شرکت نمک پاینده (فروش انوع محصولات نمک )

فروش نمک, انواع نمک خوراکی, انواع نمک

نمک دامداری و فواید نمک در دامداری وطیور

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

 

سدیم و کلر
نمک، نیاز حیوان به سدیم (Na) و کلر (Cl) را تامین می کند. به گفته شورای ملی پژوهش ایالات متحده آمریکا، نیاز به سدیم و کلر تقریبا از 0.10 تا 0.25 درصد در غذای کامل طیور و خوک است. اگر فرض کنیم که نمک 39.5 درصد سدیم و 60.5 درصد کلر دارد، در نتیجه اضافه کردن 0.5 درصد نمک در رژیم غذایی، تقریبا 0.20 درصد سدیم و 0.30 درصد کلر در بدن حیوان فراهم می کند. بدیهی است که قاعده طلایی به درستی 0.5 درصد نمک را درنظر گرفته است تا رژیم غذایی به اندازه کافی سدیم داشته باشد. کلر اضافی از طریق ادرار دفع می شود.
عمکردها
به طور خلاصه، سدیم و کلر الکترولیت های عمده ای هستند که در حفظ شیب الکتروشیمیایی بافت های غشاء سلولی  سهیم هستند. این دو عنصر همچنین در هضم (هیدروژن کلرید)، جذب (سدیم) و جابجایی مواد مغذی از روده ها به خون شرکت دارند. سدیم و کلر در حفظ حجم و فشار خون موثر هستند و در سیستم رنین-آنژیوتانسین- آلدوسترون نیز شرکت دارند. از عملکردهایی که ذکر شد مشخص می شود که سدیم و کلر برای ارگانیسم و حیات بسیار ضروری می باشند.

کمبود سدیم و کلر
کمبود شدید سدیم و کلر موجب آماس مغزی، حمله ناگهانی بیماری ها، کما، آسیب مغزی و مرگ ناگهانی می شود. کمبود خفیف سدیم و کلر مسلما موجب کاهش باروری در تمامی حیوانات می شود. امروزه، کمبود سدیم و کلر فقط زمانی امکان دارد که در زمان مخلوط کردن خوراک و فرمولاسیون آن خطایی رخ دهد. این اشتباه موردی نادر نیست و ممکن است اتفاق بیفتد و زمانی علائم خود را بروز می دهد که دیر شده است. در بسیاری از موارد، علت آن اضافه نکردن نمک به میزان کافی است و موجب کاهش باروری و از دست رفتن سوددهی می شود.
کمبه ویژه مرغ های تخم گذار که زیاد بودن نمک بر کیفیت تخم آن ها تاثیر می گذارد.بود خفیف سدیم و کلر در همه حیوانات موجب کاهش باروری می شود.

عناصر سازنده
پودرماهی، آب پنیر و مشتقات آن ها سرشار از سدیم و کلر می باشند. در واقع، ترکیب این عناصر در رژیم های غذایی گران قیمت معمولا سدیم و کلر را بیش از حد معمول تامین می کند. به همین دلیل در صورتی که دام و طیور جوان با این عناصر تغذیه می شوند، باید به آب شیرین دسترسی داشته باشند. زمانی که آب شور تنها آب در دسترس آن ها است، باید از دادن این عناصر کاملا خودداری شود.
پلاسما بیش از 5 درصد سدیم و 2 درصد کلر دارد، این در حالی است که پودر ماهی کمتر از 1 درصد سدیم و کلر دارد. پود گوشت نیز مانند پودر ماهی همین میزان نمک را دارد و باید توجه داشت که چه زمانی این عناصر را در رژیم غذایی آن ها اضافه نمود. آب پنیر، ماده دیگری که اغلب استفاده می شود، تقریبا 1 درصد سدیم و 1.5 درصد کلر دارد. آب پنیر بدون لاکتوز و دیگر فرآورده های آب پنیر با توجه به میزان پروتئین ممکن است سدیم و کلر بیشتری داشته باشند.

نتیجه گیری
سدیم و کلر برای حیات و باروری بسیار ضروری هستند. نمک ارزان ترین منشا این دو عنصر است. در محل هایی که آب غیرشور وجود دارد، وجود نمک در رژیم های غذایی حیوان بسیار مهم است. توازن صحیح در میزان نمک ورودی از طریق آب و دانه می تواند باعث بهبود باروری و کاهش اسهال شود.

     درصنعت نمک متاسفانه اکثر تامین کنندگان بعلت عدم آگاهی  و تخصص   نیاز مشتریان را  به نحو شایسته نمیتوانند تامین کنند ولیکن  درشرکت نمک پاینده  این مهم به صورت کالا علمی و تخصصی کارشده و برای هر نوع مصرف و نیاز خاص هرمشتری  تحقیقات کامل صورت گرفته است بهمین جهت  اطلاعات  کسب شده درخصوص مصرف نمک در مزارع پروش ماهی و  نحوه مصرف نمک میزان مصرف و فواید  نمک و ...  را به اطلاع آن مدیریت محترم میرسانیم.    

      کاربردهای  انواع نمک در مزارع پرورش ماهی    براساس تحقیقات علمی صورت گرفته  ازطرف نمک پاینده  

کنترل کلومناریس

برای پیشگیری از بیماری کلومناریس درمان با حمام نمک مؤثر شناخته شده است البته حتما میبایست  قبل از تهیه نمک با متخصصین نمک پاینده هماهنگ نموده و با توجه  به نوع و درصد کنترل و همچنین میزان  محیط نوع نمک از محصولات نمک پاینده مشخص شود   مشخص شود  PH

کنترل قارچ ساپرولگنیا

درمانهای مداوم با نمک در مزارع پرورش قزل آلا معمولاً به کاهش توسعه بیماریهای قــارچی کمک می نماید.   درصد نمک  دانه بندی شده نمک پاینده  که نوع آن ازطرف کارشناس ۱ – ۱/۵در زمان حمل ماهی زنده استفاده از محلول   گا لن آب) هم در تانکر حمل و نقل و هم۱۱۱ پوند نمک در ۱۱/۵ تا ۸/۳(فنی نمک پاینده مشخص شده است  سی دقیقه پیش از بارگیری و حمل ، روش درمانی مؤثری را برای کنترل  این قارچ فــراهم می آورد 

هنگام بکارگیری فرمالین

پیش درمانی با نمک شانس بقای ماهیان را افزایش داده و اثربخشی کنترل انگلها با فـرمالین را زیادتر خواهد  کرد. یک حمام نمک فوری پس از درمان با فرمالین به بهبود آبشش های صدمه دیده ماهیها کمک خــواهد  کرد.البته الزاما بهتراست از نمکی  استفاده شود که میزان مواد نامحلول درآب آن کامل مشخص و الزامابراساس  میزان استاندارد تعریف شده   تیم تحقیقاتی و فنی شرکت نمک  پاینده  استفاده شود  کاهش اثر باران اسیدی کاهش ناگهانی     در محیط زندگی ماهی موجب بوجود آمدن استرس به این مـــاهی می شود PH فرونشاندن استرس  ماهی اضافه کردن فوری نمک به فرونشاندن استرس ماهی ها کمک خواهد کرد. هنگــامی که ماهیها از باران    روز در محل ورودی آب سیستم ۱-۳اسیدی صدمه دیده باشند ، استفاده مداوم از سنگ نمک خالص بمدت پرورش ماهی ، موجــب بهبودی و ترمیم بافتهای آسیب دیده ماهیان خواهد شد کاهش استرس در زمان  رقم بندی و ارزیابی  ظاهری ماهیان پیش از رقم بندی، ارزیابی ظاهری و سایر دستکاری های ماهیها، حمام نمک می تواند به آرامش آنها برای  تحمل استرس های ناشی از دستکاری شدن کمک نماید. کاهش اثر استرس های ناشی از عملیات حمل و نقل ماهی یک روش معمول برای کاهش اثر استرس ناشی از حمل و نقل ، استفاده از نمک در تانکرهای حمل و نقل ماهی  است.

کنترل مشکلات آبششی

درمانهای هفتگی با نمک ، به پاک شدن آبششها و پوست ماهی از موکوس اضافی حــــاوی مواد خارجی و  ارگانیسم های بیماری زا کمک خواهد کرد.

 کاهش اثر تقلیل اکسیژن وقتی ماهیها بدلیل کاهش میزان اکسیژن آب در محل ورودی آب استخر تجمع می کنند، یک حمام نمک سریعاً  استرس ماهیان را

 

کاهش می دهد. کنترل یخ زدگی برای کمک به ذوب شدن یخ ، کاهش مشکلات یخ زدگی و حتی باز نگهداشتن لـــوله ها ی آبرسان در شبکه  آبگیری حوضچه ها می توان از وجود نمک در شبکه بهره جست.                                     

 

                         نمک درموارد فوق کاربرد داشته اما آیا میدانید هرنوع نمکی باهر خلوصیت و حتی آنالیز و دانه 

 بندی  گاهانتنها  نتیجه  مثبت نداشته بلکه حتی باعث نتیجه معکوس و آسیب بیشتر میشود ؟  بعنوان مثال نمک های که میزان منیزیم آن بیشترازحد استاندارد میباشد  در مواردی نتنها  باعث کنترل انگلها نمیشود بلکه محیط را آماده ازنمک استفاده میکنیم بهتراست میزان PH رشد بیشتر انگل میکند یا درمواردی که بعلت اسیدی شن محیط وکاهش  باشد درنتیجه بهتر است و پیشنهاد میشود  از نمک 0/96 سولفات و کلسیم نمک  درحد استاندارد ومجموع آن حاکثر های مشخص و الزاما باآنالیز تعریف شده  حهت هرنوع  نیاز استفاده شود  وصرفا نمک بودن و سفید بودن و شور بودن یا ....    علت کافی برای خرید نمک مرغوب نبوده است دراین مورد واحد فنی شرکت نمک پاینده  آماده ارائه خدمات تخصصی و حتی کارشناسی ومشاوره با  شما میباشد.  پیشنهاد میشود جهت  اطمینان از  تخصص و تجربه شخص یا مجموعه ای که نمک مورد نیاز خود را از آن تهیه میکنند    علت مصرف و علت نیاز نمک را  جویا شویم ویا بعنوان مثال بخواهیم  نوع نمک مناسب در مواردی که محیط بعلت بارانهای اسیدی باعث بالارفتن استرس ماهی و حتی اقدام ماهی جهت بیرون پردین از آب میشود  را جویا شویم 

                                              ازطرفی میزان مصرف نمک براساس میزان حلالیت در آب یا استخر یا  آب نمک قبل از اضافه کردن و حتی درمواردی اضافه کردن به خوراک خشک و ...  همگی از پارامترهای مهم  بوده که به اندازه و مناسب استفاده کردن علاوه بر جلوگیری از مصرف زیاد نمک (بالابردن بهره وری و سود) موجب  نتیجه گیری % نمکی را که مصرف میکنیم  اضافه تر از 53بیشتر و راندمان بالاتر میشود  یا دراکثر موارد آیا میدانید بیش از نیاز مصرف است مثلا وقتی بیشتر از حد  رسیدن به میزان اشبا  مصرف میشود مقدار اضافه مصرف ته نشین شده و علاوه بر مشکلات بعدی  آن دسته از نمک های غیر تخصصی که سولفات بالاتر از استاندارد  دارند موجبات خسارتهای بعدی مانند  کاهش سختی آب/ گرفتگی در کف استخر /آسیب جدی به  آبششهای ماهی  وارد می آورد درنتیجه میزان مصرف نمک مخصوص استخر  به اندازه براساس فرمولهای تخصصی بسیار مهم است   نمونه آنالیز شیمیائی نمک پاینده مخصوص نمک  پروش ماهی 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت نمک پاینده (فروش انوع محصولات نمک )

سمنان، گرمسار

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش نمک، انواع نمک خوراکی، انواع نمک ، نمک تسویه ، نمک شکری، سنگ نمک ، نمک، تهیه وارسال انواع محصولات نمک، انواع نمک صنعتی، انواع نمک بهداشتی، ارسال انواع نمک، نمک دانه بندی، آجر نمک، نصب و مشاوره در اجرا اطاق نمک و نمک درمانی، تولید انحصاری نمک ، تولیدبراساس سفارش مشتری نمک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 3 هفته قبل