ورق مقوا شتاشگ

تهیه کننده خط تولید سلولزی, تولید ورق مقوا, تهیه خط بازیافت کاغذ

اگر تمایل به کسب اطلاعات در خصوص فرآیند تولید کاغذ دارید به این مقاله مراجعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اگر تمایل به کسب اطلاعات در خصوص فرآیند تولید  کاغذ دارید به این مقاله مراجعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

 

روش های جدا سازی کاغذ از زباله

روش های جدا سازی کاغذهای باطله از زباله های شهری به شرح زیر خلاصه می شود:

۱) مرحله اول: روش های جدا سازی مواد از زباله از محل تولید توسط مردم یا نهادهای مسئول

۲) مرحله دوم: حذف کامل کاغذ از زباله های خانگی به وسیله ماشین آلات یا با استفاده از تسمه نقاله و نیروی انسانی 3) مرحله سوم: روش پیشرفته ای است که طی آن جدا سازی کاغذ با کمک تونل های تولید باد متناسب با نوع، اندازه و جنس کاغذهای باطله انجام می شود.

●روش های معمولی بازیافت کاغذ در ایران

::نوع مجاز: این روش معمولا دارای پروانه رسمی است و با کنترل دائم و اعمال ضوابط بهداشتی مشکلی ایجاد نمی کند. این روش به این ترتیب انجام می شود که کاغذهای باطله از زباله یا معمولا از منابع تولید جدا می شود. بعد از آسیاب مخلوط می شود تا به خوبی خیس شود و پس از به هم زدن به مرحله غلتک و آب گیری هدایت شود. پس از این مرحله نوبت به آبگیری مجدد می رسد که با فشار در واقع اتو و به تونل حرارتی که معمولا ۲۵۰ درجه سانتی گراد حرارت دارد فرستاده می شود. البته در برخی موارد استفاده از نور خورشید تا حدودی هزینه های تولید انرژی حرارتی را کاهش می دهد. از این پس اوراق خشک شده کاغذ که به شکل صفحات ویژه از دستگاه خارج می شود، به دستگاه برش و آماده سازی و سپس برای بسته بندی به بازار فروش ارسال می شود. در این نوع سیستم ها معمولا سیکل بازگشت آب وجود دارد و ضایعات در مخازن شخصی جمع آوری می شود تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد یا به روشی معقول دفع شود.

::نوع غیر مجاز: جدا سازی کاغذ و کارتن که تعداد آن ها بسیار زیاد است. به علت مخفی بودن، از هر گونه ضابطه بهداشتی به دور است و در واقع مراکز انتشار آلودگی به شمار می رود که امید است در چهارچوب برنامه های صحیح بازیافت مواد مورد توجه قرار گیرد.

●چرا کاغذ بازیافت می شود : در کشور ما با مصرف ۶۰۰ هزار تن کاغذ در سال فقط با جدا سازی ۲۰درصد آن تنها ۱۲۰ هزار تن کاغذ باطله بازیافت می شود.

 

 تولید شانه تخم‌مرغ و میوه و...

فرآیندهای تولیدی دیده شده در صنعت کشور عموماً مشابه می باشد شامل یک قاب مکشی (suction)  و یک قالب پرسی می باشد قالب مکشی از چند قسمت فریم اصلی, قسمت لمل برنجی منفذدار, و قسمت توری فلزی که بروی لمل‌ها می‌نشیند قالب پرسی یک تکه بوده و قالب قرینه قالب مکشی می باشد این قالب یک تکه, برنجی و منفذدار می‌باشد. قالب های پرسی به صورت ردیف‌ها بروی سینی برنجی نصب می‌شوند و ماشین دارای دو چرخ دوار پرسی در بالا و مکشی در پایین است وضعیت این چرخ ها به گونه‌ای است که در یک نقطه خاص قالب‌های پرسی و مکشی بروی هم جفت‌شده و فشار لازم روی قالب‌های مکشی وارد می‌آیند در حین کار قالب‌های مکشی به ترتیب وارد حوضچه خمیر می‌شوند این حوضچه به صورت نیم‌استوانه است که به طور مستمر از خمیر پر می شود. پس از ورود قالب‌های مکشی بطور اتوماتیک بلافاصله مکش صورت گرفته و یک لایه خمیر بروی توری می‌چسبد سپس قالب مکشی از حوضچه بیرون آمده و در هنگامی که قالب مکشی در بالای چرخ محور مکشی قرار گرفت قالب پرسی بروی آن قرار می‌گیرد تا ضمن آب‌گیری بیشتر خمیر آنرا فشرده نماید تا از استحکام بیشتری برخودار شود در همین لحظه بطور اتوماتیک دو عمل صورت می‌گیرد اول مکش خمیر توسط قالب پرسی و دوم فشار باد در پشت خمیر در قالب مکشی که منجر به انتقال خمیر از قالب مکشی به قالب پرسی می‌شود. سپس قالب مکشی که اینک خالی از خمیرشده, در اثر حرکت دورانی چرخ محور مکشی به حرکت خود ادامه داده و دوباره به درون حوضچه خمیر فرستاده می‌شود. قالب پرسی به همراه خمیر بروی چرخ محور پرسی حرکت‌کرده و سپس در نقطه ای خاص خمیر را به شکل قالب می‌باشد در اثر فشار باد بروی سینی‌های فلزی مخصوص رها می‌کند. این سینی‌ها به همراه خمیر قالبی مرطوب بروی زنجیر حرکت کرده و وارد تونل هوای گرم با دمای 120 الی 150 می‌شود. این سینی‌ها بروی زنجیر نقاله چندین بار (8 الی 10 بار بسته به نوع طراحی) در طول تونل هوای گرم حرکت رفت و برگشتی انجام می‌دهد این امر باعث می شود هر خمیر قالبی به طور تقریب 20 دقیقه در معرض هوای گرم تونل خشک‌کن قرار می‌گیرد (زمان فوق بسته به سرعت ماشین می‌باشد) سپس قالب سلولزی خشک‌شده (شانه تخم مرغ, شانه سیب و یا هر نوع قالب دیگر) از تونل خارج گشته و در مقدار معینی بسته‌بندی می‌شود. عمل مکش به وسیله یک وکیوم پمپ فشار مکش لازم را جهت قالبهای نکش تامین می‌کند و فشار باد لازم توسط کمپرسور تامین می‌شود. حرارت تونل خشک‌کن توسط مشعل‌های گازی و فن‌های الکتریکی تامین می‌شود.

به مقالهفرآیند تولید بازیافت‌ کاغذ و مقوامراجعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

 

مختصری از مراحل بازيافت کاغذ

۱.جمع آوری : انواع مختلف کاغذ در بازیافت به محصولات متفاوتی تبدیل می شوند.به همین دلیل مثلا روزنامه ها و مجله ها باید جداگانه جمع آوری شوند.

۲.جدا سازی :در مرکز بازیافت. کاغذ از مواد دیگر مانند پلاستیک.گیره های کاغذ.چسب و هر ماده ای که به همراه کاغذ قابل بازیافت نیست جدا می شود.سپس این کاغذها دسته بندی می شوند و به آسیاب فرستاده می شوند.هر دسته از این کاغذها حدود 1000 پوند وزن دارد.

۳.خمير سازی :در آسیاب دسته های کاغذ در خمره های بزرگ آب و مواد شیمیایی خیسانده میشوند و سپس به صورت صفحه های جدا از هم در می آیند .محصول این مرحله خمیر کاغذ است.

۴.صاف کردن:خمیر در شماری از صافی ها قرار می گیرد.برای اینکه بعضی از ناخالصی ها مانند پلاستیک ها.افزودنی ها.استحکام بخش ها و ذرات سست مرکب از خمیر جدا شوند.

۵.مرکب زدايی:کاغذ هایی که دارای مرکب هستند مانند روزنامه ها و مجله ها باید قبل از تولید محصول جدید مرکبشان زدوده شود.خمیر وارد یک دستگاه شناورساز می شود.مواد شیمیایی صابونی برای راحت تر جدا شدن مرکب از خمیر افزوده می شوند.حباب های هوا در مخلوط دمیده می شوند.مرکب به حباب ها می چسبد و بالا می آید.حباب های مرکبی از سطح مخلوط برداشته می شوند و خمیر بدون مرکب حاصل می شود.

۶.توليد محصول جديد:حال خمیری که تمیز و مرکب زدایی شده است بازیافت می شود.اغلب این خمیر با خمیر دیگری برای تولید محصولات جدید مخلوط می شود.

به مقاله فرآیند تولید بازیافت‌ کاغذ و مقوا مراجعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

 

شرکت شتاشگ آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی بازیافت کاغذ را اعلام می دارد

هم اکنون سفارش طرح توجیهی بازیافت کاغذ و مقوا دهید

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد ، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ورق مقوا شتاشگ

گلستان، گنبد کاووس

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تهیه کننده خط تولید سلولزی، تولید ورق مقوا، تهیه خط بازیافت کاغذ، تهیه خط تولید دوبلکس، تهیه خط تولید دستمال کاغذی، تهیه خط تولید ورق مقوا، تهیه خط تولید خمیر کاغذ، تهیه خط تولید کارتن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات