مبلمان تختخوابشو مبلینت

مبل تختخوابشو, تخت کم جا, نیم ست مبل اداری

تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

رنگ یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین فاکتورها در جذابیت دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شود. این شاخصه جدا از نوع و چیدمان وسایل، خود به‌ دقت کافی در هنگام انتخاب نیاز دارد. خواب و استراحت یکی از نیازهای روزمره و بدون تغییر انسان به شمار می‌رود و اینکه شما در چه اتاقی به خواب روید و هنگام بیدار شدن با چه رنگ‌هایی مواجه شوید به‌طور مستقیم بر نشاط، روحیه و میزان انرژی شما در فعالیت‌های روزانه تاثیر می‌گذارد. انسان‌های موفق حتی در خواب و استراحت نیز از سایرین موفق‌ترند و فضایی دلنشین و رنگ‌هایی دلخواه را در دکوراسیون اتاق خواب خود فراهم می‌کنند.

در هنگام انتخاب رنگ اتاق خواب بیش از هر چیز سلیقه و علاقه شما باید موردتوجه قرار گیرد. به‌مانند انتخاب لباس که انسان‌ها درکنار اندازه، جنس و دوخت پارچه توجه ویژه ای به آن دارند در دکوراسیون اتاق خواب نیز رنگ شاخصه بارزی است که در اولین نگاه به چشم می‌آید؛ اما در کنار سلیقه، باید بدانیم که هر رنگی یک شخصیت مجزا به فضا می‌بخشد و طبیعتاً کاربری فضا را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاثیر رنگ بر کاربری اتاق خواب

بسته به اینکه از اتاق خواب خود چه استفاده‌ای می‌کنید رنگ‌ها نیز می‌توانند به یاری شما بیایند. برای مثال اگر در اتاق خود فعالیتی جز استراحت و خواب ندارید رنگ آبی می‌تواند آرامش بیشتری ایجاد کند. این رنگ بر خواب عمیق و کاهش استرس و فشارخون تاثیر می‌گذارد.

افزون بر این اگر در اتاق خود به فعالیت‌های کاری هم می‌پردازید در کنار رنگ آبی از رنگ‌هایی نظیر سبز و آجری نیز در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. ترکیب رنگ سبز و آجری موجب می‌شود تا در کنار آرامش، تمرکز بیشتری برای انجام کارهای خود داشته باشید. بر اساس تحقیقات علمی رنگ سبز به افزایش قدرت حافظه و سرعت خواندن و نوشتن کمک می‌کند. خوشبختانه این دو رنگ بار منفی روحی به دنبال ندارند و می‌توانید بدون محدودیت از آنها استفاده کنید.

جالب است بدانید که رنگ‌ها نوع دکوراسیون اتاق خواب را نیز تعیین می کنند. به‌واقع شما می‌توانید با انتخاب یک رنگ مناسب از هزینه‌های اضافی برای خرید وسایل بکاهید و به هدف خود که خواه طراحی یک اتاق مجلل باشد و یا یک اتاق شاد و پرانرژی نزدیک شوید.

  • طراحی یک اتاق خواب مجلل با رنگ قرمز:
  • رنگ قرمز سطح انرژی را بالا می‌برد و افراد را برای گفتگو و حرف زدن تشویق می‌کند. افزایش فشار خون، آدرنالین و تپش قلب از جمله ویژگی‌های این رنگ به شمار می‌رود که موجب می‌شود در استفاده از آن کمی جانب احتیاط را رعایت کنیم. با این وجود رنگ قرمز ویژگی‌هایی دارد تا نتوانیم به‌طور کامل از آن چشم‌پوشی کنیم. اگرچه رنگ قرمز با ویژگی‌های خود برای اتاق خواب جالب به نظر نمی‌رسد اما استفاده از آن به‌عنوان رنگ حاشیه‌ای به همراه یک نورپردازی مصنوعی می‌تواند جلوه‌ای زیبا به فضا به‌خصوص پس از تاریک شدن هوا بدهد. زمانی از این رنگ استفاده کنید که اتاق خواب به اندازه کافی بزرگ است که رنگ قرمز را به خوبی درون خود جا بدهد و حتما در کنار آن از رنگ های خنثی مثل طوسی استفاده کنید.
    • طراحی یک اتاق شاد و پر نشاط با رنگ زرد:
    • آفتاب را در طبیعت به چه رنگی می‌بینید؟ درست است، زرد! رنگ زرد دقیقا به‌مانند پرتو خورشید می‌تواند نشاط و روحیه زندگی را به فضا ببخشد. همچنین استفاده از این رنگ وسعت محیط را بیشتر نشان می‌دهد. اگرچه رنگ زرد شور و انرژی زیادی به همراه دارد اما همانند طبیعت به‌تنهایی نباید به کار رود. در طبیعت نیز رنگ زرد در کنار رنگ‌آمیزی گل‌ها و درختان زیبایی خود را نمایان می‌کند. با این وصف زرد را باید در کنار سایر رنگ‌ها نظیر خاکستری به کار برد. این دو رنگ با یکدیگر توازن خوبی دارند وجود رنگ خاکستری موجب می‌شود تا رنگ زرد بیشتر جلب توجه کند
      • طراحی یک اتاق آرامش بخش با رنگ های سبز و آبی:
      •  هنگامی در طبیعت هستید چه رنگی بیشتر توجه شما را جلب می‌کند؟ چه رنگی به‌وفور مشاهده می‌شود؟ پاسخ به احتمال زیاد رنگ سبز است. سبز از جمله رنگ‌هایی است که حتی در طبیعت نیز بدون محدودیت به کاررفته و موجب خستگی چشم و روح نمی‌شود. این رنگ به‌تنهایی می‌تواند در دکوراسیون اتاق خواب به کار رود اما هنگامی‌که با رنگ آبی و زرد همراه می‌شود یکی از زیباترین ترکیب‌ها را تولید می‌کند. ترکیبی آرامش‌بخش که حس غم و تنهایی را از فرد دور می کند.
      • اهمیت سن افراد در انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب

        واضح است که کودکان نسبت به بزرگسالان نگاهی متفاوت به محیط پیرامون خود دارند. آنها با محیط اطراف خود ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. همان‌گونه که در سنین پایین محو کفش‌های خود می‌شوند و به شکلک‌های لباس خود خیره شده و با آنها بازی می‌کنند، با رنگ اتاق خود نیز ارتباط صمیمانه‌تری برقرار می‌کنند. رنگ‌ها و الگوهایی که موردتوجه کودکان قرار می‌گیرد با سلیقه بزرگسالان جور در نمی‌آید اما باید به آنها توجه شود. اتاقی که با توجه به سلیقه کودکان رنگ‌آمیزی نشود اتاقی خالیست که کمتر موردتوجه و رفت آمد آنان قرار می‌گیرد.

      • از سوی دیگر رنگ‌ها تاثیر بیشتری بر روحیه کودکان می‌گذارند. اگر قرمز موجب افزایش فشار خون بزرگسالان می‌شود به‌طورقطع در کودکان به رشد خوی پرخاشگری می‌انجامد. اگر آبی تیره به سکوت و خواب عمیق شما کمک می‌کند احتمالاً در کودکان موجب یاس و گوشه‌نشینی می‌شود. نتیجه آن‌که کودک همواره از اتاق خود فراری است و به‌جز خوابیدن، سایر کارهای خود نظیر بازی و انجام تکالیف مدرسه را در اتاق نشیمن و پذیرایی انجام می‌دهد.

      • در هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب کودک سعی کنید از رنگ‌های روشن مانند سبز، سفید، نارنجی و آبی روشن بیشتر استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان نیز استفاده زیاد از رنگ‌های پرانرژی مانند قرمز می‌تواند به افزایش حالت عصبی و تنش‌های روحی منجر شود. در این سن که مصادف با دوران بلوغ جسمی است شاید بهتر باشد از رنگ‌های ملایم و سرد مانند آبی یخی یا رنگ سبز استفاده کنید. رنگ آبی یخی برای اتاق خواب مناسب بوده و خوابی آرام را برای نوجوانان فراهم می‌کند. همچنین در دیگر ساعات روز نیز این رنگ انرژی توأم با آرامشی را به آنها القا می‌کند.

      • توجه به موقعیت جغرافیایی در انتخاب رنگ اتاق خواب

        رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد به افزایش دمای اتاق کمک می‌کنند؛ بنابراین بهتر است در اتاق‌هایی که رو به شمال ساخته می‌شوند مورداستفاده قرار گیرند. همچنین در مناطق جغرافیایی گرم و مرطوب استفاده از این رنگ نیاز شما به سیستم خنک‌کننده را بیشتر می‌کند.

      • از دیگر سو استفاده از رنگ‌های سرد و روشن در اتاق خواب اگرچه موجب آرامش می‌شود اما در مناطق سردسیر نیاز به وسایل گرمازا را بیشتر می‌کند. توصیه می‌شود که در این مناطق از رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی به‌طور حاشیه‌ای استفاده شود
      • به مساحت اتاق خواب توجه کنید

        در بیشتر اتاق‌ها یک ست کامل سرویس خواب یا برخی اجزای آن مانند پاتختی، میز آرایش، میز تحریر، کمد و کتابخانه درکنار تخت خواب وجود دارد که هر یک به‌تنهایی می‌توانند اتاقی بزرگ را نیز کوچک و شلوغ جلوه دهند. حال استفاده از رنگ‌های تیره در اتاق‌های کوچک به‌خصوص هنگامی‌که نورگیر خوبی هم ندارد جز کوچک‌تر و محصورتر نشان دادن فضا برای شما فایده‌ای نخواهد داشت. در هنگام انتخاب رنگ به مساحت فضای اتاق خواب خود توجه کنید. در اتاق‌های کوچک درعین‌حال که باید از رنگ‌های عمیق استفاده کرد نمی‌توان از جذابیت رنگ‌های شاد و گیرا مانند قرمز، نارنجی و صورتی نیز گذشت. پس چه باید کرد؟

      • سعی کنید در اتاق خواب رنگ غالب را از میان رنگ‌های روشن مانند آبی، سبز، لیمویی، نخودی و استخوانی و یا سایر رنگ های ملایم نظیر گل بهی انتخاب کنید. این رنگ‌ها اتاق را بزرگ‌تر از آنچه هستند نشان می‌دهد. اگر به رنگ‌های خاصی مانند رنگ‌های تند علاقه دارید نیز پیشنهاد می‌شود رنگ دیوارها را روشن انتخاب کنید تا هم به هدف خود یعنی بزرگ‌تر جلوه دادن فضا دست یابید و هم با استفاده از وسایلی به رنگ دلخواه خود محیط را از یکنواختی و سردی خارج کنید.

    • تحریریه فروشگاه اینترنتی مبلینت

      کیفیت . طراحی . قیمت

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مبلمان تختخوابشو مبلینت

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

مبل تختخوابشو، تخت کم جا، نیم ست مبل اداری، مبل راحتی، کاناپه راحتی، مبل هتلی، مبلمان تختشو، مبل بیمارستانی، صندلی همراه بیمار تختشو، تخت کمجا تاشو دیواری، صندلی بیمارستانی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات