کارخانه تولید پتو سربازی شکوفه ، نمدی و مینک ( نماد مشهور...

پتو سربازی یا نظامی, پتو شکوفه, پتو نمدی

روش های شست و شو پتو

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پتو ها به دلیل اینکه مانند لباس در طول شبانه روز با ما بدن ما در تماس هستند پس لازم است همیشه توجه کافی نسبت به شست وشو و نظافت آن ها داشته باشیم و بهتر است که پتو ها را ماهی یکبار شست وشو دهیم تا میکروب ها فرصت رشد پیدا نکنند. 

ولی هنگام شست و شوی پتو همواره باید به نکاتی توجه کرد و اولین نکته این است که برچسب راهنمای پتو را خوب مطالعه کنید چون برخی از پتو ها نسبت به شست و شو حساس هستند و حتما لازم است به توضیحات روی برچسب توجه کنید تا پتو لطافت و زیبایی اش را از دست ندهد.

شستن پتو، کار بسیار راحتی است و شما میتوانید در منزل هم این کار را  هم به صورت دستی و هم با ماشین لباس شویی انجام دهید ولی بعضی از پتو ها امکان شست وشو با ماشین لباس شویی را ندارند و لازم است حتما به صورت دستی شسته شوند حتی برخی از پتو ها هستند که روی برچسب آنها نوشته شده که حتما خشکشویی شوند در این صورت لازم است این پتو ها حتما به خشکشویی برده شوند.

در  ادامه  این مقاله روش های شست و شو پتو به صورت دستی و ماشین لباس شویی را برای شما توضیح میدهیم:

شست و شو پتو به روش دستی

ابتدا وان حمام یا یک تشت متناسب با اندازه پتو را از آب سرد پر کنید به گونه ای که پتو  بتواندکاملا درون آب قرار بگیرد و خیس شود سپس مقداری  مواد شوینده به آن اضافه کنید و بهتر است از مواد شوینده بسیار قوی استفاده نشود تا از آسیب زدن به الیاف پتو جلوگیری شود اگر بر روی پتوی شما لکه ای ایجاده شده است بهتر است قبل از شستن پتو لکه را پاک کنید و سپس نسبت به شست وشوی آن اقدام کنید، بعد از اضافه کردن مواد شوینده به آب،پتو را داخل آب قرار دهید و هر دفعه قسمتی از پتو را شسته و از آب خارج کنید که مجددا آلوده نشود.

بعد از آنکه پتو کامل شسته شده آب درون تشت را تخلیه کنید و  درون آن ،آب تمیز بریزید و پتو را  اینبار بدون مواد شوینده مالش بدهید تا مواد شوینده باقی مانده در آن به طور کامل خارج شود و به الیاف پتو آسیبی نرساند و تا هنگامی که اطمینان حاصل کردید که همه ی مواد شوینده از پتو خارج شده است این کار را تکرار کنید. 

در آخر پتو را از آب بیرون بیاورید و خوب آن را فشار دهید و آن را در جای مناسب آویزان کنید تا کامل خشک شد.

شست و شو پتو با ماشین لباس شویی

برای شستن پتو با ماشین لباس شویی ابتدا باید اطمینان حاصل کنیم که پتو قابلیت شست وشو با ماشین لباس شویی را داشته باشد اگر پتوی شما بیش از حد بزرگ و یا  الیاف آن حساس است بهتر است آن را به صورت دستی بشویید هم چنین ماشین لباس شویی شما بایدظرفیت شست و شو پتو را داشته باشد تا آسیبی به ماشین لباس شویی وارد نشود اگر ماشین لباس شویی شما6 کیلویی است شستن پتو در آن اصلا توصیه نمی شود زیرا پتو چون سنگین است آب زیادی جذب میکند و بعد از جذب آب ،وزن آن تقریبا سه برابر افزایش میابد و اگر ماشین لباس شویی ظرفیت آن را نداشته باشد باعث آسیب  به آن می شود.

بهتر است قبل از انداختن پتو در ماشین لباس شویی اطمینان حاصل کنید که پتو رنگ نمی دهد پس ابتدا قسمتی از پتو را در آب بگذارید و اگر رنگ نداد آن را در ماشین لباس شویی بیندازید اگر رنگ داد بهتر است آن را با دست بشویید.

برای شستن پتو در همه مواقع از آب سرد استفاده کنید زیرا ماشین لباس شویی به دلیل اینکه حرکات چرخشی دارداگر داخل آن آب گرم باشد آسیب زیادی به بافت پتو وارد میکند بنابراین لازم است حتما از آب سرد استفاده کنید.

بهتر است از شوینده مناسب استفاده شود تا به رنگ پتو آسیبی وارد نشود.اگر پتوی شما سبک می باشد مدت زمان سه تا پنج  دقیقه برای شستن آن کفایت می کند ولی اگر پتوی شما سنگین است یک دور کامل آن را بشویید.

نحوه خشک کردن پتو نیز بسیار اهمیت دارد بهتر است از خشک کردن پتو با حرارت خشک کن ماشین لباس شویی خودداری کنید فقط لازم است که آب اضافی که در پتو باقی مانده است از پتو خارج شود سپس پتو را تا کرده و چند حوله لا به لای آن قرار دهید تا نم آن را به خوبی بگیرد سپس آن را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

برای پهن کردن پتو در هوای آزاد بهتر است پتو را روی یک بند محکم پهن کنید و آن را کاملا باز کنید تا تمام سطوح آن خشک شود هم چنین از قرار دادن پتو در نور مستقیم آفتاب و اتو کردن آن پرهیز کنید.

اگر امکان پهن کردن پتو در هوای آزاد را ندارید و مجبور هستید  با حرارت خشک کن ماشین لباس شویی،پتو را خشک کنید لازم است از تنظیمات گرمایی آهسته یا متوسط برای خشک کردن پتو استفاده کنید فقط باید دقت کنید که حرارت زیاد باعث چروک و کوچک شدن پتو می شود پس برای خشک کردن پتو به این صورت عمل کنید که پتو را داخل ماشین خشک کن قرار دهید به طوری که وزن پتو به طور مساوی تقسیم شده باشد پتو های سنگین و ضخیم باید یک دور کامل خشک کنید و گرمای خشک کن حتما باید روی درجه پایینی باشد.

هنگامی که پتو با ماشین لباس شویی شسته میشود به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارد پس لازم است خشک کن را برای بار دوم تنظیم کنید تا پتو کاملا خشک شود بعد از آن پتو را آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

نکته ای که در مورد پتو های پشمی وجود دارد این است که بهتر است شستن پتو های پشمی را به خشک شویی بسپارید زیرا در صورتی که پتوی پشمی را در خانه بشویید باعث آب رفتن و سفت شدن پتوی پشمی تان می شود زیرا پتو های پشمی دارای یک لایه ی محافظ هستند که اگر پتوی پشمی را در خانه بشویید باعث ضعیف شدن این لایه می شود.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کارخانه تولید پتو سربازی شکوفه ، نمدی و مینک ( نماد مشهور...

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پتو سربازی یا نظامی، پتو شکوفه، پتو نمدی ، پتو مینک، پتو مسافرتی، پتو خاکی یا شتری یا گردویی، نخ پتو، تشک و لحاف مسافرتی یا خوابگاهی، بالش و جا رختخوابی، پتو سربازی شکوفه، پتو ژله ای، حصیر پلاستیکی، چفیه، شمد یا روانداز، پتو نمدی ببری یا پلنگی، پتو سربازی ساده

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات