شرکت بیستون سازه آذران

سوله سازی, سوله سبک, سوله سیلندری

اجاره سوله برای پرورش قارچ

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

رورش قارچ یکی از شاخه های مهم و حیاتی در کشاورزی می باشد که به دلیل حساسیت زیاد عملکرد آن از بسیاری فیلترهای ساختاری و بهداشتی سازمانی عبور می کند. قارچ خوراکی یکی از باارزش ترین وعده غذایی است که می توان در طول روز مصرف کرد، به دلیل وجود کربوهیدرات هایی بر روی دیواره سلولی قارچ ها باعث تقویت سیستم ایمنی میشود و در صورت مصرف مداوم قابلیت این را دارد تا از ابتلا به انواع سرماخوردگی ها جلوگیری نماید. علاوه بر تقویت و تحریک سیستم ایمنی بدن به دلیل وجود برخی ریز مغذی هایی از عنصر روی در حفظ شادابی پوست و مو بسیار می توانند تاثیر گذار باشند. اما در این مقاله از سایت بیستون سازه قصد داریم با سوله های که به منظور پرورش قارچ ساخته می شوند، آشنا شویم. اینکه یک سوله مناسب برای پرورش قارچ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در چه مساحتی و از همه مهم تر ساختار دیواره ها آن به چه شکلی باشد؟ پاسخ همه این سوالات را قرار است در این مقاله بررسی کنیم پس اگر شما نیز به این موضوع علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.  

اهمیت پرورش قارچ
پرورش قارچ سالیان زیادی است که در کشور ایران رایج شده است و بسیاری افراد در این حوزه مشغول به کار هستند. اما در مورد تاریخچه پرورش قارچ می توان گفت که نزدیک به ۱۰۰ – ۱۵۰ سال پیش که قارچ ها به صورت طبیعی در مراتع و زمین های هموار رشد می کردند، همیشه مورد استقبال مردم قرار می گرفتند که باعث می شد که در وعده هایی غذایی خود از این ماده مغذی استفاده نمایند. البته در برخی موارد به دلیل عدم آشنایی و شناخت قارچ های خوراکی با سایر قارچ های سمی سبب می شد که افرادی مسموم شده و حتی فوت کنند. به خاطر همین بیشتر دولت ها و حکومت های آن زمان رو به پرورش قارچ های خوراکی آورده اند که با گذشت زمان این فرآیند تبدیل به یک حرفه و صنعت شد که اروپا از اولین و مهمترین پیشگامان آن بود. با گسترش پرورش قارچ در جامعه و استقبال مردم باعث شد که در طول یک دهه تحولاتی بزرگ در صنعت پرورش قارچ رخ دهد. یکی از همین موارد ساخت و احداث یک مکان با شرایط ایده آل برای رشد هرچه سریعتر و بهتر قارچ است. از این رو با توجه به ورود دانشمندان و علم فناوری به این حوزه باعث شد که ساخت یک سوله سبک یا سالن با سقفی مسطح به عنوان بهترین سازه برای پرورش قارچ انتخاب شود. از آن زمان تا کنون که ما شاهد آن هستیم که سوله ها و سالن های پرورش قارچ به صورت مستمر مشغول فعالیت هستند. از اهمیت پرورش قارچ برای هر جامعه تنها به این مورد اگر اشاره کنیم کافیست که قارچ ها به صورت طبیعی و در فراوانی بسیار کمی رشد و تکثیر می شوند که این مقدار جوابگوی نیاز جامعه نیست، برای مثال در اکثر وعده هایی غذایی می توانیم نقش قارچ را به عنوان یک ماده غذایی مغذی و طعم دهنده مشاهده کنیم. همین علت کافی بود که سالن های پرورش قارچ آماده شده و بستر لازم را به همراه شریط دمایی ایده آل برای پروش قارچ فراهم کنند.  

بهترین سوله برای پرورش قارچ
پرورش قارچ همان طور که در موارد قبل تر نیز به آن اشاره شده، به دلیل حساسیت بالا در خصوص ایجاد بهترین شرایط برای رشد قارچ خوراکی در کنار بهداشتی بودن بستر و همه تجهیزات مرتبط با آن یک صنعت نسبتا سختی است که در این میان سوله های نقش بسیار زیادی در فراهم کردن موارد گفته شده دارند. سوله ها با عایق بندی مناسب به همراه در اختیار گذاشتن فضای کاری مناسب باعث می شوند که بستر رسیدگی و رشد قارچ ها بهتر از همیشه شود. آناتومی و ساختار قارچ های خوراکی به گونه ای است که در صورت بروز و نفوذ هوای گرم و یا کاهش رطوبت بستر به سادگی و در عرض چند دقیقه می توانند کاملا خشکیده شوند پس یکی از عوامل مهم در ساخت سوله برای پرورش قارچ ، عایق بندی مناسب سازه می باشد. مورد دوم و اساسی در مورد سازه پرورش قارچ متراژ، مساحت و ارتفاع زمین تا سقف سازه می باشد. موارد گفته شده به این دلیل اهمیت زیادی دارند که اگر با نحوه پرورش و ایجاد بستر مناسب برای رشد آن آشنایی داشته باشید، می دانید که تجهیزاتی در سالن های پرورش قارچ همیشه آماده است تا آب را به صورت مه پاش به سراسر سالن و بستر قارچ ها پخش کند که هم رطوبت سالن افزایش می یابد و هم نوعی آبیاری برای خاک کمپوست محسوب می شود.   اگر ارتفاع سوله زیاد باشد رطوبت موجود و پخش شده بیشتر به کناره ای بستر نفوذ می کند و از دسترسی به خاک دور خواهد ماند به همین سبب در ابتدای ساخت سوله برای پرورش قارچ حتما در ارتفاع آن تغییراتی را ایجاد می کنند. معمولا در ساخت سوله های قارچی زیاد از سازه های سنگین استفاده نمی کنند چون هم هزینه زیادی دارد و هم کاربری بسیار مهمی برای پروش قارچ ندارد. بیشتر سوله هایی که برای این مورد ساخته و احداث می شوند معمولا از دسته سوله های سبک هستند برای مثال ساخت سوله های چادری، سازه های پوسته ای از جمله معروف ترین این دسته بندی می باشد.  

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت بیستون سازه آذران

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

سوله سازی، سوله سبک، سوله سیلندری، سوله لوله ای، ساخت سوله، سوله تیرورقی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات