پاک ایمان طب سلامت

ژنراتور ازن خانگی, طراحی ژنراتورهای اکسیژن فعال, ژنراتور ازن پزشکی

اکسیژن فعال (ازن) چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

                                                              به نام یکتا ی آفریننده

 

مقدمه:

به نام خداوندی که جان را آفرید و ما را به عنوان اشرف خلایق آن صاحب گردانید .در جهان امروز و با توجه به صنعتی شدن زندگی روزمره بشر و به دنبال رشد روز افزون نیازهای ذهنی و فطری انسانها در جهت پرورش سطح رفاه فردی و جمعی به سمت جامعه ای سالم و با نشاط نیازهای بشربه معقوله ای به نام سلامت افزایش یافته است . در دنیای اطلاعات و صنعت امروز و با افزایش روزافزون جمعیت بشر قدرتهای بزرگ جهان با حجم عظیمی از نیازهای اولیه و ثانویه ی جوامع رو به رو شدند. مانند : تغذیه ،سلامت ،آموزش ،مسکن و غیره...! تامین این میزان از نیازهای افراد جامعه به روش سنتی گذشته میسر نبود و به این منظور بود که معقوله ی تولید انبوه متولد شد .تولید انبوه مواد غذایی ، تولید انبوه نیازهای رفاهی ، و انواع دیگر خواسته های بشر ضربه ی عظیمی به بدنه سلامت روحی و جسمی جامعه زد. که این ضربه شامل از دست رفتن کیفیت گذشته نیاز ها شد و در نگاهی دیگر کمیت بر کیفیت غلبه کرد و تاثیر سوء گذاشت .

اما اکنون چه باید کرد ؟ استفاده نادرست از فراورده های نادرست ؟ اعتراض به تولید مواد غذایی نا سالم ؟

خوشا ما را که همیشه حافظی داریم !

خداوند متعال همیشه و همه زمان و در همه جا درمان هر دردی را در طبیعت گنجانده است ولو این که آن درد از جایی غیر از طبیعت نشئات گرفته باشد. امروزه این طبیعت ناجی دست در دست تکنولوژی قرار داده تا انسان را از مصیبت عظیمی که در آینده نه چندان دور انتظار او را میکشد مصون دارد .

 

اجازه بدهید بزرگ پاک کننده طبیعت و یکتا تصفیه گر زمینی را به شما معرفی کنم ...!

 

فرایندی که زندگی را متحول میکند

 

اکسیژن فعال (ازن) چیست ؟

ازن نوعی از اتم تکامل یافته اکسیژن میباشد که اکسیژن O3 نام دارد، قوی­ترین اکسیدکننده و ضدعفونی کننده تجاری موجود در جهان است که بعد از ترکیب با انواع الاینده ها و تبدیل انها به فراورده های بی ضرر هیچ اثری از خود بر جای نگذاشته و به سرعت به اکسیژن دواتمی O2 تبدیل می­شود. تولید ازن در محل و به صورت لحظه ای بوده و ماده اولیه ان اکسیژن ترکیب شده در هوا می­باشد که  از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. ازن در واقع هیچ موجودیت مضری را از بین نمیبرد بلکه ماهیت آلوده ی آن را بی ضرر و مورد استفاده و قابل اعتماد میکند .

 

تاریخچه اکسیژن فعال (ازن) : ازن به عنوان یک اکسید کننده قوی

از ابتدای خلقت زمین طبيعت هنگام رعد و برق به طور دائم، ازن را بوجود مي آورد و از خصوصيات ضد عفوني کنندگي آن براي پالايش آب و هوا و محيط زيست جانداران استفاده مي نمايد. ما بر این عقیده ایم که جانداران از ابتدای افرینش تا به کنون خود را نیازمند نوشیدن اب و تنفس هوا میدانستند در ناخوداگاه جهان این ازن بود که اب و هوا را برایشان پاک و بی ضرر نگاه میداشت که بیضرر بودن هر کدام از اين عناصر در  زندگي بدون وجود ازن غير ممکن مي باشد. به همين دليل است که ضد عفوني و پالاينده زدائي با ازن، ضدعفوني همگام با طبيعت ناميده مي شود. ازن بدون در نظر گرفتن ماهیت باکتری ،ویروس، قارچ ،میکروارگانیسم وانگل ، آنها را تغییر ماهیت میدهد. این تغییر ماهیت در طبیعت روزمره ما به هنگام رعد و برق و يا تابش نور خورشيد بر جو، گاز ازن را به صورت کاملاً طبيعي توليد میکند.

ازن در سال 1840 میلادی کشف شد و در سال 1857 اولین دستگاه مولد ازن ساخته شد. در سال 1893 در کشور هلند، در سال 1906 در کشور فرانسه، ودر سال 1940 در کشور آمریکا، ازن برای تصفیه آب مورد استفاده قرار گرفت.
کشورهای زیادی (فرانسه، استرالیا، کانادا، آمریکا، هلند و...) اقدام به تولید دستگاههای مولد ازن و بهره برداری از آن نموده اند که این روند روز به روز در حال افزایش می باشد. همچنین FDA در سال 2001 اجازه استفاده از ازن به عنوان ضدعفونی کننده مستقیم را صادر نمود که این عمل تحول عظیمی در استفاده از ازن به صورت گازی و یا محلول در آب برای کاهش بار میکروبی مواد غذایی به وجود آورد.

 

خواص گاز ازن

1) خواص ويروس كشي و باكتري كشي عالي دارد.


2) ازن 3000 برابر سريعتر از کلر باکتري ها را نابود مي سازد. . ازن قادر است 99/99% باكتري ها را از بين ببرد.

3) فرآيند گندزدائي توسط گاز ازن در زمان هاي تماس كوتاه صورت مي گيرد.

4) مشكلات ايمني در رابطه با حمل و نقل و ذخيره گاز ازن در مقايسه گاز كلر  محدود است.

5)توسعه فرآيند گاز ازن براي زلال سازي بسيار آسان است.كه اين خاصيت باعث  شده در اغلب كشور هاي صنعتي تصفيه آب استخرها توسط ازن به تصفيه با كلر ترجيح داده شود .

 6) كيفيت آب هاي تصفيه شده  به علت افزايش غلظت اكسيژن محلول حاصل از گندزدائي ازن و همچنين كيفيت پساب فاضلاب ها از نظر (رنگ،بو و كدورت) خوب است .

 7) ازن سموم حشره كش را تجزيه مي كند و عمر كربن فعال رادر سيستم هاي جذب سطحي با كربن فعالGeneral Activated  Carbon افزايش مي دهد.
کربن فعال از طريق جذب سطحي مي تواند بعضي ترکيبات آلي ومعدني را جذب کند پس از مدتي کربن فعال اشباع مي شود، ازن اين سطح اشباع را از بين مي برد. ازن سبب حذف هيدروكسيد آهن و منگنز شده و شرايط توليد كلروآمين ها و هيدروكربن هاي كلره را از بين مي برد. ازن ترکيبات حلقوي پايدار در محيط زيست ايجاد نمي کند. ولي کلر با توليد ترکيبات حلقوي يک ماده سرطان زاست.

 

استفاده از ازن در صنایع مواد غذایی:

از آنجایی که ازن یک ضدعفونی کنندۀ قوی و مطمئن است ،می تواند رشد بیولوژیکی ارگانیسم های نا خواسته در محصولات غذایی و دستگاه های تولید و نگهدارندۀ مواد غذایی را کنترل کند .مصرف ازن در صنایع مواد غذایی بسیار مناسب است زیرا با وجود قدرت بسیار بالای آن برای ضدعفونی میکرو ارگانیسم ها (سالمونلا،ای کولی و...)قارچها،کپکها،باسیل ها و دیگر عوامل بیماری زا به هیچ نوع مادۀ شیمیایی نیاز ندارد وخود به دلیل نا پایداری پس از ضدعفونی تبدیل به اکسیژن می گردد.

 

برخی از مزایای ازن در مقایسه با سایر گندزداها:


1.افزایش راندمان گندزدایی
2.کوتاه تر بودن زمان ضد عفونی نسبت به سایر گندزداها
3.مازاد ازن تزریق شده در آب به دلیل نیمه عمر کوتاه آن به صورت اکسیژن از سطح آزاد می‌گردد و محیط اطراف را بسیار دلپذیر و مطبوع می‌کند.
4.ترکیبات جانبی کلر مانند : کلرآمین و تری هالومتان ها، ضررهای بسیاری برای سلامتی جانداران و محیط زیست ایجاد می کند ، در حالی که ازن تمام ترکیبات اضافی موجود در آب را، بدون ایجاد باقی مانده نامطلوب برطرف می کند.

با توجه به قدرت بالاي گندزدايي، ازن در مقايسه با كلر و ساير گندزداها زمان كمتري جهت تكميل فرآيند گندزدايي نياز  دارد . بررسي‌ها بيانگر توانايي بيشتر ازن براي از بين بردن ويروس‌ها در مقايسه با كلر و ساير گندزداهاست . ازن قادر است تركيبات فنوليك و ديگر تركيبات مولد طعم در آب شرب را از بين ببرد .

 

 

مزایای دستگاه ازن خانگی :

- سهولت نصب و کاربری آسان

- هزینه پایین نسبت به سایر روشها

- تاثیر 100 درصد در از بین بردن انواع قارچها و میکرو ارگانیزمها حتی هپاتيت

- قابلیت نصب و استفاده در تمامی مکانها

- قابلیت حمل و جابجایی آسان ( پرتابل، مخصوص کارخانجات صنایع غذایی و لبنی و ... )

- قابلیت ضدعفونی کلیه سطوح، موادغذایی، آب، هوا و ...

- عدم تاثیرات مخرب زیست محیطی و سمی مانند استفاده از آب آهک یا گاز کلر

- عدم تاثیر سوء بر کیفیت مواد غذایی

- از بین بردن بوی نامطبوع آب و هوا

 

ديد كلي :        

«اوزون، دارای تمامی امتیازات و خاصیت های ضدعفونی شیمیائی، منهای خطرات ناشی از آن است. تکنولوژی ما، هزینه ضد عفونی توسط اوزون را معقول تر و قابل تحمل تر می کند. ما انتظار داریم که در پی آگاهی عمومی از این محصول، مشتاقان زیادی پیدا کنیم».

 

اکسیژن فعال خطر انتقال میکروب ها و سایر عوامل بیماری زا را به طور جدی و بسیار موثر کاهش می دهد. ازن کپک ها و باکتری ها و سایر عوامل بیماری زایی که توسط صابون و شوینده های رایج از بین نرفته اند را از بین می برد.

 ازن مي‌تواند آفت كش هاي مالاتيون و پاراتيون را كه تركيباتي سرطان‌زا و خطرناك هستند به اسيد فسفريك ( بي‌خطر) تبديل نمايد . ازن یکی از قویترین مواد گند زدا و بوبر طبیعی است که به دانش بشر شناسانده شده است.

 

سیستمهای اکسیژن فعال (ازن) به عنوان مدرنترین تکنولوژی تصفیه و ضد عفونی، مدتهاست در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد توجه قرار گرفته و بصورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

 

برخي از كاربرد هاي حیرت اور ژنراتور ازن خانگی:

• حذف هورمون و عوامل بیماری زا از مواد پروتئینی (مرغ، گوشت، ماهی، میگو)
• نابود کننده میکروب ناقل وبا
• تصفیه کننده هوا و ضدعفونی کننده مواد
• ایده آل برای التیام زخم های دیابتی
• درمان کننده عفونت های قارچی دهان، گلو، روده و پوست
• تصفیه و ضدعفونی کننده کامل آب آشامیدنی و حذف کننده رنگ و بوی آب و سموم کشاورزی
• ضدعفونی کننده و افزایش دهنده زمان ماندگاری میوه ها و سبزی ها بدون نیاز به مواد ضدعفونی کننده رایج
• ضدعفونی کننده لوازم و لباس نوزاد و اسباب بازی کودکان
• ضدعفونی کننده دهان و لثه بعد از عمل جراحی، رفع بوی بد دهان
• تبدیل کننده کیفیت آب شهری به آب بسته بندی ( آب معدنی )
• حذف کننده کلیه بوهای موجود در محیط مانند بوی ناشی از مصرف دخانیات یا پخت و پز
• درمان کننده عفونت های ناخن و ایده آل برای پاک سازی پوست و درمان آکنه

• ضد عفونی وضدانگل و بوبری از حیوانات خانگی ( سگ ، گربه و...)  

 

مزایای استفاده از اكسیژن فعال :                         

افزایش طول عمرسبزیجات و میوه ها
کاهش باکتریها، هاگ ها و قارچهای منتشر شونده از طریق هوا
کاهش باکتریها، هاگ ها و قارچهای منتشر شونده از طریق آب
کاهش میزان ضایعات مواد غذایی
از بین بردن کپک های قارچی، تخم انگلها
کاهش محیط رشد میکروارگانیسم ها
عدم تغییر طعم و مزه ، رنگ و بو
عدم جایگذاری مواد شیمیایی مضر
افزایش اطمینان در تولید محصولات سالم ، ایمن و بی خطر

فرایندهای فوق العاده ژنراتور ازن:

ضدعفونی - سم زدایی - انگل زدایی - بو زدایی - گندزدایی

تاييديه های استفاده از ازن

   سازمان غذا و داروی امریکا ( FDA )

   سازمان بهداشت جهانی    (ٌٌٌWHO)

   سازمان محیط زیست امریکا ( EPA )

   وزارت بهداشت و درمان جمهوري اسلامي ايران (معاونت غذا و دارو)

   شركت آب و فاضلاب تهران

   سازمان تجهیزات پزشکی

اکسیژن فعال درفهرست EPA  به عنوانDBPR   قرار گرفته است و طبق  اين قوانين داراي اثرات جانبي نمي باشد .

سازمان غذا و دارویی آمریکا(FDA ) در سال 2001 کاربرد اكسیژن فعال را بعنوان یک ماده ضدباکتریایی در ضدعفونی مواد غذایی ( شامل گوشت و مرغ ) تصویب نموده است. قابل ذکر است که استفاده از اكسیژن فعال در صنایع غذایی وآبهای آشامیدنی در تاریخ 8/9/1382به تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ( معاونت غذا و دارو) نیز رسیده است.

قابل ستفاده در:


اماکن عمومی ، دفاتر کار ،هتلها ،ارایشگاه ها ، رستورانها ،مهد کودک ها، سالن های ورزشی ، منازل و . . .

 

نتیجه گیری

ما فکر میکنیم که حفظ سلامت مردم آگاه کردن آنها از بیماری و آموزش روشهای پاکسازی وسم زدایی است .

به سختی می توان تمام کاربردهای اکسیژن فعال (ازن) را در این مبحث کوتاه ارائه نمود . مهمترین موضوعی که لازم است بخاطر داشته باشیم اینست که با بکار گیری ازن درضدعفونی مواد غذایی و تصفیه آب آشامیدنی می توان بسیاری از مشکلاتی که توسط دیگر گند زداها واکسید کننده ها قابل رفع نیستند را برطرف نمود که از جمله می توان از اکسید اسیون آلاینده های میکرو ، تثبیت بیولوژیکی آب وضد عفونی نام برد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید
www.ozone3.ir   
تلفن هماهنگی : 09127904608
محقق و تولید کننده ژنراتور اکسیژن فعال : علی اصغر نصر

 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پاک ایمان طب سلامت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ژنراتور ازن خانگی، طراحی ژنراتورهای اکسیژن فعال، ژنراتور ازن پزشکی، دستگاه ضدعفونی، دستگاه سم زدایی، راهکارهای نوین پزشکی درمانی، روغن ازن

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات