زرپلاست

گالن پلاستیکی, سطل پلاستیکی, بشکه پلاستیکی

پلی استایرن(ps) یا پلاستیکی به نام کریستال

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پلی استایرن (PS) یک پلاستیک تقریبا ارزان  و سخت است و به دلیل ویژگی های خاص خود و کم بودن هزینه ساخت آن در دنیای پیشرفته امروز کاربرد زیادی یافته است. برای مثال لیوان ها و ظروف غذایی یکبار مصرف از پلی استایرن هستند و از مشخصات آن محدوده رنگ بسیار مناسب͵ شفافیت ͵سختی و جذب کم آب است.


نحوه تولید PS:

معمولا به روش رادیکال آزاد از مونومرهای استایرن تولید میشود. چون واحد استایرنی هم میتواند  به عنوان الکترون دهنده و الترون گیرنده فعالیت کند.مکانیسم های دیگری به جز رادیکال آزاد͵ مانند مکانیسم های آنیونی ͵کاتیونی و کوئوردینانسیونی نیز میتوانند مورد استفاده قرار گیرند.روش اصلی تولید صنعتی آن پلیمرزاسیون توده ای است که در دو مرحله انجام میشود. در مرحله اول پلیمرزاسیون در دمای °C 80 رخ میده و درصد تبدیل حدودا ۳۰% به دست می آید. سپس مخلوط را وارد راکتور دوم میکنند جاییکه پلیمرزاسیون دردمای C° ۲۰۰-۱۰۰ رخ میدهد . پلیمر به دست آمده در صد تبدیل بالایی داشته ولی وزن مولکولی با توزیع متفاوتی دارد.پلی استایرن سیندیوتاکتیک در حال حاضر توسط پلیمرزاسیون با کاتالست های متالوسن ͵تولید میشود. پلی استایرن سیندیدتاکتیک͵ بلوری است و در دمای °C 270 به جوش می آید ولی بسیار گران است .ساختار شیمیایی در شکل زیر نشان داده شده است:


خواص PS :

خلوص͵میزان استایرن͵w M ͵ درجه شاخه ای شدن و توزیع وزن مولکولی  تحت تاثیر شرایط مختلف پلیمرزاسیون است

مزایا:

PS به دلیل درجه بالای شاخه ای بودنش به طور طبیعی آمورف (بی نظم) است

عایق خوبی است  چون قطبیتش کم است

در برابر آب و حلال های دیگر͵ مقاومت خوبی دارد

معایب:

ضعف اصلی PS شکنندگی آن͵

پایداری کم در برابر نور UV

اشتعال پذیری آن است. (اشتعال پذیری آن با ترکیب با هالوژن ها بهبود می یابد)

تخریب PS به صورت یک مرحله ای در بالای دمای C° ۳۰۰ رخ میدهد. حدود ۴۰%محصولات مونومری به همراه مقادیر قابل توجهی اولیگومرو همچنین  میزان کمی بنزن و تولوئن تولید میشود. حلال های متداول PS ͵هیدروکربن های کلر دار͵ THF و متیل اتیل کتون  (MEK) است.

منبع : http://zarplast.ir/

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

زرپلاست

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

گالن پلاستیکی، سطل پلاستیکی، بشکه پلاستیکی ، دبه پلاستیکی، بطری پلاستیکی، سطل رنگ، سطل چسب ، بطری استوانه، بطری سم، گالن روغن، دبه ماستی، گالن کتابی ، گالن صنعتی، گالن دکمه دار، قوطی پلاستیکی، قوطی پلمپی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات