فناوری دارویی درسا به ساز

پایلوت راکتورهای شیمیایی, اسپری درایر آزمایشگاهی, اتاق تمیز پرتابل

رآکتور و کاربرد آن (Pilot Chemical Reactor)

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

رآکتور شیمیایی (Chemical Reactor) دستگاهی است که در آن واکنش یا واکنش های شیمیایی نظیر تبدیل، ترکیب یا تجزیه به منظور تولید مواد مورد نظر انجام می شود.

در یک واحد صنایع شیمیایی مواد خام ابتدا از یک رشته فرآیندهای تغییر فیزیکی اولیه از قبیل جداسازی، مخلوط کردن و … عبور می کنند تا آماده ورود به مرحله بعدی یعنی تغییرات شیمیایی شوند. در این مرحله به کمک رآکتور یا راکتورهای مناسب واکنش های شیمیایی مورد نظر انجام و محصول تهیه می شود. به دلیل انجام بعضی از واکنش های ناخواسته یا وجود مقداری از مواد خام که در رآکتور فرصت انجام واکنش نداشته و همراه محصول از رآکتور خارج شده اند، این محصول غالبا قابل عرضه به بازار نمی باشد و لازم است عملیات فیزیکی نهایی از قبیل جداسازی، خالص سازی و… بروی آن انجام شود. در صنایع شیمیایی، آن بخش از عملیات شیمیایی که در رآکتورها صورت می گیرد مهمترین و حساس ترین عملیات کارخانه محسوب می گردد.

طراحی و بهره‌برداری از رآکتورهای شیمیایی از جمله مهمترین وظایف متخصصین صنایع شیمیایی از جمله مهندسین شیمی است. طراحی رآکتور شیمیایی نیازمند شناخت درست از واکنش شیمیایی انجام گرفته در رآکتور است و برای این منظور تسلط بر علومی چون ترمودینامیک شیمیایی، سینتیک شیمیایی و ریاضیات ضروری است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فناوری دارویی درسا به ساز

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پایلوت راکتورهای شیمیایی، اسپری درایر آزمایشگاهی، اتاق تمیز پرتابل، جت میل، رپید کلین روم، spray dryer، spray drier، کلین روم، راکتور شیمیایی، شیشه گری، cleanroom، خشک کن پاششی، اکسترودر اسفرونایزر، پلت دارویی داروسازی، تبدیل محلول به پودر، خشک کردن نمونه حل شده

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات