ابزار تجارت

صفحه سنگ, الکترود, لوازم تراشکاری

راهنمای جوشکاری آلومينيوم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

راهنمای جوشکاری آلومينيوم

1) راهنمای کاربردی برای جوشکاری آلومينيوم با قوس محافظ

استفاده از آلومينيوم و آلياژهای آن به علت افزايش بهای انرژي،وزن سبک و اقتصادی بودن آن روزبه روز بيشتر می شود درنتيجه سازندگان به تدريج ازساخت محصولات فولادی به آلومنييوم روی می آورند البته توليد کنندگان تازه کار محصولات خود را از ابتدا با آلومينيوم می سازند.
به علت استفاده از اين باور که فرايند توليد اصطلاحا" تفاوت اند کی با فولاد دارد،اشتباهات زيادی صورت می گيرد.درحقيقت بسياری ازخواص آلومينيوم کاملا" متضاد فولاد بوده وداشتن اطلاعات از خواص آلومينيوم برای ساخت و توليد مطمئن ، اهميت اساسی دارد.
2) تاثيرات اختلاف بين خواص آلومينيوم و فولاد درجوشکاری ذوبی
اختلاف درچگالی ، مدول الاستيسيته واستحکام ، کمتر به جوشکاری مربوط می شود اما مطمئنا"در طراحی سازه ها اهميت اساسی دارد . هدايت بالای الکتريکی آلومينيوم منجربه بروز مشکلاتی در ايجاد قوس و هدايت گرمايی منجر به عدم ذوب در ابتدای جوش و سبب پيشروی رو به جلوی حرارت می گردد.
هدايت بالای حرارتی می تواند منجربه گرم شدن بيش ازحد چفت و بست ( فيکسچر)و تغييرشكل ابعادی آن شودواین برخلاف کار جوشکاری است که نياز به طرحی ثابت و پايدار دارد ، همچنين هدايت حرارتی بالا نيازمند قطعات خنک کننده است . به طور کلی هدايت الکتريکی بالا و ضريب انبساط بالا انحراف بيشتری در آلومينيوم نسبت به فولاد ايجاد می کند و بايستی درطراحی وساخت فيکسچرهای جوشکاری درنظر گرفته شود. توجه ويژه ای هم بايد به لايه اکسيدی و انحلال پذيری هيدروژن نمود.