کارخانه تولید پتو سربازی شکوفه ، نمدی و مینک ( نماد مشهور...

پتو سربازی یا نظامی, پتو شکوفه, پتو نمدی

vip
vip

دانستنیهایی در مورد پتو

ریشه کلمه پتو از کجا آمده ؟

پتو،از پت به معنی مو گرفته شده است . در فرهنگ دهخدا پتو را چنین معنی نموده اند: از پت به معنی مو، قسمی منسوج پشمین.

همچنین پتو ، به ضم پ و تاست که در لهجه کرمانیان بمعنی پر پشم و پشمالوست

اما پس از معنی و ریشه کلمه پتو می خواهیم اندکی در مورد کاربرد پتو در خانه و خانواده صحبت نماییم که یک سوال و شاید تنها سوال آن این باشد که آیا تاکنون به موارد مصرف پتو اندیشیده اید ؟

علی رغم اینکه پتو در منظر عام یک کالای لوکس و فانتزی دیده می شود اما از نظر  فنی کاملا یک کالای استراتژیک و اساسی است در ذیل به موارد

مصرف پتو که شاید گوشه ای از آن باشد اشاره می نماید :

تقریبا پتو در تمامی دوران زندگی یک فرد مورد استفاده است حال اینکه فقط نوع ، کیفیت و ظاهر این پتوها با هم متفاوت است .

از بدو تولد یک کودک که بدنیا می آید او را به اصطلاح پتو پیچ می نمایند و تا پایان عمر از پتوبه عنوان یک رو انداز و یا یک کالایی که او را در برابر سرما حفظ می نماید  استفاده می شود .

در سازمان هلال احمر پتو به عنوان یک کالای اورژانسی و استراتژیک در کنار کلیه کالاهای اساسی قرار گرفته است حال اینکه در هر یک از حوادث طبیعی اولین محموله ارسالی برای آسیب دیدگان پس از غذا پتو می باشد .

کوهنوردان حرفه ای حتما در وسایل مربوط به کوهنوردی پتو را نیز جزو وسایل اساسی خود جای داده اند کمااینکه امروزه پتوهای بسیار گرم و بسیار سبک تولید شده است که این افراد حتما از این نوع پتو استفاده می کنند .

پتو علاوه بر اینکه یک کالا جهت رو انداز استفاده می شود هنوز در بسیاری از نقاط جهان و ایران به عنوان یک زیر انداز و گلیم مرسوم است. تا قبل از مدرن شدن منازل و ورود مبلمان، میزبانان برای احترام و ارج نهادن به میهمان حتما نشیمن گاهی از پتویی نرم برای وی فراهم می نمودند که هنوز هم در بسیاری از نقاط ، این سنت پذیرایی مرسوم است .

پتو کالایی است که هیچگاه ضایعات آن را به زباله نمی اندازند .

یکی از نکات جالب در مورد مصرف پتو استفاده از یک پتوی مستعمل میباشد.

در بسیاری از خانواده های عشایری و روستایی برای تهیه جهاز و یا پالان احشام از پتو های مستعمل استفاده  می نمودند امروز در شهرها پتوهای مستعمل را به عنوان یک تی برای شستشو و خشک نمودن زمین استفاده می نمایند .

یکی دیگر از موارد مصرف پتو که شاید هیچگاه به آن فکر نکرده باشید و یا اینکه برایتان پیش نیامده است که امیدواریم هیچ گاه پیش نیاید خاموش کردن آتش در یک منزل و یا یک کارگاه به وسیله پتو است .

در آموزشهای سازمان آتش نشانی خاموش کردن آتش به وسیله پتو یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روشهای آموزشی مهار آتش است که آموزش داده می شود.

از دیگر موارد مصرف پتو استفاده از آن برای هدیه دادن است.بسیار و فراوان مرسوم است که پتو را برای   حجاج و عروس و دامادها و یا کسی که منزل جدید خریداری نموده است کادو می بردند که این خود نشان ارزشمند بودن این کالاست .

اما پتو فقط برای زیر انداز و رو انداز و گرم کردن نیست با گذشت روزگار و مدرن شدن آن از پتو به عنوان یک کالای تزیینی و لوکس نیز استفاده می گردد امروزه بسیاری از کارخانه ها تابلوهای بسیار زیبا و یا آیات مذهبی را از جنس پتو تولید و به عنوان یک تابلوی تزیینی عرضه می نمایند.

در گذشته های نه چندان دور مردم در شهرها و روستاها برای تشیع اجساد خود به گورستانها از پتو استفاده می نمودند به این گونه که جسد متوفی را در پتو گذاشته و آن را برروی یک نردبان تا گورستان حمل می نمودند .

بیان این مطالب فقط از این بابت است که اگر کمی به اطراف خود نگاه کنیم تقریبا هیچ خانه ای نیست که در آن پتو وجود نداشته باشد پس به همین دلایل پتو را می توان به عنوان یک کالای اساسی و استراتژیک در کنار دیگر اقلام اساسی زندگی نام برد که اهمیتی فراوان دارد .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کارخانه تولید پتو سربازی شکوفه ، نمدی و مینک ( نماد مشهور...

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پتو سربازی یا نظامی، پتو شکوفه، پتو نمدی ، پتو مینک، پتو مسافرتی، پتو خاکی یا شتری یا گردویی، نخ پتو، تشک و لحاف مسافرتی یا خوابگاهی، بالش و جا رختخوابی، پتو سربازی شکوفه، پتو ژله ای، حصیر پلاستیکی، چفیه، شمد یا روانداز، پتو نمدی ببری یا پلنگی، پتو سربازی ساده

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات