شرکت سهامی بیمه ایران کد ٩٩٣٩ ( شرکت خدمات بیمه ای مهر ما...

بیمه بدنه اتومبیل , بیمه های مسئولیت کار فرما, بیمه های آتش سوزی

گزارشی از چالش های موجود در زمینه بیمه شخص ثالث ؛ فرهنگ سازی به جای مردم گرایی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
بیمه شخص ثالث در چند ماه گذشته بیش از هر زمان دیگری در مطبوعات مورد نقد و بررسی قرار گرفته است ، چرا که فعالان صنعت بیمه و مطبوعات کشور در انتظار تصویب لایحه قانون جدید این رشته بیمه در مجلس بودند و از طرفی دکتر نوروز کهزادی ، رییس کل بیمه مرکزی بلافاصله پس از ورود به صنعت بیمه ، مهم ترین برنامه نهاد متبوعش را رسیدگی به 5/1 میلیون قطعه آهن بدون بیمه نامه سرگردان در کشور اعلام کرد و در چند نشست خبری پیاپی بر ضرورت پوشش بیمه شخص ثالث برای تمام سواری ها تأکید کرد .
متعاقب پیگیری های رییس کل و به دنبال برنامه های بلند مدت بیمه مرکزی ،‌ برچسب های اجباری بیمه شخص ثالث به خبرنگاران معرفی شد تا رسانه های گروهی در راستای جا انداختن آن بکوشند .
در حاشیه این تلاش ها اظهار نظر های پراکنده ای از برخی مسئولان کشور مانند دادستان کل کشور در این رابطه شنیده می شد .
همچنین مسئولان راهنمایی و رانندگی کشور نیز پیرو طرحی مشترک با بیمه مرکزی ، در جهت اشاعه فرهنگ خرید بیمه های شخص ثالث و البته کاهش تلفات ناشی از تصادف های درون و برون شهری ، مصاحبه هایی را با رسانه های مختلف کشور انجام دادند .
اما انتشار خبر اجباری شدن خرید بیمه نامه کامل شخص ثالث نقطه آغاز چالش در این حوزه بود ، ‌چه آنکه شرکت های بیمه متعاقب این خبر در انتظار شنیدن چند و چون افزایش نرخ تعرفه این بیمه نامه پر خسارت نیز بودند که چنین نشد و در قانون جدید شرکت های بیمه موظف شدند تا بیمه نامه کامل شخص ثالث که تعهدی 35 میلیون تومانی را برایشان به ارمغان می آورد با همان نرخ سابق به فروش رسانند .
- زیان چند میلیاردی قانون جدید :
یکی از مسئولان صنعت بیمه کشور در این رابطه به خبرنگار ما گفت : قانون جدید ، زیان چند میلیارد تومانی را نصیب شرکت های بیمه خواهد کرد .
وی افزود : نرخ تعرفه حال حاضر بیمه شخص ثالث با توجه به تعهد هشت میلیون تومانی محاسبه شده که پیرو افزایش چند میلیون تومانی شرکت باید افزایش پیدا کند .
این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد : در حال حاضر و با همین شرایط موجود نیز شرکت های بیمه از فروش بیمه های شخص ثالث رضایت نداشته و تا حد امکان اقدام به فروش آن نمی کنند و اکنون با توجه به زیان شدیدی که برای آنها در راه است به طور قطع تمایل به فروش این بیمه نامه در بین شرکت های بیمه از بین خواهد رفت .
پس از بروز این نارضایتی ها ،‌خبر دیگری در رسانه های کشور به چاپ رسید که مزید علت شد و بر ادامه چالش های بیمه شخص ثالث دامن زد .
"بیمه شخص ثالث قسطی شد " خبری بود که حرف و حدیث هایی را برای بازار بیمه کشور ایجاد کرد . در نگاه اول و به ویژه برای مخاطبان عام رسانه ها ، این خبر شاید بسیار خوشحال کننده به نظر برسد چه آنکه پر واضح است این کار در راستای جلب رضایت مردم انجام شده است .
اما این خبر باعث شد تا شرکت های بیمه و مسوولان صنعت بیمه نسبت به آن عکس العمل نشان دهند و این بار نه به دلیل مشکلات مالی احتمالی که برایشان به وجود می آید ،‌ بلکه به دلیل قانع کننده و موجهی نسبت به این خبر دست به اعتراض زدند .
خبر توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام شده بود نه بیمه مرکزی یا حتی وزارت اقتصاد .
مسوولان صنعت بیمه بر این عقیده استوارند که اصولاً نوع پرداخت حق بیمه های شخص ثالث به شرکت های بیمه چه ارتباطی با سازمان مدیریت پیدا می کند.
این در حالی است که نقش بیمه مرکزی در این ارتباط نیز برای فعالان صنعت بیمه نامعلوم است و کسی نمی داند که آیا سازمان مدیریت برای اعلام این خبر با بیمه مرکزی هماهنگ بوده است یا خیر ؟
در این ارتباط یکی از مسوولان ارشد صنعت بیمه کشور چنین اظهار نظر کرده است : قطعی شدن بیمه های شخص ثالث ربطی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ندارد .
این در حالی است که اکنون بسیاری از نمایندگی ها اقدام به فروش اقساطی بیمه نامه شخص ثالث می کنند . درست است که شاید از منظر قانونی به کار این نمایندگی ها که نخستین حضور بخش خصوصی در صنعت بیمه اند ایرادهایی وارد باشد ،‌ اما به هر حال با مبلغ مشخصی کارمزد ، این امکان برای مشتریان برخی از نمایندگی ها در حال حاضر فراهم است . به هر حال گذشته از تمام این حرف و حدیث ها گفت و گوی خبرنگار ما با رایموند تروسیان ،‌ مدیر بیمه های اتومبیل بیمه سامان از منظر دیگری به تحلیل مسأله پرداخته است .تروسیان با اشاره به اینکه مباحث مالی مرتبط به این مسأله و حل و فصل آن مسکن است و به طور مقطعی عمل می کند ، گفت : باید ترتیبی اتخاذ شود تا حوادث رانندگی کاهش پیدا کند . وی افزود : تلفات ناشی از سوانح رانندگی بسیار سنگین تر از افزایش حق بیمه ها خواهد بود و این مسأله هم در مورد شرکت های بیمه و هم مردم صادق است . مدیر بیمه های اتومبیل بیمه سامان تصریح کرد : در کشورهایی مانند ژاپن و فرانسه 10 برابر ایران اتومبیل وجود دارد اما آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی بسیار پایین تر از ایران است .
تروسیان ادامه داد : مهم ترین چالش در این رابطه فقر فرهنگی است چرا که حتی در صورت تصور اینکه همه مردم بیمه دارند و نیروی انتظامی نیز تمام نیروی خود را بسیج کرده باشد تا زمانی که فرهنگ صحیح در بین مردم رایج نشود مشکلات ادامه خواهد داشت .
وی اظهار داشت : به عنوان مثال در ایام نوروز که تمام کشور برای امنیت جاده ها بسیج می شوند ، باز هم آمار تلفات سنگینی پس از پایان تعطیلات توسط راهنمایی و رانندگی به رسانه ها مخابره می شود .
تروسیان همچنین به معضلات دیگری از قبیل فروش بیمه نامه ها بدون تفکیک گروه های پر ریسک و کم ریسک اشاره کرد و گفت : مشکلاتی نظیر فقر فرهنگی ، تولید اتومبیل های غیر استاندارد و جاده های غیر استاندارد در کشور وجود دارد که به این مسأله دامن می زند .
آن چه شرح آن رفت شاید گوشه ای از مشکلات موجود در زمینه بیمه های شخص ثالث و چالش های موجود در ارتباط با آن باشد .
اما همین نکات کوتاه روشن می سازد که سرمایه گذاری فرهنگ بسیار اثرگذار تر از قسطی ، ‌ارزان و یا گران شدن نرخ بیمه نامه ها می باشد .
جلوگیری از ساخت اتومبیل های غیراستاندارد ، بهینه سازی وضعیت جاده های درون شهری و برون شهری کشور و البته توجه کارشناسانه به نرخ تعرفه بیمه ها مانند تفکیک گروه های پر ریسک از کم ریسک می تواند کمک شایانی باشد به کاهش تلفات و متعاقب آن از بین رفتن مشکلاتی نظیر زندانی شدن کسانی که از پرداخت دیه عاجزند .
در ضمن ارایه طرح های مردم گرایانه ای نظیر قسطی شدن حق بیمه شخص ثالث شاید در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند اما در بلند مدت تأثیر خود را از دست خواهد داد .
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت سهامی بیمه ایران کد ٩٩٣٩ ( شرکت خدمات بیمه ای مهر ما...

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

بیمه بدنه اتومبیل ، بیمه های مسئولیت کار فرما، بیمه های آتش سوزی ، بیمه شخص ثالث ، بیمه عمر جامع زندگی عمر کودکان و نوجوانان، بیمه باربری (داخلی ،وارداتی ، صادراتی )، بیمه های حوادث ، بیمه های مهندسی ، بیمه زندگی مان ، بیمه عمر و پس انداز ، بیمه آتیه فرزندان ، بیمه کودکان و نوجوانان ، بیمه شکست ماشین آلات، بیمه تمام خطر نصب ، بیمه تمام خطر پیمانکاران، بیمه مهندسی ماشین آلات پیمانکاری ، بیمه گارانتی عیوب پنهان ساختمان LDB ، بیمه سازه های تکمیل شده، بیمه عمر ، بیمه جهیزیه ، بیمه مهریه ، بیمه حوادث مسافرتی ، بیمه آتش سوزی منازل مسکونی، بیمه درمان تکمیلی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی خدمات