شرکت بیستون سازه آذران

سوله سازی, سوله سبک, سوله سیلندری

سوله سبک قوسی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سوله سازی یکی از زیرشاخه های اصلی صنعت سازه های سنگین که برای اولین بار به منظور فراهم کردن یک محیط بزرگ مناسب فعالیت های صنعتی در کشور آلمان برای چاپخانه ها و مراکز تکثیر ایجاد شد که بعدها در این سازه ها به دلیل مزیت و کاربردهای بسیار مفیدی که داشتند در دیگر بخش ها و حوزه ها نیز به کار گرفته شدند. ساخت سازه های سوله ای در صنعت و حتی استفاده از آنها به عنوان یک مهره مهم در تجارت سبب شد که در کمترین زمان این صنف به تمام نقاط دنیا انتقال یابد و تقریبا امروزه می توان دید که در اکثر کشورها از سوله ها استفاده بهینه انجام می دهند.

کشور ایران خود از جمله کشورهای پیشرو در عرصه ساخت و احداث سوله های صنعتی و نیمه صنعتی بسیاری است که توانسته است در دهه های اخیر به واسطه برخی تغییرات در نوع اتصالات و ترتیب اسکلت سوله، سازه هایی را از خانواده سوله احداث نمایند که حتی در برخی موارد به عنوان مالک و اولین کشور سازنده آن به دنیا شناخته شده است. سوله های پوسته ای که توسط شرکت بیستون سازه آذران به عنوان یکی از اصلی ترین شرکت های سازنده آن از جمله انواع سوله هایی است که ایران در آن رنکینگ بالایی دارد. 

 

اما ساخت انواع سوله سبک ، انواع سازه های گلخانه های که امروزه بیشترین استفاده از آنها می شود، یک پروژه چالشی است که مالک و صاحبان بیزینس های بزرگ با آن روبرو هستند. انتخاب یکی شرکت معتبر و با سابقه که بتواند تمام سفارشات سوله را برحسب نوع کاربری و نیاز صنعت انجام دهد و بتواند برای سازه های خود ضمانت ارائه دهد یکی از همین چالش ها است که در این حوزه شرکت بیستون سازه آذران است که با سابقه بسیار طولانی آماده ارائه هرگونه خدمات از جمله مشاوره برای ساخت و احداث سوله، سفارش ساخت سوله به خصوص از جمله سوله سبک و سوله های لوله ای که یکی از اصلی ترین و پیشبرد های شرکت است که توانسته است در صنعت ایران میان درخواست کنندگان جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد نماید. 

اما در مورد یکی از اصلی ترین نوع سوله ها هم یعنی سوله خرپایی باید به این نکته اشاره کرد که شرکت بیستون سازه به سبب تجربه و سابقه ساخت انواع سوله های سنگین و نیمه سنگین برای صنف های بزرگ و مطرح کشوری توانسته است در رتبه ای قرار بگیرد که ساخت سوله های خرپایی را با کمی تغییر در ساختار طراحی و برپایی آن به مرحله ای برساند که اکنون در کل ایران سازهای خرپایی که توسط این شرکت ساخته و به بهره برداری رسیده اند کاملا به خصوص، مقاوم و در عین حال از زیبایی ظاهری و شیک برخوردار باشند. به همین سبب در ادامه مقاله قرار است به معرفی و بررسی برخی از سازهای خرپایی ساخته شده توسط کمپانی بیستون سازه بپردازیم که اکنون به بهره برداری رسیده اند.

سازه سوله های خرپایی
شرکت بیستون سازه آذران با در برداشتن کادری مجرب و متخصص از کارشناسان، مهندسان و ناظران کیفی تا کنون برای چندین شرکت معتبر و مطرح سازه هایی را از نوع خرپایی طراحی و احداث کرده اند که در هر یک از موارد بسته به نیاز و نوع کاربری حرفه و صنعت سوله خرپایی به صورت سفارشی آماده و تحویل مالکان داده شده است. بهتر است در این میان یک تعریف مختصر و مفیدی از سوله های خرپایی بیان کنیم تا افرادی که قصد دارند اطلاعات زیادی درباره سوله های خرپایی ساخته شده توسط شرکت یک دید کلی نسبت به نوع سوله و مراحل ساخت آن به دست آورند.

سوله های خرپایی یکی از نوین ترین نوع سازه های سوله ای می باشند که در دسته سوله های سبک قرار می گیرند، در زمان های قدیم برای ساخت سوله ها به دلیل حجم زیاد کار، عدم استفاده از تجهیزات مدرن و از همه مهمتر به دلیل ابعاد بزرگ تیرها و ستون ها باید تمام اتصالات و پروفیل های آن به صورت دستی اندازه گیری و ساخته می شد که در نتیجه هم هزینه زیاد و هم مدت زمان زیادی را از مالم تلف میکرد. 

اما ساخت و ابتکار استفاده از سوله های خرپایی که شرکت بیستون سازه یکی از پیشروهای ساخت آن در کشور است، سبب شده است که هم هزینه های احداث و هم مدت زمان ساخت به کمترین میزان و مرتبه برسد و در نتیجه یک نتیجه بسیار مطلوب و ایده آل برای مراجعه کنندگان حاصل می شود. سوله های خرپایی همان طور که از نامشان پیداست به دلیل استفاده از خرپاها که وظیفه انتقال نیروها و بارهای مرده کل سازه سوله را بر عهده دارند با توجه به اینکه از وزن کمی برخوردار هستند ولی استقامت و مقاومت آنها در برابر انواع حوادث طبیعی از جمله طوفان، سیل و رانش زمین در بیشتر موارد حتی از دیگر سوله ای سنگین بسیار زیاد می باشد.

در کل سوله ای ساخت سوله های خرپایی را می توان بدین صورت بیان کرد که اجزا و اعضای مهم و یا جانبی آن به صورت مثلثی به هم نصب و مونتاژ شده باشند. در مراحل ساخت و نصب سوله های خرپایی معمولا انتخاب و مشخص کردن مقاطعی که امکان نصب و به کاربردن خرپا فراهم باشد از حساسیت زیادی برخوردار است که این مورد در شرکت بیستون سازه به سبب حضور مستمر و بررسی گروه ارزیابی و بازرسی مراحل ساخت به بهترین شکل انجام می گیرد و همین مورد از جمله ویژگی هایی است که سبب به خصوص شدن شرکت بیستون سازه در میان دیگر گروه های سوله سازی است. 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت بیستون سازه آذران

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

سوله سازی، سوله سبک، سوله سیلندری، سوله لوله ای، ساخت سوله، سوله تیرورقی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات