ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

بررسی تخصصی دوربین مداربسته پانورامیک DW - قسمت اول

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

دوربین های مداربسته، از اصلی ترین اجزا در سیستم های نظارت تصویری هستند. بنابراین نوع دوربین و رزولوشن آن برای ضبط تصاویر، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اخیرا شرکت دیجیتال واچ داگ Digital Watchdog که به اختصار با برند DW شناخته می شود یک دوربین مداربسته با نام MegaPIX PANO 48MP را معرفی کرده است.

بررسی تخصصی دوربین مداربسته پانورامیک DW

این دوربین زاویه دید 180 درجه ای دارد و با رزولوشن بالای خود قادر است تصاویر را با کیفیت بسیار عالی ضبط نماید.

از دیگر قابلیت های این دوربین که بسیار مورد توجه قرار گرفته این است که می تواند با وجود پهنای باند محدود و نور کم نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

جالب است بدانید که برند DW این دوربین منحصر به فرد را با قیمتی مناسب و بسیار کمتر از محصولات مشابه شرکت های رقیب وارد بازار کرده است.

کارشناسان در یک بررسی تخصصی میان چند مدل خاص از دوربین های مداربسته، آن ها را در شرایط نور کم، نور کامل، میزان مصرف پهنای باند و نصب و راه اندازی با هم مقایسه کردند.

در ادامه، به بیان نتایج این مقایسه که میان دوربین های MegaPIX PANO 48MP، Axis Q3709-PVE، Pelco Optera و Vivotek MS8391 انجام شده، خواهیم پرداخت.

در صحنه هایی با نور کامل، دوربین مداربسته DW 48MP  توانست تصاویر را با جزئیات بهتری ضبط کند. این امر خصوصا در مقایسه با دوربین مداربسته 33 مگا پیکسلی اکسیز Q3709-PVE بسیار جالب توجه بود.

در مقابل تصاویری که با دوربین DW در صحنه هایی با نور کم، گرفته شد مشابه دوربین های مداربسته عادی بود که قابلیت IR یا دید در شب دارند.

البته لازم به ذکر است کارشناسان موفق شدند که در فواصل نزدیک جزئیات قابل قبولی را از تصاویر ضبط شده با این دوربین 48 مگاپیکسلی دریافت کنند.

اما در نور بسیار کم و فضاهای بسیار تاریک که میزان نور در حدود 0.02 لوکس در نظر گرفته شده بود، هیچ تصویر مشخص و قابل استفاده ای دریافت نشد.

برای توضیح دیگر خصوصیات دوربین مداربسته DW باید بگوییم که این دوربین با قابلیت ONVIF سازگاری ندارد و فقط می تواند با VMS های اپتیکس Spectrum/Network کار کند.

قیمت دوربین مداربسته DW با زاویه دید 180 درجه در مقایسه با دوربین مدار بسته اکسیز Q3709-PVE تفاوت چندانی ندارد. اما نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی Pelco یا ویویتک، با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

شکل ظاهری دوربین مداربسته PZV2M7T برند DW بسیار خاص و منحصر به فرد طراحی شده است. این دوربین مداربسته پانورامیک، تا حد زیادی مشابه دوربین های مداربسته دام با سری صاف و مسطح است.

در این دوربین ها 4 سنسور تصویری تعبیه شده که هر یک به صورت مجزا قابل تنظیم هستند. می توان گفت این قابلیت تا حد زیادی مشابه دوربین مداربسته ویویتک مدل MS8391 می باشد.

برای اطلاع از سایر نتایج بررسی تخصصی، قسمت بعدی این مقاله را در سایت ایده برتر دنبال کنید.

منبع: cctvonline

مطالب مرتبط:

مشکلات امنیتی دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس

استاندارد ONVIF در دوربین های مداربسته تحت شبکه

مشکلات رایج پس از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات