نامدار صنعت آذر آسا

برقگیر نوین, مقره های سیلیکونی اتکایی, پوشش دهی پستهای برق

ارزیابی پوششهای RTV برای پستهای فشار قوی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

به منظور ممانعت از هدایت جریان الکتریکی در مسیر های ناخواسته در سیستم های قدرت از مقره های فشار قوی استفاده می شود. از آنجاییکه این مقره ها برای جداسازی سطوح ولتاژ فشار قوی بکار برده   می شوند، باید دارای مقاومت سطحی بسیار بالایی باشند. با وجود مناسب بودن مقاومت سطحی مقره ها در حین طراحی و ساخت، پس از نصب در مناطق آلوده و با گذشت زمان، لایه آلودگی نشسته بر سطح آنها با رطوبت هوا یا نزولات جوی تلفیق گشته و با حل شدن مواد محلول آلودگی و پیدایش یک لایه سطحی الکترولیتی، مسیری مناسب جهت هدایت جریان بر سطح مقره ها ایجاد می شود.

بررسي سوابق بهره‌برداري در مناطق وسيعي از كشور از جمله مناطق تحت پوشش شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع مازندران، گيلان, هرمزگان، سيستان و بلوچستان، بوشهر، آذربايجان غربي و خوزستان نشان مي‌دهند پايداري ايزولاسيون در برابر ولتاژ فركانس قدرت و شرايط سخت محيطي تحت تاثير قرار گرفته است.

اهميت ايزولاسيون و شناخت عوامل موثر بر عملكرد آن و روش هاي مقابله با اثرات مخرب آن با اين واقعيت كه حدود 70 درصد از خطاهاي موجود خطوط ناشي از عملكرد نامناسب مقره‌هاي فشار قوي مي‌باشد در حالي كه حدود 10 درصد هزينه خط را دربردارند، بيش از پيش آشكار مي‌گردد. در این خصوص حساسیت خاصی که پست های فشار قوی دارند مخصوصا در نواحی که پاشش آب و آلودگی محیط وجود دارد و قابلیت اطمینان پست و برق رسانی مطمئن بسیار دارای اهمیت می باشد. بررسی وضعیت ایزولاسیون و بکار گیری روش های مدرن تعمیر ونگهداری از اهمیت خاصی برخوردار می گردد.

به منظور مقابله با اثرات نامطلوب آلودگی در پست های فشار قوی مناطق آلوده، روش های مختلفی نظیر شستشوی دوره ای مقره ها و استفاده از گریس های سیلیکونی جهت نگهداری ایزولاسیون بکار گرفته می شود. شستشوی دوره ای مقره ها با توجه به تعداد دفعات بالای تکرار سالیانه از لحاظ فنی و اقتصادی با محدودیت هایی روبروست. استفاده از گریس ها ی سیلیکونی نیز هزینه اجرایی بالایی داشته و در مناطق دارای میزان آلودگی نامحلول بالا، کارایی ندارد. در این گزارش استفاده از پوششهای سیلیکون رابری RTV، بعنوان روشی جایگزین جهت تعمیر و نگهداری ایزولاسیون پست ها در مناطق آلوده معرفی شده است. این روش برای مقابله با آلودگی های آنی نیز موثر بوده و محدودیتی از نظر میزان آلودگی نامحلول محیط ندارد. علاوه بر دلایل فنی موجود، محاسبات انجام شده نشان می دهد که استفاده از این روش از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه  می باشد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نامدار صنعت آذر آسا

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برقگیر نوین، مقره های سیلیکونی اتکایی، پوشش دهی پستهای برق، یخ زدایی خطوط برق

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات