فروشگاه سولار دما

لوله و اتصالات استخر , تجهیزات استخر , نمایندگی آماتیس

انواع کمپرسور کولر گازی و مشخصات فنی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

انواع کمپرسور کولر گازی

کمپرسورچیست ؟

کمپرسور وسیله ای ست که امروزه در بسیار از لوازم چه لوازم خانگی مانند جارو برقی، یخچال و فریزر و چه صنعتی نقش اساسی داشته اند. کولر ها از جمله محصولات خانگی می باشند که دارای کمپرسور هستند و      می توان گفت که بدون آن وجود کولر هم هیچ ارزشی ندارد. کولر گازی ها امروزه با انواع برند ها موجود در بازار دیده می شوند که در همه ی آن ها کمپرسور وجود دارد. سازنده گان با توجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت کولر نوعی کمپرسور و مدل آن را مشخص می کنند.

انواع کمپرسور

معمولا کولر گازی ها را بر اساس سه نوع کمپرسور پیستونی، روتاری و اسکرول تولید می شوند. که بسته به شرایط آب هوایی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپرسور پیستونی ( مناطق حاره ای)

کمپرسور پیستونی در نواحی گرم مانند جنوب ایران استفاده می شود. یکی از اجزای اساسی هر موتور سیلندر می باشد که با فشار گاز را به سیستم هدایت کننده می رساند. در واقع کمپرسور پیستونی با هر بار پمپ زدن مقداری از گاز مبرد را به داخل سیلندر هدایت می کند که از آن جا وارد سیستم کولر می شود. کمپرسور های پیستونی از سایر مدل ها صدای بیشتری تولید می کنند و مصرف انرژی بالاتری هم دارند. این مدل در کولر هایی با ظرفیت 18 هزار تا 36 هزار به کار می روند و نسبت به مدل های دیگر قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند. این موتور ها در برابر گرما بسیار مقاوم می باشند و به همین دلیل در جنوب کشور کاربرد دارد.

نکته 1 : دوستانی که کولر از جنوب کشور به علت قیمت مناسب تر آن تهیه می نمایند و قصد استفاده آن در مناطق سرد سیر تر یا مرکزی ایران را دارند باید دقت نمایند که قیمت برق در مناطق جنوبی کشور مناسب تر  می باشد و کولری که در جنوب کشور n  ریال برق مصرف می نمایند در مرکز کشور با قبض برق 3n   روبرو می شوند.

کمپرسور روتاری ( T1  معتدل )

کمپرسور روتاری معمولا در مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد و شامل تعدادی تیغه می باشد که در زمان روشن شدن کولر و به چرخش درآوردن پره ها شروع به چرخیدن می کنند و گاز وارد شده به داخل کمپرسور را به پره ها انتقال می یابند و سپس با فشار آوردن به آن وارد لوله ها می شود. کمپرسور روتاری در کولر هایی با ظرفیت 7 هزار تا 36 هزار استفاده می شوند. می توان گفت که کمپرسور های روتاری نسبت به  کمپرسور های پیستونی انرژی بسیار کمی مصرف می کنند حدود 50 درصد و به علت نوع ساختار کمپرسور صدای بسیار کمتری نیز دارند.

کمپرسور های اسکرول

کمپرسور های اسکرول از دو اجزای حلزونی متغیر و ثابت  تشکیل شده اند. که در بین آن ها به گاز مبرد فشار آورده می شود و به سمت سیستم راه پیدا می کند. این نوع از کمپرسور معمولا در کولرهایی با سیستم خنک کننده ی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. و نسبت به دو مدل قبلی دارای صدا و مصرف انرژی خیلی کم تری   می باشد. البته با توجه به کارایی خوبی که دارد قیمت بیشتری نیز به همراه دارد. کمپرسول های اسکرول معمولا در کولر هایی با ظرفیت 24 هزار تا 96 هزار به کار می روند.

نکته 2 : دوستان دقت کنید این تکنولوژی قیمت بالای دارد و معمولاً در چیلر ها و کولر گازی های صنعتی و بزرگ موجود می باشد.

معنی نوشته های روی برچسب فنی کمپرسور چیست؟

 شما هم حتماً روی کمپرسورهای کولر گازی اعداد و نوشته‌هایی دیده‌اید که شاید برایتان جای سؤال باشد که این اعداد و نوشته‌ها چه می باشند و کدام عبارت برای ما اهمیت دارد.

همان‌طور که در تصاویر بالامی‌بینید برچسب فنی دو عدد کمپرسور کولر گازی وجود دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

اولین عبارت که بزرگتر و در خط اول می باشد مدل کمپرسور با توجه به شرکت سازنده می باشد و در صورت در خواست خرید شما می بایست این عدد را به فروشنده اعلام نمایید.

