آجرنسوز یکتای زاینده رود

آجر نسوز پلاک 7, 10*10, 20*20

آماده سازي مواد اوليه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

عمليات هاي مورد نياز جهت آماده سازي مواد اوليه به نحوه ي پروسه ي توليد بستگي دارد.
براي تهيه خشت آجر رسي سه روش متفاوت وجود دارد که درهر روش ميزان رطوبت خاک و نوع گل متفاوت است .

1) گل خشک
که با اضافه نمودن آب به ميزان حدود 8 تا 12 درصدوزن ماده اوليه تهيه ميشود و باکمک پرس خشت شکل مي گيرد . بسياري از آجرهاي صنعتي ووکليه سفال هاي ساختماني با روش گل خشک ساخته مي شوند .

2) گل سفت
که با اضافه نمودن آب به ميزان حدود 20 تا25 درصد وزن ماده اوليه تهيه مي شود و با روش ماشيني خشک مي زنند . در اين روش از ماشين هاي خشت زني هيدروليکي استفاده ميکنند خشت U به صورت منشوري با قاعده مربع يا مستطيل شکل از دستگاه خارج مي شود وسپس آن را به کمک دستگاه برش به قطعات مساوي تقسيم مي کنند .

3) گل خميري
بااضافه نمودن آن به ميزان تاحد 60 درصد وزن به خاک تهيه مي شودتا حالت خميري پيداکنند وبتوان با دست به آن شکل داد . دراين روش گل را درون قالبهاي چوبي مي ريزند و بادست شکل مي دهند و خشت مي زنند .

خشک کردن
زماني که قطعات ازماشين هاي شکل دهي خارج مي شوند مقدار قابل توجهي رطوبت به همراه دارند . خشک کردن خشت خام قبل از پختن آن به علت جلوگيري از تغيير شکل زياد وترک در سطح خشت مي باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آجرنسوز یکتای زاینده رود

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

آجر نسوز پلاک 7، 10*10، 20*20، آنتیک، 20*10، اسپانیایی، انگلیسی، آجر رستیک، رستیک دستی، پاستونی، پاستونی شیاردار، آجر پلاک 5/5، کرکره ای، گرانیتی، خشت دستی، تایل

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات