده است. به این ترتیب اندازه گیری شما بر اساس هر واحدی ( اینچ و یا سانت ) که انجام شود دچار مشکل نخواهید شد. این امر  به دلیل این است که اندازه های اعلام شده از سمت اتحادیه اروپا و روش فرانسوی و ایتالیایی به سانتی متر است , اما برخی از کشورها همچون انگلستان و آمریکا اندازه های خود را بر اساس اینچ اعلام می نمایند.

مرحله اول: بدست آوردن اندازه بند سوتین  ( زیر سینه)

این مرحله بسیار ساده اما مهم است. زیر سینه را دقیق اندازه بگیرید. بهتر است که این اندازه گیری با پوشیدن سوتین انجام شود. نوار اندازه گیری که برای این کار استفاده می کنید باید نرم باشد. نوار اندازه گیری را صاف و بدون خم شدگی دور زیر سینه طوری قراردهید, که لبه بالای نوار با لبه پایین سوتین شما لب به لب شود. نوار می بایست کاملا بر روی دور سینه بدون پیچ خوردگی قرار بگیرد. اندازه ایی را که پس از بازدم به دست می آید ثبت کنید. اینکار به منظور به دست آوردن اندازه ایی دقیق تر است. پس زمانی که نفس خود را بیرون می دهید اندازه را نگاه کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله اندازه گیری باید بسیار فشرده انجام شود. نوار اندازه گیری نباید شل قرار گیرد.

همچنین در صورتی که بازوها به سمت پایین قرار بگیرند نتیجه دقیق تر خواهد بود. برای این امر شما نیاز به کمک شخص دیگری خواهید داشت. (مطابق شکل شماره 3 )

در صورت استفاده از واحد سانتی متر نیاز به محاسبه خاصی نیست , اما در صورتی که اندازه گیری را بر اساس واحد اینچ انجام می دهید, اگر به عدد فرد رسیدید آن را به سمت نزدیکترین زوج گرد کنید. برای مثال اگر به عدد 75.2 رسیدید آن را به 76 و اگر به 74.8 رسیدید آن را به 74 گرد کنید.

حالا با مراجعه به جدول شماره 1 در زیر اندازه بند سوتین خود را بدست آورید.

سایز بند سوتین خود را مشخص نمایید

اندازه به دست امده از نوار اندازه گیری

مرحله اول: سایز زیر سینه

بر اساس سانتی متر

بر اساس اینچ

اندازه استاندارد اتحادیه اروپا

63-67

24,8 – 26,4

65 (25,5")

68-72

26,8 – 28,4

70 (27,5")

73-77

28,7 – 30,3

75 (29,5")

78-82

30,7 – 32,3

80 (31,5")

83-87

32,7 – 34,3

85 (33,5")

88-92

34,7 – 36,3

90 (35,5")

93-97

36,6 – 38,2

95 (37,5")

98-102

38,6 – 40,2

100 (39,5")

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه دلپوش

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، خرده فروش

خدمات/محصولات

لباس زیر زنانه

دسته‌بندی محصولات