فروشگاه بیلیارد سرخوشیان

سیستم لوزی (Diamond system)

  • سیستم لوزی (Diamond system)
  • سیستم لوزی (Diamond system)
  • سیستم لوزی (Diamond system)
  • سیستم لوزی (Diamond system)
  • سیستم لوزی (Diamond system)

حتما تا کنون علائمی را بر روی لبه های میز بیلیارد دیده اید که معمولا به شکل لوزی می باشند. در ادامه می خواهیم نحوه استفاده از این علائم برای محاسبات ضربه با چند باند را توضیح دهیم. مراحل این سیستم را یک به یک دنبال نمایید:

1- سیستم لوزی پایه

2- محدودیت سیستم لوزی

3- گام اول : پیدا کردن نقطه پایان (Finish point)

4- گام دوم : پیدا کردن نقطه شروع (Start point)

5- گام سوم : تجسم شماره موقعیت کیوبال

6- اگر توپ اول چسبیده به باند نباشد

7- چند مثال دیگر برای سیستم لوزی

سیستم لوزی پایه

در این سیستم ضربات باید به مرکز توپ زده شود و موقعیت چوب بصورت موازی با سطح میز باشد.

فرمولی که برای این سیستم معرفی می شود برای به خاطر سپردن بسیار آسان می باشد. این فرمول دارای سه مشخصه می باشد.

نقطه هدف (Aim) که با A نشان داده می شود.

نقطه شروع (Start) که با S نشان داده می شود.

نقطه پایان (Finish) که با F نشان داده می شود.

Aim = Start – Finish یا A = S – F

می بینید که فرمول بسیار ساده است، تنها قسمتی از کار که کمی مشکل به نظر می رسد به خاطر سپردن روشهای شماره گذاری باندها می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای شروع این روش را زمانی به کار گیرید که نقطه پایان یا F بین 0 تا 40 و نقطه شروع بین 35 تا 60 باشد. پس از مدتی تمرین سایر اعداد را نیز به کار گیرید.

محدودیت سیستم لوزی

این فرمول برای ضرباتی که از باند بلند به باند کوتا زده می شود و مقدار S از F بیشتر است کارایی ندارد.

در شکل زیر S برابر با 30 و مقدار F 50 می باشد، به این معنی که این ضربه را با استفاده از این سیستم نمی توان زد. در بهترین حالت مقدار A را می توان صفر در نظر گرفت که باز هم مقدار F،50 نخواهد شد بلکه F برابر با 30 خواهد بود.

گام اول : پیدا کردن نقطه پایان (Finish point)

شما باید خطوط پایان را به صورتی که در جدول زیر نشان داده شده به خاطر بسپارید.

نقاط بر اساس فاصله لوزی ها شماره گذاری شده اند و بین اعداد 40 تا 90 بر روی باند بلند، فاصله نقاط به اندازه نصف فاصله دو لوزی می باشند.

مقدار

نقطه روی باند بلند

نقطه پایان

0

لوزی 0 (گوشه)

ششمین لوزی باند بلند مقابل

10

اولین لوزی

هفتمین لوزی باند بلند مقابل

20

دومین لوزی

هشتمین لوزی (گوشه)

30

سومین لوزی

5 سانتیمیتر بالاتر از اولین لوزی باند کوتاه

40

چهارمین لوزی

بین اولین و دومین لوزی باند کوتاه

50

بین چهارمین و پنجمین لوزی

لوزی مرکزی باند کوتاه

60

پنمجمین لوزی

بین دومین و سومین لوزی باند کوتاه

70

بین پنجمین و ششمین لوزی

5 سانتی متر بالاتر از سومین لوزی باند کوتاه

80

ششمین لوزی

سومین لوزی باند کوتاه

در شکل زیر مقدار F برابر با 20 می باشد. توجه کنید که هر نقطه ای که بر روی این خط قرار دارد دارای مقدار F برابر با 20 می باشد.

گام دوم : پیدا کردن نقطه شروع (Start point)

زمانی که توپ شما در سمت باند بلند یا کوتاه قرار دارد، مقدار شروع یا S طبق جدول زیر می باشد.

باند بلند

مقدار

نقاط روی باند بلند

20

دومین لوزی

25

سومین لوزی

30

چهارمین لوزی

35

پنجمین لوزی

40

ششمین لوزی

45

هفتمین لوزی

باند کوتاه

مقدار

نقاط روی باند کوتاه

50

اولین لوزی

60

دومین لوزی

70

سومین لوزی

80

بین سومین و چهارمین لوزی

90

چهارمین لوزی

در این شکل مقدار S برابر با 50 می باشد.

دیگر مقالات
رونی در رنکینگ اول دنیا
رونی در رنکینگ اول دنیا

رونی بعد از ۴ سال به پادشاهی سلبی در رنکینگ اول دنیا خاتمه داد.او امشب در یک بازی نفس گیر حریف تک...

مقاله ایت بال بازی ایت بال
مقاله ایت بال بازی ایت بال

قوانین ایت بال هدف بازی ایت بال یک بازی اعلام ضربه‌ای است که با یک توپ سفید (کیوبال) و ۱۵ تو...

آموزش اسنوکر(2)
آموزش اسنوکر(2)

توپ در لبه پاکت Ball on edge of packet 1- اگر توپي که در لبه پاکت قرار دارد و بدون ضربه توپ دي...

آموزش اسنوکر (1)
آموزش اسنوکر (1)

فصل يک - تجهيزات ميز استاندارد :ابعاد – سطح بازي ميز از لبه باندهاي آن بايد 1778×356...

آموزش ایت بال
آموزش ایت بال

آموزش ایت بال قوانین جهانی: هدف بازی:ایتبال یک بازی اعلام اودالی با یک توپ سفید (کیو بال) و...

تماس با تامین کننده
ارسال پیام به شرکت

دریافت جدیدترین و مهمترین اخبار شرکت ما

اطلاعات تماس شما برای مقابله با هرزنامه در اینترنت منتشر نمی‌شود و تمامی پیامک‌ها از طریق پارس‌سنتر به سفارش اعضاء سایت برای شما ارسال می‌شود. اطلاعات ارسال شده به صورت پیامک، شامل آخرین محصولات و اطلاعات در مورد موضوع یا شرکت انتخاب شده می‌باشد.