در خط دوم ( عبارت شماره 1 ) در تصاویر بالا نشان‌دهنده ولتاژ و تعداد فاز کمپرسور را مبینید که این کمپرسور با برق تک فاز ac و ولتاژ ۲۲۰ تا ۲۴۰  ۵۰Hz   کار می‌کند که نباید ولتاژ آن بیشتر از حد ذکرشده باشد.

در عبارت شماره 2 توان کمپرسور که یک اسب می باشد قید شده است.

همان‌طور که می‌بینید در عبارت شماره ۳ اشاره به گاز مخصوص این کمپرسور دارد که این کمپرسور با گاز R22  سازگار است.

عبارت شماره 4 Thermally protected  به معنی محافظ حرارتی بوده که به هر دلیل اگر حرارت کمپرسور زیاد شود به‌وسیله یک  قطعه به نام (olp)که مخفف عبارت overload Protector است و به معنی محافظت در برابر اضافه‌بار است کنترل شده و تا برگشتن به حالت عادی جریان قطع میشود. این قطعه در تمامی کمپرسور ها وجود دارد.

عبارت شماره 5  شاید شما هم هنگام خرید محصولات الکترونیکی یا سخت افزاری یا لوازم خانگی با  این عکس

عبارت (RoHS Compliant) برخورد کرده باشید

آیا میدانید معنی ومفهوم عبارت زیر چیست ؟

RoHS  چیست؟
RoHS   سرنام عبارت Restriction of Certain Hazardous Substances می باشد. در واقع این عبارت معرف قانونی است که در اروپا وضع شده و بر اساس توافقات، وجود ۶ ماده خطرناک برای سلامتی انسان و طبیعت را در محصولات الکترونیکی و خصوصاً قطعات کامپیوتری منع کرده است. این ۶ عنصر عبارتند از: کادمیوم، جیوه، کرومیوم، PBB ، BDE و سرب.

  RoHS Compliant را با نام Lead-Free نیز می شناسند. البته عبارت اول مفهوم کاملتری را مورد توجه قرار می دهد. این قانون از تاریخ اول جولای ۲۰۰۶ به مرحله اجرا در آمد و از آن تاریخ تمامی  محصولاتی که فاقد گواهینامه RoHS Compliant بودند بازار فروش خود را در اروپا مسدود شده یافتند. به همین دلیل سازندگان تجهیزات الکترونیکی موظف شدند عناصر فوق الذکر را از محصولات خود حذف کنند تا بدین ترتیب بتوانند اجازه فروش در اروپا را کسب کنند.

کمی درباره شرکت کمپرسور سازی GMCC

GMCC   یک شرکت تولید کننده موتور میباشد که موتور های کولر گازی اش را تحت لیسانس تایلند تولید میکند و به شرکت های مختلف تولید کننده کولر گازی موتور می فروشد کمپرسور GMCC یکی از با کیفیت ترین و خوش قیمت ترین کمپرسور های بازار است که طیف وسیعی از کمپرسور با توجه به سفارش مشتری         می سازد . بیشتر  کمپرسورهای تولیدی این شرکت روتاری هست ولی انواع دیگری از کمپرسورها را نیز تولید می کند . کمپرسور GMCC یک شرکت تولید کننده قدیمی است که تولیدات خود را با نام کمپرسور توشیبا  TOSHIBA  به بازار عرضه می کرد ولی با تغییر سیاست شرکت ، تولیدات این شرکت با نام اصلی شرکت یعنی GMCC به بازار عرضه می گردد. با جرات می توان گفت تمامی برندهای مطرح قسمتی یا تمام موتور های خود را از شرکت GMCC میگیرند. البته این موتورها درجه بندی 1،2،3 دارند.

این شرکت انواعی از موتور ها از جمله روتاری و پیستونی و معمولی R22 , معمولی R410 و اینورتر R410 را تولید میکند. در تاریخ نگارش این متن این شرکت ماهی 6 میلیون کمپرسور تولید می نمایید.

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

فروشگاه سولار دما

اراک

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

لوله و اتصالات استخر ، تجهیزات استخر ، نمایندگی آماتیس، نمایندگی بارلی، پکیج دیواری ، رادیاتور پنلی، کولر گازی، نگهداری استخر ، دیگ و مشعل ، سونای بخار و خشک، تاسیسات استخر ، محلول ضد عفونی استخر، کلر و قرص کلر، وینو پلاستیک، دکوراسیون استخر ، استخر فایبر گلاس

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 5 ساعت پیش